{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Ny pendler... F30/Passat? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, i plejer at være gode til et par gode svar! Jeg har fået nyt arbejde så der skal ny bil til!
Skal ud og køre 35km motorvej og 40km landevej som bliver til en 150km om dagen, ~35000 årligt smiley

Overvejer mine muligheder og er kommet frem til at jeg vil skyde en 200-250k i en brugt bil.

Jeg tænker en 2016+ BMW F30 med B47D20 motoren.
320d, automat gear, LED kørelys, adaptiv fartpilot, 100000-150000km.

Eller en

Passat, 2017+ med LED kørelys og digital instrumentering, automatgear, også 100000-150000km.
Her har jeg hørt at automatgearet er svagt med deres Q200 og byggekvaliteten er "bob-bob"

Mine spørgsmål er selvfølgelig om det er en god idé at vælge en brugt bil.
Hvor meget liv er der tilbage når den allerede har kørt 150k? Kan den leve de næste 5 år til 350k hvis man ofte skifter olie og ellers holder den pænt?
Er der noget ved de modeller som ikke er så godt?
Er der andre muligheder i den prisklasse?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny pendler... F30/Passat?
  • #1   29. nov 2020 Hvorfor går du op i om de har led kørelys? Det er da fløjtene ligegyldigt, nær og fjernlys er markant vigtigere smiley Derudover vil jeg prioritere adaptiv fartpilot højt
    Kan du lade hjemme?


  • #2   29. nov 2020 Hej Kasper,
    Jeg har vidst fået misforstået hvad kørelys er.
    Det er selvfølgelig nær(og fjern) lys som skal være LED.

    Adaptiv fartpilot, check!

    Kan desværre ikke lade hjemme, ellers havde jeg købt en Model 3! smiley


  • #3   29. nov 2020 DQ200 som den problematiske vw gearkasse hedder sidder kun i biler med under 250 nm. Så en diesel bør være med en stærkere gearkasse

    Med dit kørselsbehov ville jeg klart overveje om du skulle købe en næsten ny, men lidt billigere bil

    Bilerne bør kunne klare de 350.000 km, men du skal særligt om en 3-5 år sætte penge af til ekstra vedligehold. Undervogn, diverse sliddele i motoren og lignende vil nok risikere at gå til når de rammer de her små 250.000-350.000 km

    Gensalgspriser vil også være i den lave ende, og smider du 250.000 kr for en model som om 5 år sælges med 350.000 km på klokken vil afskrivningen ganske givet ramme 40.000 kr om året

    Hvis du kan klare dig med en mindre bil, så var det måske værd at gå efter en næsten ny bil med 15.000-20.000 km på klokken og fra start 2020


  • #4   29. nov 2020 Rigtigt, det må så være en DQ250 som sidder i en 2.0 150HK/340NM.

    Har du et forslag til en billigere bil?
    Jeg har kikket på den nye i20, men med en pris på 180k og jeg tænker ikke den kan være meget værd efter 5 år og 200k Km. Dog vil vedligeholdelses omkostningerne kunne holdes med de 5 års garanti.
    Desuden kunne jeg godt tænke mig automatgear og adaptiv fartpilot (Syntes det er for meget da det giver over 210k)


  • #5   30. nov 2020 Jeg vil altid mene det er nemmere at sælge en bil der ikke har rundet 200.000 km end en der har rundet 350.000 km

    Men afskrivningen vil altid være høj på en bil til dit budget der ruller 35.000 km om året.

    Jeg vil klart gå uden om de mindre vw motorer grundet DQ200 gearkassen

    Adaptiv fartpilot er klart at foretrække, da det giver god komfort ved kørsel i trafik

    Men et par andre bud, kunne være
    Opel insignier
    Ford focus
    Skoda Octavia 2,0 TDI
    Kia ceed
    Honda civic


  • #6   30. nov 2020 Jeg er på Rene's hold.. Der er måske mere kørekomfort i de større diesel, men omkostningerne følger med.. Min kone har lige købt en ny Fiesta 125hk aut. St line, til lige over 200.. Mener at man kan få adaptiv fartpilot som ekstra udstyr.. Hun skifter sin 2013 Fiesta, som hun har kørt 80.000 km i, kun med service og et sæt klodser.. 660,- helårlig vægtafgift, og ~18km/l

  • #7   30. nov 2020 Du kan jo også overveje at kører videre i det du har, hvis ellers den kører og uden de store problemer

    Der kan trods alt købes meget brændstof for afskrivningen på en næsten ny bil til 250.000 kr

    Derudover kan du fremadrettet undersøge muligheden for måske at arbejde hjemme en dag om ugen, noget 4 dages uge eller den slags. Det kan spare dig for en del penge, og en del tid på landevejen


  • #8   30. nov 2020 Har været under en sådan en BMW og nøj det virker billigt og tarveligt. Havde selv vælger en Mercedes over den.

