{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Volvo v70 - Startspærre se instruktionsbog {{forumTopicSubject}}

Hej BG

*Og nej, jeg er ikke igang med at stjæle en gammel Volvo! :-)*

Jeg har en Volvo v70 fra 2000.
Den har stået stille på det sidste og var løbet tør for strøm i går.

Nu har den ladet hele dagen, og der er masser af strøm på!

Men den kan ikke starte, og melder følgende fejl.
“Startspærre se instruktionsbog”
(Der står ikke en skid i den bog..)

Jeg har søgt nettet tyndt synes jeg.

- Skift nøgle
- Tænd og sluk 5 gange
- Tag minus af batteriet og på igen

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.?
Intet hjælper..

Jeg har læst noget om at den ikke kan starte hvis batteriet i nøglen er flad. (Men centrallåsen virker jo, i begge nøgler)

Jeg har også læst at startspærren resettes efter 5 timer.. Så måske kan den starte i morgen?

Jeg har også læst at startspærren kan slå til hvis der ikke er nok strøm på. Men det er der nu.! (Laderen viser fuld styrke/lamperne)

Jeg har også læst/se videoer om nøglekoder, men aner ikke hvor de er?

Håber i har nogle idéer..

Jeg har aldrig oplevet det før. Og den har altså været løbet tør for strøm flere gange på de 4,5 år jeg har haft den!??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo v70 - Startspærre se instruktionsbog
  • #1   14. okt 2020 Har du prøvet at tage plus og minus poler af batteriet og så holde dem sammen i kort tid,og så sætte dem på igen.og se om den kan starte,da når du gør det nul stiller du normalt ecu og det helt på de ældre biler. Du kan i hvert fald prøve det vis ikke det virker det med at stå natten over. Har du prøvet at sætte tester på den og se hvad fejl den siger der er på startspærre systemet. Og evt slette de fejl efter du har taget et billedet af dem. Så du ved hvad fejlkoder der var og så se om den vil starte der efter.

  • #2   14. okt 2020 Selve startspærre elektronikken kunne godt være gået kold, eller måske nøgle læseren.
    Jeg er selv stødt på flere opskrifter på nulstilling til min gamle bmw, og kun en af dem virkede faktisk.
    Her er en der er mere specifik end det du skrev, bemærk at der står MINDST 5 gange.
    https://volvoforums.com/forum/volvo-v70-13/programming-key-52631/
    og en som er endnu mere nøje og har flere trin:
    https://itstillruns.com/volvo-keyless-entry-programming-instructions-5852333.html

    Begge to indikere at man kan se "resultatet", det kunne give dig en indikation af om du gør det korrekt

    Ellers tror jeg at Freeways anbefaling med at få en tester på er rette indgangsvinkel.
    Jeg er lidt usikker på hvor Volvo var med odb/odb2 i år 2000.
    Måske kan en af de andre anbefale en billig tester til volvoer af den årgang.



  • #3   14. okt 2020 Det ikke noget problem med at sætter tester på dem. da en af mine venner har en v70 2.5 1998, og den kan jeg udlæse med min alm Delphi vci/ds tester. Og kan det også med min håndholdte bt autel. Så det skulle ikke været noget problem at finde en tester der kan det.

  • #4   15. okt 2020 Hej @Freeway og @Thomas G,

    Tak for jeres svar.

    Bilen holder pt. hos mine forældre, så jeg har ikke selv været der i dag, men min mor sagde det var samme problem her til morgen. Så det med de 5 timer har i hvert fald ikke hjulpet.

    Jeg har selv en Carista OBD, som jeg har brugt flere gange på den, i forbindelse med at finde fejl/slukke motorlampen. Så det burde godt kunne lade sig gøre.
    (Men skal bilen ikke være tændt før det virker?)

    Jeg forstår bare ikke helt hvordan det skulle virke? Hvis man bare kan slukke den gennem OBD-stikket, så er startspærren sga da intet værd! haha

    Bare mærkeligt at den gør det fra den ene dag til den anden?

    Jeg må prøve at se hvad testen viser smiley


  • #5   15. okt 2020 snakker ikke om at slette startspærre med tester. men se om der lægger fejlkoder med evt lav strøm eller andet i den stil. plus du kan se om der er fejl på læse spole startspærre modul og videre. vis den tester du har kun kan udlæse motor data. Så det ikke sikkert du får noget ud af at bruge den. da du skal bruge en hvor du kan gå ind i alle moduler bilen har og ikke kun motor/ecu. Men du kan da prøve og se om din kan smiley

Kommentér på:
Volvo v70 - Startspærre se instruktionsbog

Annonce