{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Rolidas
Rolidas
Tilmeldt:
13. sep 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Fælge til helårsdag {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har et sæt 18" sommerdæk på min Golf 7 som trænger til nye dæk.

Jeg har fundet et godt tilbud på et sæt helårsdæk, men da jeg vil købe dem fraråder forhandleren mig dem, da "jeg vil blive træt af det i længden da det er helårsdæk, og ikke sommerdæk", og prøver efterfølgende at sælge et sæt 16" fælge med dæk.

Kan i hjælpe mig. Har forhandleren ret? Skal jeg ned i mindre størrelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælge til helårsdag
  • #2   6. aug 2020 Med det klima vi har i DK kunne man sagtens argumentere for helårs dæk ala MICHELIN CROSSCLIMATE. Men det er jo et kompromis mellem det ene og det andet.
    Men er dine 18" et sær fine fælge, så er det synd køre med dem i den danske vinter hvor alt er badet i salt.
    Som vinterhjul har jeg lige nu et sæt originale Audi alu, og de ser efter 4 års brug efterhånden lidt trælse ud i lakken. Det er jo skruen uden ende at få vasket hjul osv. i vinter perioden.


  • #3   6. aug 2020 Træt af hvad?? 18 tommer helårsdæk?? Han er helt væk... Jeg tror bare, at han bliver træt af ikke at kunne tjene penge på dig, hvis du ikke følger hans "gode" råd

    Du bliver til gengæld med garanti meget hurtigt træt af at se din bil med fesne 16 tommer på...

    Køb helårsdæk til dine 18 tommer og vær glad. Den bil fortjener ikke 16 tommer.


  • #4   6. aug 2020 Jeg har selv kørt med Michelin CrossClimate på den forrige bil, og kunne ikke mærke mærkbar forskel på dem og sommer-/vinterdæk. De originale VW Fælge var i øvrigt næsten som nye efter 3 år, ikke mærket af salt på nogle måde.
    Det skal dog bemærkes at jeg kører under 10.000 km/år.
    Skal også have fundet helårsdæk til min nye bil, desværre laves Michelin CrossClimate ikke i den størrelse jeg skal bruge, så tror det bliver Kleber Qaudraxer 2 denne gang.


  • Rolidas
    Rolidas Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   6. aug 2020 Det er nøjagtig Michelin CrossClimate jeg har kig på. Det er begrænset hvad jeg kører om vinteren, så det er for at undgå et ekstra sæt dæk der næsten ikke vil blive brugt.

    Men jeg kunne kun få ud af ham, at det var træls at køre med 18“ med helårsdæk eller vinterdæk. Jeg kan se at de fleste vinterdæk med fælge der er til salg er primært 16", så jeg er i tvivl om det er salgsgas eller om der er noget om snakken. Jeg vil nødig af med mine 18", men jeg vil hellere ikke have en bil der er “træls“ at køre i. smiley


  • #6   6. aug 2020 Den bliver ikke træls, men ved den mindste lakfejl eller stenslag på hjul, ja så bliver de lynhurtigt grimme i salten.
    Der er flest 16” da det ganske enkelt er billigere med mindre hjul.
    De fleste eller mange vag kommer på 16” og folk laver de originale til vinter hjul.
    I decideret sne er brede hjul ikke optimalt, men hvor mange gange på 10 år oplever vi faktisk det herhjemme.


  • #7   6. aug 2020 han vil bare gerne have at du skal forbi og have skiftet mellem somme og vinter. og omvendt.

    når du kommer til at køre helårs sæk, skal de kun skiftes når de er slidt


  • #8   6. aug 2020 Hold dig fra Kleber helår. Selvom det er Michelin, som står bag, er de slet ikke så gode, som Crossclimate og er mere vinter-biased, hvorimod Crossclimate er sommer-biased.

    Ellers overvej Conti AllSeasonContact, Bridgestone A005, Hankook H750 eller, hvis det skal være billigt Maxxis AP-3 - de allesammen er efterligning af Crossclimate...


  • #9   6. aug 2020 Var faktisk også landet på Hankook først, men de skulle larme 3 DB mere, så egentlig mest derfor jeg landede på Kleber nu.
    Lægger man mærke til de ekstra 3 DB?


  • #11   6. aug 2020 De 3db i forskel, er udvendig støj. Fodgængere lægger garanteret mærke til det smiley

  • #12   9. aug 2020 Jeg vil helere anbefale vinterdæk hele året, og især når du ikke kører mere end du gør. jeg har selv crossclimate, og allerede for nogle måneder siden begyndte de at støje, og det er meget værre nu, så jeg overvejer at skifte selvom der er 4 og 5mm mønster tilbage.

  • #13   11. aug 2020 3 db er en fordobling

Kommentér på:
Fælge til helårsdag

Annonce