    Men ville seriøst havde kigget på en ny Corolla.
    Det er en Toyota så problemer vil blive minimale. Deres hybrider fungere.
    Kia har også nogle fine biler på programmet. Renualt har også noget sprit nyt Megane med hybrid motor der kunne være et bud.
    Peugeot og Citroen har også et par biler hvis man er til de franske
    Havde ikke selv gidet at købe bil for en kvart mio til en bil med 150.000km på klokken og et behov der hedder 35000km
    Jeg valgte at købe mig en Passat fra 1998 til at køre de 40.000km om året udskrivningen er minimal og den gå mig ligeså meget frem som alle andre biller ville gøre det.


  • #9   30. nov 2020 #5
    Lige meget hvad, så er jeg klar over at det bliver en stor afskrivning.
    Jeg prøver at kikke på de andre biler. Jeg syntes art Insignia/Focus/Octavia alle ligger så tæt på passaten at jeg nok bare hellere vil have den. (Specielt da adaptiv fartpilot er standard)

    #6
    Fiesta er vist meget lig med den i20 og mit km-forbrug bliver noget højere end din kones.

    #7
    Hvis jeg kunne ville jeg beholde den bil jeg har. En rigtig fin Polo 95 6N1 der er gået under 100k. Desværre så jeg engang en crashtest af den og jeg kan IKKE få mig selv til at køre så mange kilometer når jeg ved at det er en dødsfælde. Når man har børn skal man også tænke sikkerhed.
    At arbejde hjemmefra bliver desværre ikke en mulighed.

    #8
    En corolla kører kun 16km/l og koster godt over de 250k.
    Hybrider giver jeg ikke meget for da jeg ikke kan lade, hverken hjemme eller på job.
    En passat fra 98 er også en god bil, men bilfabrikanterne er kommet langt med sikkerhed siden da.


  • #10   30. nov 2020 Vi prøvede en i30, med samme 120hk motor/aut gear som i20'eren ville have, og Ford's virker bare så meget bedre.. Hyundai'en dykkede med næsen ved gearskift og virkede doven..

    Vi har 2 vennepar der begge har ecoboost Fiesta, og de kører nærmere 20km/l, primært motorvej.. min kone kører ca samme motorvej/landevej som dig, bare kortere, så 18km/l er nok meget rammende..


  • #11   30. nov 2020 Min bedre halvdel købte en i30 sidste år. Glimerende bil, men kedelig og det er specielt gearskiftet som gjorde det for mig. Den nye i20 har fået opdateret gearskiftet og føles noget bedre at køre i.
    Det lyder da lovende med de 18km/l. Jeg prøver lige at kikke på en Fiesta


  • #12   30. nov 2020 Til de penge kan du få en nærmest ny Nissan Leaf Tekna eller Hyundai Ioniq Premium.
    Med dine kilometer vil du spare mange penge på service/reperation og brændstof/strøm.


  • #13   30. nov 2020 Ja, men jeg har ingen mulighed for opladning. smiley

  • #14   30. nov 2020 13#
    Der er forskel på hybrid teknologierne. Eks skal Toyotas hybrid biler ikke i stikkontakten hvis det ikke passer ind. Det er en sikker combination da de har arbejdet på det siden den første Prius
    Personlig er jeg ligeglad med sikkerhed. Jeg fortrækker pålidelighed og lave værksteds regninger.
    Desværre syntes jeg der er langt mellem de biler der virker "rigtige"
    PSA gruppen har eks ikke lavet en ordentlig benzin motor siden de droppede deres 1.6-1.8-2.0-2.2L 16v NA motor. Deres diesel er dog ganske gode.
    Og det gå igen i stort set alle mærker. Hvor ting de kunne finde ud af for 20-30år siden, åbenbart ikke længere er muligt for dem. Med strikke kæder. Højt olie forbrug og mange andre defekter smiley



Kommentér på:
Ny pendler... F30/Passat?

Annonce