{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Granturismo cars
  • #1   19. jul Jeg synes at de berører noget virkelig vigtigt, nemlig at være bevidst om hvad man kan lide ved biler, og bevidst om hvilken oplevelse i biler man søger.

Jeg har kørt rigtig mange biler, og jeg synes at det har givet mig en klarhed over hvad det er jeg sætter pris på. Det gør det nemmere for mig at pejle mig ind på hvilken bil jeg skal købe, og øger chancen for at jeg bliver tilfreds med mit bilkøb.

Det kan dog også gøre én så kræsen, at det kan blive vanskeligere. Den situation er jeg lidt i nu, men belønningen er der når den rigtige er der smiley

• #2   19. jul Det har du ret i.
    Jeg købte en HMMWV for nogle år siden, sikke et chok når man køber en bil man altid gerne har ville eje, men aldrig rigtig har tænkt over hvordan kører smiley

Skal have en igen på et tidspunkt, men så er grundlaget noget mere velovervejet, end da jeg bare måtte eje "drømmebilen".

• #3   19. jul Helt klart en af de mere interessante videoer de har lavet, og de er inde på rigtig mange gode pointer.

Jeg har også selv længe haft den holdning at moderne biler er alt for hurtige, og derfor har jeg også valgt begge mine Porscher i det langsomste trim.
    Men selv om jeg har det har de med henholdsvis 300 og 385 hk stadig for meget power.
    Jeg kan med en forsigtig speederfod sagtens lave hvad jeg mener er tilpas hurtige accelerationer uden at ladetrykket stiger målbart, så tanken har faktisk strejfet mig at de måske havde været bedre tjent til mit brug hvis motorerne fik fjernet trykladningen.
    Jeg skulle måske bare have købt nogle ældre modeller, men nu sætter jeg pris på at få noget helt nyt, så var det ikke rigtig en mulighed.

Man kan dog stadig få en fabriksny sportsvogn som ikke lider under for mange hestekræfter og derfor også leverer en fantastisk køreoplevelse, nemlig Mazda MX-5.
    Sådan en har jeg også selv haft og jeg savner den faktisk også til tider.
    Det er bare ikke en særlig praktisk bil da der er utrolig lidt plads i kabinen og selv det mindste af de to bagagerum i min Boxster er større end det ene som er i en MX-5.
    Men havde jeg plads til en bil nummer 5 i garagen ville en MX-5 ligge højt på listen, og 1.5 motoren som jeg også havde leverer rigeligt power til at kunne give en fed køreoplevelse.

• #4   19. jul Den hurtigste bil jeg har kørt er McLaren 720S med 720HK, og det er den første bil jeg har kørt, hvor jeg tænkte at jeg ikke havde brug for flere HK smiley

• #5   19. jul Carsten: Det store spørgsmål er så om det er på offentlig vej eller på bane? Der er jo en kæmpe forskel smiley

• #6   19. jul De 450HK jeg havde i Audi'en blev brugt fuldt ud på offentlig veje. Kommer man over det niveau, ja, så skal det jo nok helst foregå på bane - hvilket også var tilfældet med den 720S jeg kørte.

Men man køber vel heller ikke den slags biler hvis ikke man vil køre på bane. Det giver ihvertfald ikke mening, medmindre det er for at styrke ens ego. Jeg har aldrig rigtigt set ideen i at købe en eksotisk bil hvis ikke man vil køre den på bane.

• #7   19. jul Min erfaring med den 450hk 992 siger mig at hvis jeg skulle bruge alle 450kg heste fuldt ud på offentlig vej vil det blive alt for farligt og dyrt i bøder/frakendelser/konfiskationer (derfor jeg fravalgte S modellen).
    Nu sidder jeg så og sammenligner performance data (simulerings data fra www.automobile-catalog.com) på din RS5 med henholdsvis min 992 og den jeg prøvekørte (4S).
    Men det kunne godt se ud til at der er lidt mere power i Porsches heste i forhold til Audi smiley
    Det hjælper selvfølgelig også med en god bred momentkurve ift. en forholdsvis peaky sugemotor selv om jeg godt ved hvad der er sjovest.

• #8   19. jul 992 Carrera S skulle have over 500HK, har jeg læst. Porsche underdriver altid deres opgivelser. 992 Carrera skulle vist have tættere på 420HK.

RS5'eren havde en fantastisk motor, den redlinede ved 8.250 omdr/min og fortsatte lidt derfra. Jeg kørte den ofte i lave gear for at køre den helt ud i gearet, især på små bjergveje kørte jeg den fuldt ud i 1. og 2. gear. I højere gear blev det lidt for kriminelt smiley

• #9   19. jul Ja Porsche underdriver altid deres performance data, hvilket specielt Tesla fanboys altid glemmer når de prøver at bashe Taycan online smiley
    Kunne sådan set også godt tænke mig at få min på et rullefelt, men så igen, det gør jo ingen forskel.
    Jeg er jo ikke i tvivl om den har ydelse nok, når man accelerer fuldt ud og kommer over ca. 5k rpm så er det lidt som om motoren går amok smiley

Det fede ved sådan nogle sugemotorer er at de skal piskes for at få ydelse ud af dem, hvilket gør dem sjove når man er ude og lege.
    Der er dog ingen tvivl om at en turbo motors massive moment ved lave omdrejninger er skønnere hvis man blot triller rundt.

• #10   19. jul Ja, Audi'en var ret død under 4.000 omtr/min hvilket var upraktisk ved bykørsel.

Enig i at det er vigtigere hvordan bilen opleves, end de tal der er trykt i brochuren smiley

• #11   19. jul Jeg kører nogen gange med en bekendt der har en STer, og selvom han er lidt misundelig på min RSer, og eftersom ingen af os nænner at køre bilerne på bane. Så er forskellen nærmest kun designet og lyden. Performance er nærmest underordnet i den sammenhæng.

Rent investeringsmæssigt har jeg været heldig at der ikke kommer flere RSere, men det var der ingen der vidste på købs tidspunktet.
    Tager man det ud af ligningen, så skal man være inkarneret fan, for at bruge de ekstra penge, på noget man aldrig får brugt.

• #12   19. jul Min næste bil bliver købt for at have en bil jeg kan bruge til banekørsel. Jeg er så heldig at have tre gode baner i overkommelig afstand fra hvor jeg bor: Laguna Seca, Sonoma Raceway og Thunderhill. Buttonwillow og Thermal er også indenfor rækkevidde hvis jeg vil tage en overnatning.

• #13   19. jul Det lyder som en god løsning.

Kommentér på:
Granturismo cars

x