{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Opel Kadett C kan ikke starte/holde tomgang {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Kadett C fra 77. Har kørt fint indtil jeg har fået renset karburatoren og skiftet de pakninger/o-ringe. Nu vil den slet ikke starte, kun når jeg trykker speederen i bunden og når den er startet, skal jeg give den gas for at få liv i den og så kan den godt tage nogle omdrejninger men ligeså snart jeg slipper gasen går den ud. Eller når jeg trækker chokeren på koldt motor går den også ud.
Nogle kloge hoveder der ved hvad det kan være?

Jeg har adskilt karburatoren én gang før og samlet det igen og kørte den fint. Men nu laver den sådan en nummer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Kadett C kan ikke starte/holde tomgang
  • #1   9. maj 2021 Personligt ville jeg rense den en gang mere. Tjek at flyderen er ok og ikke sidder fast imod noget, tjek at du ikke har fået ændret på nålen, og slutteligt meget omhyggelig rens af dysen.
    Din definition af rense karburator, hvad der er det mere præcist, hvilke midler har du brugt, hvad har du skilt ad (andet end selve skallen).
    Sidst men ikke mindst tjek lige at gaskablet rent faktisk gør det du beder det om, måske har du fået sat det skævt, forskudt eller bare generelt forkert på.


  • #2   9. maj 2021 Jeg har kun brugt bremserens og en mildt børste. Men det kan være at der er kommet noget skidt ind i forskellige huller og er tilstoppet. Jeg har fået den adskilt i 3 dele. Det er en Solex 30/35 pdsi. Købte en pakningsæt fra Tyskland til den. Da de gamle var meget brugte og i stykker.
    Selve gas "håndtag" er sat rigtig, kan kun nemlig side på en måde. Og chokeren kableren sidder også rigtigt


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #3   10. maj 2021 Bremserens er heller ikke ligefrem genialt til at rense karburator i....Rense benzin og trykluft til dyserne....

  • #4   10. maj 2021 Kender ikke den specifikke karburatpr. Kan det tænkes at du har fået vendt en membran om (typisk sådan en gummi membran som buer til den ene side)?

Kommentér på:
Opel Kadett C kan ikke starte/holde tomgang

Annonce