{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla mister milliardindtægt fra europæisk bilgigant
  • #1   8. maj 2021 De taber også markedsandele
    https://m.energiwatch.dk/Energinyt/Cleantech/article12828238.ece

    Mener de sælger godt i kina... men kina kommer selv mer og mer med på elbil produktionen.
    Har luret en del på om jeg skulle købe en go sjat aktier i nio..
    Nio ligner lidt en kinesisk tesla historie..
    Hvilket igen tar markedsandele


  • #3   8. maj 2021 Snakker vi elmotor på den lange bane, tror jeg personligt dog mest på brint drevet

  • #4   8. maj 2021 Det "tab" bliver jo næsten dækket af deres handel med cryptocurrency. De har indtil videre bogført $101,000,000 i profit på den konto smiley

  • #5   8. maj 2021 I kina er nio ved at opbygge et netværk af batteri skifte stationer..
    Hvor man angiveligt kan få skiftet batteriet på 3min.
    Måske også det er noget seriøst konkurrence til teslas supercharger netværk.
    Jo jo.. tesla kommer ik til det uden hård kamp fremover..

    Nå.. vil ik spamme din tråd mer.


  • #6   8. maj 2021 Ja.. de 101 mill$ indgår i regnskabet for kvartalet..
    Men tjener tesla det på valutahandel hvert kvartal??


  • #7   8. maj 2021 Sikkert ikke.

    Tesla's regnskaber og resultater skal dog heller ikke helt læses som de mere etablerede mærkers.

    Hvor Tesla stadig investerer rigtig store summer i fabrikker, etablering af servicecentre (de ejer dem jo selv, modsat de fleste i branchen), infrastruktur etc., kan de "gamle" mærker bare fokusere på at lave biler. Hvis man tager Tesla's investeringer ud af regnskabet, ser deres tal nok noget anderledes ud. Et startups regnskab ser altid anderledes ud, end et fra en virksomhed der er i stabil drift.

    Det er jo at sammenligne med eks. Amazon, det tog dem årtier at tjene penge, men det gør de til gengæld nu. For 15 år siden kunne man grine af dem og sige, at den lokale boghandler tjente mere end Amazon. Men den lokale boghandler er lukket nu.

    Det er jo ikke mere end 8-9 år siden Tesla lavede den første serieproducerede bil, og nu har de fabrikker rundt omkring i verden, servicecentre i endnu flere lande og et supercharger netværk som også har kostet milliarder at opbygge.

    Jeg tror at Tesla vil få hård konkurrence i de kommende år, men jeg er fuld af beundring over hvad de har skabt på så få år.


  • #8   8. maj 2021
    Det ændrer bare ik på, at der på elbilsforretningen ik havde været overskud, hvis du fratrækker salg af kvoter og kryptovaluta.
    Og de er næppe færdige med at inv. i fabrikker, ladenetværk mm.


  • #9   8. maj 2021 Er der i det hele taget nogen der forventer at Tesla laver overskud? Er det ikke en urealistisk forventning af så ung en virksomhed?

    Nogle af de mere etablerede mærker har været i markedet i 100 år og kæmper stadig med at tjene penge.


  • #10   8. maj 2021 Se bare på Ford, etableret i 1903, de har opgivet at lave alm. personbiler i USA, da de ikke kan tjene penge på det.

  • #11   8. maj 2021 Mon ik hovedparten af teslas aktionærer forventer overskud??
    Aktien handles på fremtidige forventninger..
    Forventede man aldrig overskud, ville aktien gå i dørken..


  • #12   8. maj 2021 Nej, tror ikke der er mange professionelle aktionærer som forventer overskud de næste mange år.

  • #13   9. maj 2021 Det store problem med Tesla's aktie er at den er hypet.
    Prisen er røget helt i vejret til trods for at der ikke udbetales udbytte til aktionærerne og det er der heller ikke udsigt til kommer til at ske, det hænger slet ikke sammen.


