{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

2014 Leon Cupra Van - Bud på salgspris i dag? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en Stat Leon Cupra VAN 280 DSG fra 2014 jeg overvejer at sælge. Men jeg aner simpelthen ikke hvilken pris jeg skal sætte den til?

Er der mon nogen af jer der har et bud?

Bilen er overordnet set i rigtig pæn stand, bortset fra nogle skrammer på fælge.

50.000km
Nyserviceret i sidste uge
Originale 19" fælge med sommer, 18" med vinterhjul. Trænger dog efterhånden til nye dæk.
Aldrig skadet
Aldrig tunet
Seat Sound pakke
Soltag
Navigation
Bagsæder medfølger, så kan vel evt. Konverteres til hvide plader igen.

Og selvfølgelig alt det udstyr den normalt har.

Bud på en salgspris i dagens Danmark?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2014 Leon Cupra Van - Bud på salgspris i dag?
  • #1   19. jul 2021 Det kan være en svær vare smiley
    Du skriver ikke om bilen er inkl moms eller eksl moms dette betyder jo lidt om den er attraktiv for et firma eller det udelukkende er privat kørsel

    Vi ved heller ikke om det er en “alm” Leon eller en St.Car og farve ved jeg heller men antager det er en metallak

    Uden selv at ville købe din bil vil jeg tro at det er en pris imellem 65-75.000 du skal forlange

    Hvad mener du selv ? Den er værd ?


  • #2   19. jul 2021 Hvis man finder den rette køber kan man måske godt få 100.000 kr, men det er jo et kæmpe handikap for sådan en gammel bil at den er på gule plader.
    Men det er jo primært pga. misundelsesafgiften.


  • #3   19. jul 2021 Hov, du har da ret med farven. Den er hvid, men jeg må indrømme jeg er i tvivl om det er en metallak? Det er standardfarve man kunne købe bilen i da den nye 5F model kom frem smiley

    Der er betalt moms af bilen
    Det er en almindelig 5 dørs

    Jeg ved vitterlig ikke hvad den kan indbringe. Deraf indlægget. Men jeg må indrømme jeg havde regnet med at være på den gode side af 100.000. Men det kan være jeg tager grueligt fejl... smiley


  • #4   19. jul 2021 "Gamle" biler på papegøjeplader er voldsomt svære at sælge, medmindre at du dumper prisen.

  • #5   19. jul 2021 Du får ikke meget for den på papegøje plader de går for ca 50-60k


  • #6   19. jul 2021 #3
    Ja hvid er fin nok til en varevogn men problematikken et at momsen er betalt og dermed er den ikke attraktiv for et firma og dermed er det “kun” private der vil kunne bruge den så dit håb på den “gode” side af 100K er nok ikke muligt

    Tror bare du skal beholde den hvis du ikke er villig til at tage en større afskrivning

    Men prøv da at snakke med et par forhandlere eller tre
    Det kan sagtens være at du kan få lidt mere for den ved at indbytte den til noget andet fra udstillingen smiley

    Men en svær vare en lille Van med 280 hypper på papegøjeplader det gør at køber klientelet er begrænset


  • #7   19. jul 2021 På mobile.de står tilsvarende biler til omkring 145.000kr, så måske det bedst kunne betale sig at bygge den tilbage til personvogn (uden at betale afgiften selvfølgelig) og så eksportere den.

  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.210
    #8   19. jul 2021 Kunne han evt selv konvertere den til hvide plader og så sælge den. Eller er hele markedet gledet over imod hybrid/el ?
    Jeg ved desværre ikke helt hvordan afgiftsreglerne er, men der skal vel højst svares afgift svarende til en tilsvarende bil på hvide plader. Men den er vel ikke grøn nok så afgiften er måske til den høje side.


  • #10   19. jul 2021 Tak for jeres svar alle sammen. Det lader jo desværre til at der er enighed om at prisen ikke er så høj som jeg havde håbet på. Og jeg er selvfølgelig klar over at papegøje pladerne bliver en ulempe når bilen har nogle år på bagen. Havde dog nok ikke troet den helt var der endnu...

    Jeg har nok desværre ikke selv evnerne til at lave den tilbage til en hvid plade bil.


  • #11   20. jul 2021 gulpladebiler kan være svære at sælge, fordi der er en misundelsesafgift som betales hvert år

    men når en Leon cupra som din koster 250.000+ kr for en på hvide plader, så vil jeg nu godt mene du med tålmodighed kan ramme de 100.000 kr eller mere for en gulplade

    Der er da helt sikkert folk som gerne vil købe en Leon cupra og som gerne vil give 6500 kr om året i afgift for at spare 150.000 kr ved købet i forhold til hvide plader

    så hvis det ikke haster med at komme af med den, ville jeg da forsøge mig med en pris på måske 125.000 kr bare for at se hvad der sker.

    alternativt så forhør ved diverse forhandlere hvis du overvejer og bytte den. Måske en af dem kan se en forretning i salg til udlandet eller konvertering til hvide plader

    de her 50.000 kr er jo mindre end den gamle model Leon cupra står til som van diverse steder


  • #12   20. jul 2021 Tak for dit input René. Det giver mig lidt tro tilbage på at 6 cifre burde kunne lade sig gøre. For jeg mener du har helt ret i det du skriver. smiley

    Glemte også at den har adaptiv fartpilot, men det er nu nok ikke det der gør den store forskel.

