{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Lister ved ruder {{forumTopicSubject}}

Kan det betale sig at få skiftet gummerlister ved ved bilens ruder?
Hvad mon det Ca koster og skiftes det ved alle, eller kan man nøjes med den ene?

Det drejer sig om en fabia fra Ca 02' hvor jeg har opdaget at der kommer vand ind ved selve ruden, som så kommer ind i kabinen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lister ved ruder
  • #1   4. aug 2020 Skoda har åbent nu, prøv der.

  • #2   4. aug 2020 du skriver at der kommer vand ind i kabinen ? i bunden af døren er der dræn huller er de stoppet ? for der skulle ikke komme vand ind i kabinen desuden er listen ved vinduerne ikke 100% vandtætte så tror ikke du skal skifte lister bare sørg for at drænene funger

  • #3   4. aug 2020 Ville nok rense de dræn der er ude under forruden

  • Brian S
    Brian S Online Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #4   4. aug 2020 Det problem har jeg løst på en fabia. Det var hverken dræn eller liste. Det var indvendig dørbeklædning altså det der plastik som sidder med en klæbrig masse rundt ved dørkanten bag ved dørbeklædningen.

  • #5   5. aug 2020 Jeg kan se at vandet løber ind ved listen på billedet, så snart der bliver hældt vand på lige præcis der, jeg har haft en skruetrækker i drænhullerner og de virker ikke stoppede...

    Jeg har haft pladen under dørbeklædningen af for nogle år siden for at fuge den om og jeg kan ligeså tydeligt der, se hvor vandet løber ud, fordi fugen desværre ikke slutter helt tæt som forventet. Men intet vand løber ud af drænhullerner...


    profilbillede
  • #6   5. aug 2020 Men når du fuger som du har gjort så lukker du jo vandet inde i døren og det er jo ikke godt, men der er nok andre der har erfaringer med en bil magen til din, jeg er af den opfattelse at vand der trænger ind ved vinduet skal komme ud af dræn hullerne i bunde af dørene og ikke helt inde ved beklædningen.

  • #7   5. aug 2020 Den fuge jeg har lavet, er et godt stykke oppe på døren, hvor der var fuge før, jeg synes jo netop også at vandet burde komme ud af drænhullerner i bunden af døren først og ikke der hvor det rent faktisk kommer ud smiley

Kommentér på:
Lister ved ruder

Annonce