{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Tilmeldt:
15. sep 2020
Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12

Ford Kuga {{forumTopicSubject}}

Hej,

Mine kone og jeg var ude at køre en tur in en Ford Kuga.

Dejlig bil på mange måder, så en fin oplevelse. Bl.a. var der forbavsende fin plads på bagsædet og godt udsyn både fremad og til siden, så bilen ikke virkede overskuelig.

Men to ting generede os, så jeg vil høre, om andre har samme oplevelser. Sælgeren var et båthorn, så ham var der ikke meget ved at tale med smiley

Lydniveauet ved motorvejskørsel virkede generende. Vi følte, at vi skulle småråbe til hinanden. Desuden virker vognbaneassistenten lidt ustabil. Ikke sådan, at bilen slingrede, men rattet lavede hele tiden små bevægelser, hvilket f.eks. ikke var tilfældet i en Peugeot 3008.

Jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan andre har oplevet de to ting i en Kuga.


Kommentarer på:  Ford Kuga
  • #1   22. sep 2020 Hej Jan.
    Jeg har selv en ny Kuga PHEV. Jeg synes vores er utrolig støjsvag ved motorvejs kørsel ved lovlig hastighed. Er du sikker på alle vinduer var helt lukket?
    Laneassist er den første bil hvor jeg har haft det i så har svært ved at vurdere. Men prøvede en kammerats Kia Sportage. Her synes jeg den virkede bedre og mere præcis.


  • #2   22. sep 2020 Snakker vi ny eller gammel model?

  • #3   22. sep 2020 Min Ford Kuga PHEV er også utrolig lydsløs - også ved motorvej - vognbaneassistenten slår jeg som regel fra - det er kun for nybegyndere at køre med smiley

    De gange som jeg har glemt at slå den fra - så korrigere den blot hvis jeg nærmer mig stregerne

    Du får ikke bedre bil for pengene


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #4   22. sep 2020 #1 & #3
    Jeg må have prøvet en Kuga igen så for det med lyden. Tak for svarene.

    Har I haft den i koldt vejr? Det bekymrer mig lidt, at FDM skriver, at den er nødt til at tænke benzinmotoren for at varme bilen op. Noget med en manglende varmepumpe ift. konkurrenterne. Det virker surt ikke at kunne klare det på ren el, hvis man ikke skal ret langt, fordi elmotoren ikke kan opvarme bilen.

    #2 Ny.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #6   23. sep 2020 Det var en PHEV model, vi kørte i, men den var ikke opladet, så vi kørte langt hovedsageligt på benzin. Det larmede mere end vores 11 år gamle dieselbil, hvilket overraskede.

    Mht. vognbaneassistenten, så undlod jeg helt at styre, men lod automatikken følge vejen. I Kugaen "rystede" rattet hele tiden en lille smule. I en tilsvarende kørsel i en Peugeot 3008, var rattet helt stabilt, så den fulgte blot vejen uden man mærkede det. Der var tale om små rystelser, men passageren kunne godt se dem, så de var synlige og gav klart en ringere oplevelse end i den anden bil.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #8   23. sep 2020 #7 Interessant, at du ser det som unormal kørsel. Det vil jeg tværtimod se som standarden, når man har adaptiv fartpilot og vognbaneassistent, så bilen stort set kører sig selv på længere strækninger ligeud. Men hver sin smag, naturligvis.

    Mht. støj, sandt. Vi prøver en tur mere i en anden Kuga inden vi tager stilling til det. Jeg kører dog meget roligt - det var med fartpiloten på 130 km/h ud af motorvejen.


Kommentér på:
Ford Kuga

Annonce