{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Jonas H
Jonas H
Tilmeldt:
7. jun 2021
Emner: 1 Svar: 4

Fejlmontering - Regning?? :O {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg smider lige et spørgsmål her for forhåbentligt at få bekræftet at regningen burde kunne sendes videre.

Jeg har for under 2 år siden fået monteret en kobling der nu er gået i stykker, Værkstedet har fundet frem til at koblingen har været fejlmonteret fra starten af. Værkstedet der har fejlmonteret koblingen i sin tid, vil betale halvdelen af regningen.

Spørgsmålet er bare om ikke en fejlmontering burde udløse det at værkstedet dækkede alle udgifterne og ikke bare halvdelen? Jeg ville jo ikke stå med en regning nu, hvis koblingen var monteret korrekt fra starten af. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlmontering - Regning?? :O
  • #1   7. jun 2021 Ville også sige at det burde være uden udgift for dig, et råd er at ringe til FDM, det kan være de kan rådgive dig, medmindre du er medlem, så tager de jo sagen for dig.

    Nok været nemmere hvis du ikke havde kunnet køre rundt i 2 år med en fejlmonteret kobling, så havde sagen jo været slam dunk


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #2   7. jun 2021 Tak for svar.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   7. jun 2021 Hvordan kan man fejlmontere en kobling, som har fungeret i 2år?!


  • #4   7. jun 2021 Umiddelbart så vil det altid være svært at få lavet en kobling efter 2 år da værkstedet jo altid kan slå på at du har slidt den på 2 år

    Men at de nu selv indrømmer at de har fejlmonteret den for 2 år siden er da klart til din fordel

    Hvis værkstedet har indrømmet deres fejl så bør de vel også betale det hele

    Nu er jeg ikke mekaniker men hvordan kan man montere noget forkert for 2 år siden som har virket indtil nu, det vil jeg sgu gerne vide smiley


  • #5   7. jun 2021 Oftest koblingspladen der bliver vendt forkert, den ene side skal vende mod gearkassen, og hvis den ikke gør det, kan den ikke presses ordentlig sammen af trykfoden og bliver derved hurtigt slidt, tit skal svinghjulet skiftes også da der vil være slid og varmepunkter.

  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #6   7. jun 2021 Tak for jeres svar.

    Der er tale om en ny billist, der gav udtryk til værkstedet om at gearskifte ikke føltes helt gnidningsfrit efter udskiftning af kobling. Fik at vide at det skulle man bare lige vænne sig til. Det kan være svært for en ny billist at få en forståelse af hvad "normalen" er, det kommer jo med erfaring smiley

    Men ja, jeg tror det er fordi bilen ikke har været brugt helt vildt meget, men at der er øget slidtage grundet fejlmontering. Jeg synes også det er mærkeligt der kunne gå næsten 2 år.



  • #7   7. jun 2021 Hvis de har erkendt fejlmonteringen, så går den under reklamationsret, og så er det gratis - ikke til halv pris. Den forventede levetid på en kobling er jo langt længere end 4 år (altså antaget at den på de to år skulle have brugt halvdelen af den forventede levetid og dermed skulle betale halvdelen).

    Jeg vil mene, man har en god sag. I hvert fald i teorien. I praksis er det måske svært at overbevise mekanikeren om.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   7. jun 2021 Jeg har aldrig oplevet at kobling har virket i nærheden af korrekt, hvis der har været kommet en bil ind med forkert monteret kobling (Har været ude for det 4 gange, alle biler kommet med autohjælp, da deres bil ikke længere kunne køre), men skal da ikke sige at de ikke findes.
    Og hvis det er tilfældet, så er det 100% på deres regning, især hvis du har gjort dem opmærksom på at noget ikke er korrekt..
    Og imponerende at de ikke selv har opdaget at noget ikke var korrekt under prøveturen..

    Hvis de ikke æder den, så tager du den bare igennem FDM, hvis de gerne vil hjælpe dig i din sag, så skal du bare melde dig ind, da de har hjælp fra dag 1 smiley


  • #9   8. jun 2021 jeres fejl er i er kørt til et andet værksted.
    i skulle have fået transporteret til det værksted, som monterede den første kobling, så de kunne rettet deres egen fejl.
    de vil nok bare afvise jeres krav om kompensation,, da de ikke selv har haft mulighed for og udbedre skaden.

    og har i nogen former for beviser på at koblingen har været monteret forkert?

    for en kobling kan ødelægges temlig hurtig

    https://youtu.be/a_15If5QPiE


  • #10   8. jun 2021 #9
    Enig i, at det i praksis gør det markant sværere at få penge ud af dem. Man har ret til selv at rette op på sin fejl, så hvis det "gamle" værksted havde haft kompetencer til selv at gøre det, ville de selv have sparet timelønnen - hvilket trods alt er en ret stor del af det at få skiftet kobling på de fleste biler.

    I teorien ville man formentlig have en god sag. I praksis var jeg nok endt med at acceptere deres tilbud. Måske prøvet at få dem til at acceptere at betale 2/3. Men en retssag bliver hurtigt dyrere end en kobling, hvis det kommer dertil.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #11   8. jun 2021 Det er fordi vi er flyttet fra Midtjylland til Sydfyn, så valget af værksted handler mest om en geografisk begrænsning. smiley

    Vi har været i dialog med det oprindelige værksted, som har haft en person fra samme "kæde" til at tage kontakt til værkstedet der konstaterede "fejlmonteringen" Jeg har sørget for at få dem til at dokumentere "fejlmonteringen" i form af billeder/video.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #12   8. jun 2021 Jeg kan så lige afslutningsvis sige at forhandleren/værkstedet valgte at betale hele regningen. Hatten af for det.

    Tak for jeres inputs. Hav en god dag, aften, uge, måned og et godt liv! smiley


  • #13   8. jun 2021 Lækkert for dig. Det er ikke alle værksteder, der er lige lette at have med at gøre.

  • #14   9. jun 2021 #12 det manglede også bare at de spiste den regning, man betaler i dyre domme for folk som ved hvad de laver så skal det også være i orden

  • #15   9. jun 2021 #14 helt rigtig.

    men dem der har levet fejlen, har også retten til.
    at rette op på den.


  • #16   9. jun 2021 Og igen skal udbedring ske uden unødig ulempe for køber. Det er altid en svær diskussion, når man fx bor langt fra forhandleren. Hvis forhandleren først skal til at arrangere transport af bilen frem og tilbage, kan det hurtigt blive dyrt smiley

Kommentér på:
Fejlmontering - Regning?? :O

Annonce