{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvilke modeller der er flest af i dk?
  • #2   1. aug 2020 ... Og hvis man kender princip for opbygningen af stelnummer, kan man faktisk gøre det ret præcist. For sådan en Vectra A er der blot 188 stk. tilbage registreret. 174 stk. 4-dørs sedan og bare 14 stk. hatchback. Blot 0,74% af de 25.437 der har været registreret herhjemme. Den sidste er dog sværere at ramme helt præcist i dette tilfælde, fordi enkelte Asconaer er registreret første gang, efter Vectraen officielt havde afløst modellen.

    Det er faktisk meget sjovt at sidde og nørde i. Jeg ejer eksempelvis den absolut sidste, for nuværende stadigt registrerede, før-facelift 3-dørs Kadett E Caravan årgang 1986, med personbilsregistrering smiley


  • #3   2. aug 2020 det er så et problem med disse sider.

    for det kommer helt and på hvordan bilen er registreret.

    eks min Kadett E GSi
    stå som:
    Opel Kadett 1.8 GSi

    min kammerats registreret som
    Opel Kadett

    begge 1.8 GSi.
    men opliste forskellig

    min er 84 og hans er 85
    men slå man dem op og ser hvor mange mere der er registreret
    så kommer de 2 forskellige tal frem.

    så.man kan ikke sige det er 100% rigtig de oplysninger


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.744
    #4   2. aug 2020 Dennis - Din makkers er højest sandsynligt importeret og så har man villet spare på registreringsafgiften ved at oplyse at det bare er en kadett.

  • #5   2. aug 2020 Bliver altid så trist når jeg ser en Vectra A.

    Så kommer jeg sq til at savne min gamle GT, som måtte lade livet i et uheld. Fandens os..


  • #6   2. aug 2020 #4 begge biler er importeret.
    og min kammerats er registreret som en GSi.
    men det stå ikke på regeringens attesten.

    jeg tænker bare at de 2 synsmænd der lavet registreringen, bare har haft hver deres måde og skrive det på.

    min point er bare man ikke kan bruge de søgninger 100%
    da man skal søge specifikt på den måde de er registreret på


  • #7   2. aug 2020 Man kan ikke slå alt op, men netop for Opel eller specifikt Kadett E kan man dog finde noget, hvis man bare søger på stelnummer i stedet. Alle Kadett E hedder W0L0000. Alt efter karosserivariant følges dette af numrene 33 til 49 og modelår E til M. En søgning på 'W0L0000??E' vil finde alle karosserivarianter, født som modelårgang 1984. En original Kadett E GSi er altid registreret som karosserivariant 43 for en 3-dørs og 44 for en 4-dørs, men man kan ikke se motortypen ud af stelnummeret så helt præcist kan man aldrig ramme.

    I mit tilfælde vil en 3-dørs Caravan altid hedde 35 eller 45, og her er kun én enkelt registreret som personbil for årgange før facelift, og det er min.- Selvfølgelig vil der dog altid være en unøjagtighed. Min 13S'er er eksempelvis registreret med en fejl i stelnummeret i Motorregisteret, der mangler et ciffer, og dét kan man selvfølgelig ikke tage højde for.


Kommentér på:
Hvilke modeller der er flest af i dk?

Annonce