{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Diff tryk føler {{forumTopicSubject}}

Halløj alle

Lang historie kort.

Jeg har haft ballade med min bil i efterhånden 2 år.

Min blæser starter på bilen, efter ca 70-80 km, højre omdrejninger, tage ca 10-15 så slår blæseren fra igen.

Min bil viser ingen fejl, og har været på 3 forskellige værksteder hvor de intet har kunne finde. Flere har skrevet at det er min partikelfilter der regenerer. Men har fået målt mit filter i sidste uge, det har det fint.

Nu til mit spørgsmål, min bil er på værksted, da jeg vil have skiftet mine Diff tryk følere. Efter flere har skrevet at det måske kan være dem.

Da jeg kommer derned hertil morgen, viser han mig en af de 2 følere, hvor det virker til der mangler en slange på den ene føler, min mekaniker har aldrig set før, at en Diff tryk føler kun har en slange tilsluttet, men der er ingen løse slange at finde i min motor.

Er der andre med samme motor, der også kun har en slange tilsluttet på den ene Diff tryk føler, selvom der er 2 hoveder på føleren

Seat Leon 2,0 184 hk 4 drive. 2015.

På forhånd tak??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diff tryk føler
  • #1   9. jun 2021 Det varier nogle har en difference tryks rør andre har ikke. Afhænger af om der er modstand i resten af udstødningen. Nå slangen er frakoblet så blæs trykluft ned i slangen imod filteret for at fjerne evt sod i slangen. (ALDRIG OP IMOD SENSOREN DA DEN IKKE KAN TÅLE SÅ TRYKKET)
    ville tage en stump slange og sætte på reference studsen bare for at beskytte den lidt (10cm er rigeligt)

    Men hvis bilen der muligheden for at regenere og den føler det nødvendigt så vil den gøre det. Og med den kørsel du beskriver så giver du den gode forudsætninger for at starte en regenering


  • #2   9. jun 2021 Hej tak for dit svar.

    Har ikke beskrevet mit kørselsmønster, men det kan jeg da godt hurtigt beskrive.

    Bilen kører 60 km om dagen eller 300 km om ugen på motorvej, ydermere har jeg en ok frisk kørestil, så hvis min skulle være sodet til, hvilket tester heller ikke viser, så tror jeg der er rigtig mange der ville have problemer.


  • #3   9. jun 2021 Nu har jeg set dit spørgsmål efterhånden flere steder, og det er ligesom du ikke tror på hvad folk skriver til dig.

    Nu et lille spørgsmål til dig eftersom du skriver "flere har skrevet at det er min partikelfilter der regenerere. Men har fået målt mit filter i sidste uge, og det har det fint".
    Du er godt klar over at det er normalt at den skal regenerer?


  • #4   9. jun 2021 Casper n, men jeg har jo ikke fået løst problemet, derfor jeg stadig søger sparring.

    En bil skal ikke regenerer for hvert 70-80 km.


  • #5   9. jun 2021 Kommer an på om du afbryder regenerering hver gang? Altså får den lov at kører færdig? smiley

    Tror ikke dit filter fejler noget, og tvivler det hjælper dig at skifte diff. Føler.
    - Har man tjekket filter, har man os tjekket måleværdier for diff. Føler.


  • #6   9. jun 2021 Ja, men for den lov at blive færdig med det? For hvis ikke, så kan det godt virke til at den gør det tit.
    Du kan prøve at købe sådan en helt billig, elm327 til at sætte i dit obd stik, også fx. hente den app der hedder vag DPF. Så kan du se på din mobil, hvornår den regenerere og hvor lang tid siden den sidst har gjort osv.
    Så kan du få lidt mere syn for sagen.

    Når du har fået værkstedet til at tjekke DPF, så har de vel også tjekket disse værdier? Fx, hvor ofte den har gjort det osv?



Kommentér på:
Diff tryk føler

Annonce