{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.582 visninger | Oprettet:

Robert L
Robert L
Tilmeldt:
25. nov 2019
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Trackday i Sjælland ? {{forumTopicSubject}}

hej, kender nogen til et racerbane, hvor du kan gå med din egen bil og have en trackday som i USA ?

Jeg ved om Jyllandsringen, men jeg ville vide, om der er en i Sjælland. Hvis der er, ved du hvor meget det koster ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trackday i Sjælland ?
  • #1   6. jul 2020 Google: trackdaykluben

  • Robert L
    Robert L Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #2   6. jul 2020 trackdaykluben er i Jyllandsringen. jeg spørger om Sjælland.

  • #3   6. jul 2020 PÅ sjælland.

    PÅ Jyllandsringen.

    Der er ingen racerbaner på sjælland, så den bliver svær. smiley


  • #4   6. jul 2020 En tur over broen
    https://ringknutstorp.com/hyra-banan/


  • #6   7. jul 2020 Sajmon...og andre
    Roskilde ringen/ sjællandsringen/ fdm ringen .Eksistere nu Stadig..
    Og ja der er trackday dage..
    Søg på fæces-bog
    Men som andre nævner ligger der også et par stykker i Sweden


  • #7   7. jul 2020 Kan klart anbefale: https://ms-r.se/
    Det er et dansk par som er flyttet til Sverige og (som sidegeschæft vidst) arrangere trackdays.
    MS-R er lidt anderledes end trackday klubben. Det er et lidt ældre publikum, men der bliver ikke holdt igen.

    Generel advarsel: Alle baner kæmper med maks støj niveauer, typisk er maks 95db. Når din bil over det, vil du blive rådgivet om hvordan det kan undgåes, er det ikke nok bliver du advaret og til sidst sendt af banen. Dette gælder så vidt jeg ved både i DK og Sverige.

    Jeg tror at Sturup vidst selv arrangere noget aftens event også: https://sturupraceway.com/

    Trackdays er HÅRD kost for din bil. Dvs bremser, køling og dæk bliver presset hårdt. Har set folk bruge et sæt nye dæk op på en lidt for entusiastisk dag.

    Men det er en oplevelse værd. Vil du gerne snuse til det, så tag op til en af dagene og kig. Det er ikke usandsynligt at du kan få en passagertur med rundt i en af bilerne, men forvent at det først kan ske om eftermiddagen hvor der ofte er "open pitlane" og folk er mindre fokuserede på at få mest muligt ud af dagen.


  • #8   7. jul 2020 Mulighederne er bare langt bedre i Sverige, så når du er fra Sjælland kører du derover. Om det så er trackdays eller drift så er det derovre det sker. DK er desværre næsten dødt

  • #9   12. jul 2020 #6 - Ja det er så et køreteknisk anlæg... smiley

    jeg bor 5km fra den, og har kørt der masser af gange, men det er IKKE en racerbane.


  • #10   12. jul 2020 9# jeg har kørt en enkelt trackday på sjællandsringen, og har set et par stykker. Men det er nok 10 år siden. Tror de lidt gav op pga maks støjkrav, men ved faktisk ikke præcist hvorfor. Det stoppede inden fdm overtog banen. Vil så sige at det ikke er verdens mest spændende bane, og den er pænt hård ved bremserne.

Kommentér på:
Trackday i Sjælland ?

Annonce