{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vinterdæk nu?
  • Kaj Erik W
    Kaj Erik W Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 10 Emner: 2 Svar: 12
    #1   23. aug hej Patrick
    sommeren er jo ved at være forbi, så bare være opmærksom på du har dem på, vinterdæk er bløde at køre med

• #2   23. aug Jeg kører på vinterdæk lige nu, og det er intet problem.

• #3   23. aug så længe du ikke køre med hovedet under armen i 30 grader så sker der intet. bremselængden vil blive lille bitte smule længere. og slider lidt mere

• #4   23. aug du kan køre på vinterdæk hele året hvis du vil .

• #5   23. aug Hvis du kører under 10000km om året som jeg gør, så giver det ingen mening at have 2 sæt fælge. Medmindre det er for at se sej ud med nogle alibørger...

• #6   23. aug Jeg køre ca 20,000 km

• #7   23. aug Jeg ville personligt ikke køre på vinterdæk om sommeren ligesom jeg heller ikke kører på sommerdæk om vinteren

De bliver blødere og mere slidte om sommeren og personligt syntes jeg de larmer mere end sommerhjulene

Nogle siger at skillelinjen er ved +7 grader

Men op til dig selv, men som sagt jeg ville ikke gøre
    Selv vores nummer 2 bil som kører under 3.000 km om året skifter fra sommer til vinterdæk og omvendt.

• #8   23. aug Du kan nemt nå at slide en masse gummi af inden vinter, det må du selv om.

• #9   24. aug allan : bare rolig. der skal nok komme tusind flere dilemmaer. det er jo samme patrick som i flere måneder ikke kunne bestemme sig om der skulle navkapsler eller ikke på om vinteren. så den kommer nok igen

• #10   24. aug #9
    Morten smiley
    En bil køre altså også bare bedre med kapsler på om vinteren smiley smiley
    Mærker det selv på vores lille M2 om sommeren med kapsler kører den fint om vinteren uden kapsler der kører den altså bare dårligere smiley smiley smiley

• #11   24. aug Du kan sagtes skifte til vinterdæk nu. Tidligere kørte jeg også vinterdæk
    hele året rundt. Det sker der ikke en dyt ved.
    Jeg bemærkede ikke, at der slides mere på gummi når man kørte med vinterdæk om sommeren. Mener jeg kørte omkring 30.000 - 35.000 km på et sæt vinterdæk, hele året rundt.
    Men jeg ville aldrig gøre det omvendt, sommerdæk hele året rundt smiley
    Skal ikke undre mig, at der er nogle som gør det......

• #12   24. aug uden at starte en shitstorm, men har der reelt været brug for vinterdæk de sidste 3-4 år med vores klima i DK..

køre man på ski ferie er det Self. en anden snak

(kører selv på helårsdæk 18-20000år)

• #13   25. aug Umiddelbart så er dette Dilemma ligesom det om man er til moren eller datteren smiley

Gummiblandingen og lameller i vinterdæk gør at når temp er under 7 grader så er vinterdæk dem med det bedste vejgreb og kortere bremselængde

Og over 7 grader så er det sommerdæk der har bedre vejgreb og kortere bremselængde

Personligt skifter vi på begge biler fra sommer til vinter og omvendt - det eneste der har kontakt men vejen er trods alt vores dæk men vi kører også på skiferie og den ene bil bruges til pendling

Når det så er sagt så er det vel sådan at så længe der i DK ikke findes en lov om krav til vinterdæk så gør folk det de selv har lyst til fordi vi alle mener at være bedre vidende end alle andre smiley

For min skyld må folk sgu gerne lade vær med at skifte til vinterdæk men så skal selvsamme folk bare huske på at falder der sne eller slud så lader I bare bil blive hjemme den dag da vi andre ellers ikke kan komme frem pga I holder og fylder

Og min egen holdning til helårsdæk - ja de er lige dårlige hele året - har prøvet dem for mange år siden og var altså ikke imponeret heller ikke til skiferie kørsel

Om man vil skifte det er sgu op til en selv så længe der ikke findes en lov omkring dette, men hvorfor “spare” på dette område - det er som sagt den eneste der har vejgrebet ??? Du kan have nok så gode bremser på din bil men hvis dækkene er elendige hvad hjælper det så ?? Der er jo ingen kæde der er stærkere end det svageste led

Lad nu vær med at spare de forkerte steder når det drejer sig om jeres bil ville I også bruge den samme olie selv om I har skiftet oliefilteret eller andet - et lille citat fra Thomas Warberg - SÅ LAD DA VÆR smiley smiley

Kommentér på:
Vinterdæk nu?

x