{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

christian H
christian H
Tilmeldt:
4. nov 2016
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24

Ville i gøre noget ved denne fejl kode, eller bare sige "fuck det" og køre alligevel? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter,

En fejl kode "P0171 - Fuel system too lean(Bank 1)" med check-engine-lampe i instrument brættet på en ældre Hyundai Getz 2004 med ca 140k KM på tælleren.
Kan ikke mærke/høre forskel på moteren efter fejlen er opstået og synes den kører som den plejer.

Ville i gøre noget ved det, eller bare køre alligevel? Grundet bilens alder/værdi vil jeg ikke bruge noget på den som ikke er nødvendigt.

Ringer til mekaniker i morgen og hører hvad de tænker, men der er altid nogle skarpe folk herinde med gode holdninger smiley

Jeres tanker?


EDIT:
Kan en admin rykke den her tråd til "Teknik"? Fik vidst posted den i forkert kategori, beklager.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i gøre noget ved denne fejl kode, eller bare sige "fuck det" og køre alligevel?
  • #1   13. jul 2020 Hvis motoren rent faktisk kører med for mager blanding så kan man i yderste tilfælde risikere at motoren tager skade.
    Så jeg ville enten få bilen repareret eller skifte den ud til noget der virker.


  • #2   13. jul 2020 kategorien er korrekt.

    For mager blanding hæver forbrændingstemperaturen i forbrændingskammeret, det kan få dit stempel til at smelte, eller dit tændrør og dine ventiler.
    Tænker det er en sensor der er stået af, men start med at kontrollere slanger for revner eller løse spændebånd.


  • christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24
    #3   14. jul 2020 Tak for svar i 2, jeg beder en mekaniker undersøge om der reelt er fejl, eller om det blot er sensor/elektronik, og så vurderer jeg derfra.

  • christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24
    #4   16. jul 2020 Update 16/07 (Super intressant):

    Det viser sig at hverken mig eller min bil egentlig fejler noget, men tilgengæld gør det benzin jeg har tanket den med! Mekaniker ville tage en kontrol af benzin men ser med det samme at væsken er gennemsigtig og siger der er noget galt.

    Jeg fortæller ham at jeg bare har tanket normal 95oktan ved Circle K i Aarhus, men han siger jeg ringe til dem bede om forklaring.

    For at gøre en lang historie kort så viser det sig at der simpelthen har været en fejl ved Aarhus Havn og samtlige benzin stationer har fået leveret forkert brændstof.

    Jeg har d.d fået email fra Circle K's advokat/forsikrings selskab som fortæller mig de dækker alle omkostninger, lånebil, nyt benzin mm.

    Det er i dag også kommet i avisen:
    https://stiften.dk/artikel/tankstationer-i-stor-br%C3%B8ler-biler-fik-motorfejl-efter-at-have-tanket-ethanol


    Så ja, hvis andre har tanket benzin i Aarhus området mellem lørdag d.11 og i dag, så tjek lige at jeres bil er ok!




  • #5   16. jul 2020 Ja det var sq bedre hvis de helt lod være med at blande det skide ethanol i benzinen...
    De gør det for miljøets skyld, men hvordan påvirker det miljøet når de laver sådan en fejl?
    Det var jo ikke sket hvis ikke de ville blandet det pis i...


  • #6   16. jul 2020 Så det også på nettet idag, spændende om det kommer frem hvad der er sket med folks motorer.

  • christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 24
    #7   17. jul 2020 Mekaniker laver komplet gennemgang af brændstofsystemet efter weekenden på Circle K's regning, så ser vi på det der, men indtil videre tyder det ikke på det er så galt, den starter og kan da køre smiley


    Jeg skriver igen når sagen er afsluttet med hvad præcis der var galt og hvad det kostede


Kommentér på:
Ville i gøre noget ved denne fejl kode, eller bare sige "fuck det" og køre alligevel?

Annonce