  • #14   9. maj 2021 Pump n dump .... men indtil videre er de som har ment det var galmatias kurs og prøvet at shorte den, ik haft heldet med det.. = fremtidige forventninger er store og indtil videre eneste bevislige der har drevet kursen..
    Meget store investorer har forsøgt det store short angreb uden held.


  • #15   9. maj 2021 Jeg har været ude af Tesla aktien i noget tid nu, og regner ikke med at hoppe tilbage på kort sigt.

    Men hvordan vurderer vi Tesla? Der er jo ikke ligefrem mange nye bilfabrikker på børsen vi kan sammenligne med. Jeg hælder mod at se den som en tech aktie.


  • #16   9. maj 2021 Tesla er noteret på nasdaq som er teknologi indexet og kun anset i us og eu som tech stock.
    Vw skuler til tesla, da de er oldschool industri aktie og for nylig har udtalt de gerne vil være tech og har set meget mod tesla for at lære.


  • #17   9. maj 2021 Dette repræsenterer kun 6% af Teslas omsætning.

  • #18   9. maj 2021 Jeg tror ikke det bliver det store problem for Tesla at tjene penge. Tesla vil få et større overskud med de nye batteri celler som bliver en del af den bærende konstruktion i bilen. Derved kan de lave bilen meget billiger end de andre konkurrenter lige nu. Der går lidt rygter om en ny model til $20.000. smiley

    Artiklen der siger Tesla taber andele i Februar. Nu har Tesla aldrig leveret særlig mange biler i Februar.


  • #19   9. maj 2021 Jeg tror ikke det bliver det store problem for Tesla at tjene penge. Tesla vil få et større overskud med de nye batteri celler som bliver en del af den bærende konstruktion i bilen.

    Så skal du fandme da købe en stak aktier (nemme penge)


  • #20   9. maj 2021 #17
    Det relevante er hvor stor en del af Tesla's overskud det repræsenterer, det er jo indtjening der ikke er nogle særlige omkostninger forbundet med, så de ryger mere eller mindre direkte på bundlinjen... Eller i dette tilfælde forsvinder det direkte fra bundlinjen.
    Så får man rent faktisk et mere reelt billede af hvor mange (eller lidt) penge de tjener på at lave biler.


  • #21   9. maj 2021 #19 ja hvis det bare var så nemt smiley

  • #22   9. maj 2021 Ting går bare mega stærk i tech.. for 10 år siden var tesla ingenting...så kom der en model s ...så kort inden model 3 var de få uger fra at knække, få år efter er der plus.. og nu vælter det ind med elbiler alle steder fra.
    Meget kan ske de næste 10 år..


  • #23   9. maj 2021 De credits er der allerede flere andre der står i kø for at købe, så bare rolig Tesla taber ikke noget som helst på den konto smiley

  • #24   9. maj 2021 Med mindre det er indregnet i den nuværende aktiekurs. smiley

    Det er jo ikke nogen nyhed at der kommer nye battericeller som bliver en del af den bærende konstruktion. Det blev offentliggjort til Battery Day i September 2020.

    Lige for at få det helt på plads. Jeg er ikke Tesla aktionær lige nu. Har solgt de sidste. smiley Da jeg ikke tror på de kommer i mål med 100% FSD inden for nærmeste fremtid.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #25   11. maj 2021 Tesla ???? smiley

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #26   11. maj 2021 Elron Mug smiley smiley

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #27   11. maj 2021 Man kan tydeligt hører at i ikke har set de andre elbiler. De er mega fede inden i, Tesla ligner lort. Og forsøg på at køre monopol på reservedele er dødsdømt smiley

  • #28   11. maj 2021 Nej lads os holde os til.benzin så ved vi hvad vi har.

  • #29   11. maj 2021 martin a

    Jeg har kørt andre elbiler, bl.a. Porsche Taycan og Jaguar I-Pace, som begge har bedre interiør.

    Tesla laver bare pt. den bedste "pakke" med Model 3, synes jeg. Dvs. hvis man tager pris, rækkevidde, specs, infrastruktur etc. med i betragtningen.


Kommentér på:
Tesla mister milliardindtægt fra europæisk bilgigant

Annonce