{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Peugeot 306 1.4 år 2000 go bil ? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er i færd med at købe en Peugeot 306 med 1.4 motor fra 2000. Mit spørgsmål er så om man skal være obs på nogle børnesygdomme og evt fejl som i sidste ende kunne blive rigtig dyre. Har hørt at de rustmæssigt ikke har det helt store. Og hvordan er 1.4 motoren i sådan en bil, altså ift fejl?

På forhånd tak.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 306 1.4 år 2000 go bil ?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #1   28. feb 2021 De kan og vil fejle alt mellem nummerplader. Jeg havde sådan en for 10 år siden, og dengang var det også en skodspand...

  • #2   28. feb 2021 Motoren er rimelig driftsikker, og skulle du være uheldig at den smider en toppakning, så er det som regel kun selve pakningen man skifter.

    Jeg er mere urolig for bagbroen, der er en svaghed på mange PSA biler i den årgang. Den nemmeste måde er at tage et målebånd med. Afstanden fra skærmkant til dækkant skal være ens hele vejen rundt og ens i begge sider .

    Hvis det føles som om bagenden styrer med eller overstyrer så er det tegn på en slidt bagbro.

    Ellers så kan en 21 år gammel bil jo fejle alt, og det kan næppe betale sig at ofre mere end højst nødvendigt, og kører den til næste syn, så har den vel aftjent sin værnepligt?



  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #3   28. feb 2021 Bagbro, rust og rustne bremserør, og alm sliddele som bærekugler og styrkugler, samt knækkede forfjedre motormæssigt er det en ok motor, kører mange km hvis bare service er overholdt. Bagbro kan blive slidt i lejer eller sætte sig fast, og det er ikke en gds. løsning at skifte lejer

  • #4   28. feb 2021 NO GO, fransk bil der er så gammel er for dyr.
    Køb noget til 20.000 fra omkring 2005 og frem.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #5   28. feb 2021 Hvis den er nysynes og koster maks 6-7000kr så kan lortet da køre så længe den kan.....Over det er den alt for dyr...

  • #6   28. feb 2021 Selvom ikke er nogen garanti, så ville jeg alligevel aldrig købe en +20 år gammel bil, hvis ikke der var var mindst 23 måneder til næste gang den skulle til syn .

    En 20 år gammel Peugeot med en frisk synsseddel, må bare ikke koste mere end 7500 kroner, og helst mindre !!!!

    Når det er sagt så er det i min verden ligemeget om der står VW, Peugeot, Ford eller noget andet på logoet når bilen er 20 år gammel , på det tidspunkt er de fleste biler alligevel kun nogle få måneder fra skrotdøden .

    Når jeg skriver jeg gerne ser den nysynet , så er det ikke fordi jeg forventer den leverv 24 måneder mere, men nysynet gør at den er nogenlunde trafiksikker .


Kommentér på:
Peugeot 306 1.4 år 2000 go bil ?

Annonce