{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Vasker i bil i frostvejr? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres holdning til bilvask i frostvejr?

Jeg var nede og få vasket i dag da bilen efterhånden var blevet en stor saltbunke. Jeg tænkte ikke over at der sad nogle isklumper bagpå og på taget, som børsterne jo så rigtig har kunne køre rundt.

Umiddelbart ingen ridser, men sådan nogen viser sig jo som regel også først når solen kigger frem. Har nogen af jer erfaringer med om lidt isklumper smadrer lakken ved bilvask?

Kommentarer på:  Vasker i bil i frostvejr?
  • #1   29. jan mon ikke børsterne har skudt dem a.h.t.
    tvivler på de ryger med børsten rundt.

• #2   29. jan Jeg vasker aldrig bil i frostvejr, da jeg ikke har mulighed for at opbevare bilen frostfrit. Lister, låse mv. bliver jo også våde, og det kan godt være en anelse træls at komme ind i bilen hvis alle døre er frosset fast.

• #3   29. jan Vasker bil i alt slags vejr, bilen holder i carport herhjemme. Ikke nogle problemer med det!

• #4   29. jan Kør i bilvask, kør derefter et sted hen og få tørret gummilisterne af med en tør klud, så dørene ikke fryser i løbet af aftenen og natten.

• #5   29. jan #2 der er noget som hedder silikone på dine lister og det ikke sker.

Men vask du bare løst. Tænker det vil være skidt ikke at kunne vaske sin bil hele vinteren

• #6   29. jan 5#: Hvor tit har vi en vinter i Danmark med frostvejr uafbrudt? Det er sjældent at det er frostvejr i mere end en uge af gangen, og eftersom at jeg vasker bil ca. én gang om måneden, så er det ikke et problem for mig smiley

• #7   30. jan Hej.

Når/hvis jeg føler behov for at vaske bil i frostvejr - så, gør jeg det selv (ingen maskinvask til min bil i saltningsperioder): smiley
    Jeg vasker min bil med lunkent - ca. 40 grC - vand og autoshampoo + en meget blød børste eller svamp, efterfulgt af aftørring med vaskeskind + afblæsning af gummilister og dørlåse med en luftpistol.

Leif

• #8   30. jan #5
    Silikone må ikke længre bruges på gummilister på f.eks. min Skoda. Den info kommer fra Skoda. Listerne kan tage skade af silikone.
    Jeg ved ikke om det også gælder andre mærker, men kunne da forestille mig, at det også gælder for de andre VAG-mærker.

• #9   30. jan Det gælder for de fleste nye biler. Da lister var af rå gummi hjalp silikone til at holde det smidigt. Den slags er overfladebehandlet i nye biler, så smører man silikone på vil det blot sidde som en skidtsamlende hinde.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 171
    #10   2. feb #3 Hvor ved du fra at bunden ikke er rådnet op, har du kigget under bilen. Ville ikke vaske min bil i frost, netop som du siger kan is på bil ridse hvis man er uheldig.

• #11   3. feb #10 Ja jeg kigger under bilen, og den er kun 2 år gammel, så intet rust på den! Bilen bliver vasket når der er tid til det, frost eller ej! I en travl hverdag så er bilvasken spontan og ikke noget der bliver planlagt her. Vasker jo ikke bilen hvis den er pakket ind i is. Men det er den sjældent når den holder i carporten.

Kommentér på:
Vasker i bil i frostvejr?

x