{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Tilmeldt:
15. sep 2020
Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12

PHEV - hvorfor lade batteriet med benzin? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg så i en video, at en tester ladede batteriet på en PHEV undervejs aktivt vha. benzin, altså ikke blot passivt under nedbremsning.

Ud over måske at ville køre på el inde i byen af miljøhensyn, er der så en praktisk grund til at ville gøre det fremfor blot at gøre almindeligt på benzinen?

Tak for info smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PHEV - hvorfor lade batteriet med benzin?
  • #1   15. sep 2020 Alle hybrid biler lader jo på batteriet når de køre på brændstof. Så hvad er det du mener der er galt i det?

  • #3   15. sep 2020 Så vidt jeg har forstået, er der tre forskellige typer PHEV. En type er hvor der kun er elmotorer til fremdrift, der fungerer benzinmotoren kun som generator til opladning af bilen. Så er der en type hvor både benzinmotor og elmotor er forbundet til de drivende hjul, men kun en af dem kan bruges ad gangen. Og endelig er der en type som kan bruge både elmotor og benzinmotor til fremdrift på samme tid.

    Det der lades under nedbremsning er næsten ingen ting.


  • #4   15. sep 2020 #3 det er helt rigtigt. Det er de forskellige køremåde du kan vælge imellem smiley og om den lader ved nedbremsning og motorbremse kan man selv bestemme. Personligt synes jeg efter lort med ladning ved motorbremse.

  • #5   15. sep 2020 #4
    Nej, det er forskellige måder bilen er lavet på, den mekaniske konstruktion. Nogle hybridbiler lader dig dog vælge mode, men det kan kun ske ud fra den mekaniske konstruktion. Eks. en bil der kun drives frem af elmotorer, kan ikke kun køre på benzin.

    Jeg synes at ladning ved bremsning fungerer fint, i biler med kraftig regenerering kan man stort set nøjes med at bruge én pedal. I Tesla'en brugte jeg ikke bremserne meget, jeg lod den som regel bremse ned selv bare ved at bruge regenerering. Det giver bare ikke alverden i opladning. Det højeste jeg har opnået er vist at tilføje ca. 10 km i range ved nedkørsel på et bjerg. Og jeg brugte nok 15-20 km ekstra i range på at køre op.


  • #6   15. sep 2020 Prøv at Google seriel hybrid. Parallel hybrid og ecvt (Toyota) det er 3 forskellige måder at gøre det på.
    Vi bruger "charge" på vores når vi trækker campingvogn for at have batteriet som "buffer" til når der er behov for ekstra kræfter og det fungerer fuldstændig fantastisk.
    Vores gamle Volvo med 420nm var ellers ikke en dårlig campingtrækker, men PHEV som vi kører i nu gør det væsentlig bedre.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #8   16. sep 2020 #6 Tak, det giver god mening at bruge "charge" på den måde.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #9   16. sep 2020 kan køre lang smiley

    profilbillede
Kommentér på:
PHEV - hvorfor lade batteriet med benzin?

Annonce