{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 kortslutning?? {{forumTopicSubject}}

Hey,

Skulle montere sådan nogle led barer som ekstra baklys på min Peugeot 206 1.4 hdi fra 2003, men stel og plus ramte hinanden og ramte karossen. Det gav en gnist, hvorefter blinklys gik i gang.

Har samlet det hele (uden mit ekstra led lys) og mit kort lys, lang lys, blinklys samt radio virker ikke nu, og bilen vil simpelthen ikke starte!!

Havariblink vil dog gerne virke, men den siger ingenting fra højtaleren bag rattet.

Har tjekket alle sikringer med et voltmeter og de bipper alle sammen.

Hvad kan der være galt?

Mvh

Kommentarer på:  Peugeot 206 kortslutning??
  • #1   17. feb Tjekket hovedsikringer i motorrummet?

• #2   17. feb Har tjekket ALLE sikringer

• #3   17. feb Har fået at vide den muligvis er gået i eco-mode og det derfor ingenting har at gøre med kortslutningen, men jeg aner ingenting om det her

• #4   17. feb Sådan en peugeot er rigtig følsom med elektronikken....Til en anden god gang, så piller du stel forbindelsen af batteriet inden du roder med noget som helst. Der sidder nogle hoved sikringer som ikke sidder sammen med de andre sikringer, jeg kan sku ikke lige huske nøjagtig hvor de sidder.

• #5   17. feb Det har jeg fået rigtig mange kommentarer om, og den er feset ind... men ved du muligvis hvad man kan prøve og gøre?

• #6   17. feb Skifte eller ihverfald kontrollere BSI og Com2000 de er begge ikke glade for kortslutninger, men du må jo fejlsøge først smiley

• #7   17. feb Jeg har prøvet lidt af det samme på en af PSA's varevogne godt nok, i forbindelse med montering af ekstra led i varerum. Det var løsningen efterfølgende at tage en batteripol af i kort tid, så virkede det igen

• #8   17. feb Har prøvet og pille batteripolen af i både kort og langtid, også og føre polerne sammen i 5 min når de er pillet af

- hvordan kontrollerer man bsi boksen? smiley

• #9   18. feb med en tester.

og bsi boksen er meget følsom over for kortslutning.

eller forkert tilsluttet ekstra udstyr

• #10   18. feb Kan man nuppe en ny bsi boks ved en hugger fx? Og så kode den til bilen?

• #11   18. feb kan ikke huske om man skal afkode dem før man afmonter den fra donorbil

ved nummerene skal være ens.
    og den skal kodes til ens egen bil.

• polobjørn
    polobjørn Online Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 3 Svar: 2.195
    #12   18. feb BSI bokse skal ALTID kodes til/på den bil den skal bruges på !
    På nogle.modeller fra psa sidder der hovedsikringer under øverste del af BSM boksen prøv at kontrollere dem
    Hvis du har tjekket ALLE sikringer med en "rigtig" prøvelampe med pære og målt på begge sider af sikringerne og de ikke fejler noget så har du beskadiget din BSI boks !!!

• #13   18. feb Jeg vil kalde det en totalskade på en 206 fra 2003, det bedste var nok bare at skrotte den og købe en anden bil.

• #14   18. feb Polobjørn - har tjekket ALLE sikringer og de spiller 100%

Men en gammel mekaniker jeg snakkede med sagde at det er bsi (sikringsboksen under rattet) som er gået til fordi Peugeot laver dårligt el... købte en ny 206 hatchback 1.4 hdi idag til 3000 uden syn, så nupper bare alle delene derfra, er træt af ingen bil og have smiley

Ellers mange tak for svar!

• polobjørn
    jan 2014

#15   19. feb VIGTIGT
    Husk at afbryde batteriet INDEN du begynder at afmontere/montere BSI
    Desværre skal du nok helt sikkert regne med at du skal have kodet BSI før bilen kan starte.
    Hvis den kan starte og går i stå igen efter ca. 3-5 sec. er det startspærre der lukker og så kan bilen starte 3 gange på den måde og så ikke mere så er der.kun kodning der løser det problem !!!
    Men held og lykke med opgaven jeg håber at det lykkes for dig smiley

• #16   19. feb Tak smiley men nu tager jeg jo både motorstyringen, bsi, tændingslåsen og nøglen med - så må det vel være plug'n'play, siden det er kodet på den anden bil? smiley

• polobjørn
    jan 2014

#17   19. feb Du skal nok også ha speedometer og måske BSM i motorrum med

• #18   19. feb Må prøve med de forskellige ting smiley

• #19   19. feb Lige et enkelt spørgsmål mere - har pillet alt af som jeg skulle, også bsi og bsm boks, men kan se at bsm boksen har alt det samme, men sikringerne sidder ikke de samme steder som på min egen... er det ligemeget?

• polobjørn
    jan 2014

#20   19. feb Nej det tror jeg ikke
    Den er heller ikke samme årgang
    Prøv med det der er fra din egen bil både speedom. Og BSM
    måske er der IKKE startspær i dem
    Der vil IKKE ske noget ved at prøve på den måde !

• #21   20. feb Bilen fik startkabler på efter skiftning af tændingslås, bsi og motorstyring og startede med det samme! Centrallåsen virker på nøglen, så ingenting skal kodes. Bagklappen vil bare ikke åbne nu, hehe

Kommentér på:
Peugeot 206 kortslutning??

x