{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Economy Lube - best choice NOT
  • #1   13. jul 2020 Og den er fra 2014... Hvor vil du hen med din tråd?

  • #2   13. jul 2020 Videoen er fra Canada, ved ikke om de har andre regler end USA.

    Men her skal værksteder give et tilbud på forhånd, som ikke kan overstiges uden kundens accept, og man skal som kunde også acceptere tilbuddet, ellers kan de ikke gå igang. Tilbuddet er lovpligtigt.

    Jeg har aldrig brugt Jiffy Lube og lign, jeg synes ikke besparelsen er stor nok. Et service med olieskift koster typisk under 500 kr. inkl. alt på et aut. værksted.

    Deres fordel er vel, at man kan komme ind fra gaden, uden tidsbestilling, og 15 minutter senere kører man derfra med frisk olie.


  • #3   14. jul 2020 Her giver de et tilbud mens kunden står der, så overholder de den regel, hvis det havde været i USA.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #4   14. jul 2020 Carsten
    Nu er alle jo heller ikke stillet nær så godt som dig, så at kunne få et olie service for 20 dollars imod 50-80 ved aut. kan gøre en større forskel end man lige skulle gå og tro smiley
    Det var på teslaen at de kunne lave olie skiftet så billigt, ik smiley
    For det lyder utroligt at de skulle kunne sælge olien så billig derhenne.. Der ryger jo 5-7liter på din audi, og dertil et filter.. Ved godt at de ikke skal tjene penge på det, men lidt løn skal medarbejderen vel stadig have

    Men til emnet har der været en del indslag omkring det, walmart havde også olieserive på et tidspunkt (Ved ikke om de har droppet det igen) hvor de fik smadret en motor eller 2, da de glemte at smide olie på, og derefter kæmpede for at undgå at betale for en ny motor til kunden..

    De har dog også lavet samme programmer med aut værksteder som har "glemt" at fortælle om recalls osv..

    Alle kan lave fejl, kun de gode erkender dem !


  • #5   14. jul 2020 #3
    Tilbuddet er skriftligt, med underskrift fra begge parter, og hver part får en kopi. De kan ikke løbe fra den. Og en mundtlig aftale gælder ikke.


  • #6   14. jul 2020 #4
    Det højeste jeg har givet for service inkl. olie og filter, er $90. Altså hvis vi ser bort fra Audi'en, for Audi ville have ca. 10.000 kr. for et årligt service på den.

    Selv min Corvette er blevet serviceret for ca. $80 alt inkl. og det var hos Chevrolet, hos deres Corvette mand. Der fulgte endda en 20-siders rapport med over hvad der var tjekket, målte værdier etc.

    Jeg fik et tilbud fra Honda, skulle give $59 for periodisk service med olie og det hele. Jeg har dog en service aftale på 4 år på den, så den er allerede dækket mht. service.


  • #7   14. jul 2020 Må i seng nu så hele ferien ikke går med at være længe oppe og sove tilsvarende længere smiley
    Her er det jo midnat
    Go nat


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #8   14. jul 2020 Carsten
    Det er imponerende at de kan gøre det så billigt, herhjemme kan vi jo nærmest ikke sælge olien for under 150kr/literen smiley Og hvis jeg husker rigtigt så tager sådan en c06ér omkring 5,2-6liter, så alene der er vi omkring 900kr herhjemme..

    Arbejder med US biler i dagligdagen, så er det er lidt sjovt at høre hvor billigt de kan gøre det derhenne, i forhold til hvad vi kan smiley


  • #9   14. jul 2020 Olien er nærmest billigere end kildevand.

    Her er et tilfældigt eksempel, 4.73 liter Castrol olie for 111 kr. og hvis man vil have ukendte mærker, er det endda en del billigere.



    profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #10   14. jul 2020 Ja det er omkring den pris vi skal smide for 1 liter 10w-40 hvis man køber i en butik, hvis man slipper så billigt..

Kommentér på:
Economy Lube - best choice NOT

Annonce