    Men ja, en super flot cupra med 45k på klokken burde altså kunne komme over de 70, selv om der er en ekstra årlig afgift.


  • #13   20. jul 2021 Kunne være spændende at høre hvad det ender med, up-date ville være fint.

  • #14   20. jul 2021 #12
    jeg er helt enig med de andre i tråden om den kan være svær at sælge, men igen, så er der altså købere til biler på gule plader

    det er som om folk tror at biler på gule plader kan fås 5-8 år gamle for nærmest skrotpræmien, og det er jo på ingen måde tilfældet

    der er ingen Leon cupra som din model på salg, men at tro den skal være 50.000-75.000 kr værd når en uden afgift står til 125.000-150.000 kr.

    bare et par eksempler på andre varebiler inkl moms fra nogenlunde samme årgang og i "hot hatch kategorien"
    Peugeot 208 1,6 THP 200 GTi Van til 99700 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/5162159

    BMW M135i 3,0 Van til 220000 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/5139258

    Audi S3 2,0 Sportback quattro S-tr. Van til 269900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/5014811

    VW Golf VII 2,0 R DSG 4Motion BMT Van til 284900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/5100628

    de 3 sidste skal klart være dyrere end Leon cupra, men 5 gange så dyre holder altså ikke. Og at den skal være halv pris af en 208 thp har vel heller ikke gang på jord

    så jeg er da ved og sige 150.000 kr kan være et udgangspunkt jeg godt turde forsøge mig med ved et forsøg på privatsalg. Også håbe en kan se ideen i en cupra frem for golf r også spare 100.000 kr ??


  • #15   20. jul 2021 Endnu engang tak for input René. Det er værdsat!

    Jeg har fundet denne ved en forhandler:
    https://bilhandel.dk/seat-leon-20-tsi-280-cupra-van/id-566294

    Den har selvfølgelig anden undervogn og skørter mv. Den har så til gengæld også gået markant længere end min. Ellers ser udstyret ud til at være ens, bortset fra at jeg har soltag.


  • #16   21. jul 2021 Der står SOLGT i annoncen, hvad stod den til?

  • #17   21. jul 2021 Hmm, jeg er ikke så kendt med dette forum, men har ikke oprettet en salgsannonce tror jeg? Bilen er i hvert fald ikke solgt. Men jeg regner med at sætte den til salg for 140. Så må vi se hvad der sker.

  • #18   21. jul 2021 Jeg snakker om den bil du linkede til, ikke din egen?

  • #19   21. jul 2021 #18
    der er et låneforslag på 180.000 kr, så mon ikke den har kostet mindst 180.000 kr smiley


  • #20   21. jul 2021 Det lyder satme også dyrt.

    Hvad med at prøve og finde en bil hos en større forhandler og så taste data ind på din egen bil, som byttebil, f.eks. Tørring Auto, så kan du se hvad de mener de vil give?
    Siger de 100.000 så er handelsprisen 130-135.000 kr.


  • #21   21. jul 2021 Jeg har fundet et par stykker til salg på Facebook. Det får mig umiddelbart til at tænke at de 140.000 jeg forestiller mig absolut burde være muligt.

    https://www.facebook.com/marketplace/item/280181557152792/

    https://www.facebook.com/marketplace/item/2528639997437666/?ref=facebook_story_share


  • #22   22. jul 2021 Husk at der er forskel på udbudspris og hvad de reelt bliver solgt for.

  • #24   22. jul 2021 Jeg kan godt se at det første link er til en bil der allerede er solgt. Men de sidste 2 til 180.000 er nogen der er oprettet for nylig. Så jeg vil stadig mene, ved at sammenligne med de 2, at min salgspris på 140.000 må være fornuftig.

    Det er altså stadig voldsomt meget bil for 140k. Den er 7 år ja, men har stort set alt moderne udstyr som fuld led lygter, Lane assist, adaptiv fartpilot, dag, Alcantara sæder osv osv. Og så har den kun gået 45.000 kilometer.

    Hvis man siger en køber beholder den i 10 år, vil den have kostet 60.000 i ekstra misundelsesafgift. Hvis man så lægger det sammen med 140.000 så er det 200.000 for en 280 hestes vogn der kører som en drøm smiley


  • #25   24. jul 2021 Bilen er solgt. Tak for input alle sammen.

    Jeg satte den på Facebook til 139.900, og fik med det samme enormt mange henvendelser. Den bliver solgt i morgen til en forhandler her fra Randers, som vil bruge den selv. Prisen er aftalt til 145.000.

    Flere af dem der har skrevet, har tilkendegivet at de 140 faktisk også var utroligt billigt. Så jeg skulle nok endda have sat den højere. Men af skade bliver man klog, og der er også visse fordele ved at sælge til en forhandler. smiley


  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.210
    #26   24. jul 2021 Tak for feedback, og lidt surt at markedet var modent på mere. Det er lidt faren ved special biler.

  • #27   24. jul 2021 Ja så kan han have den 1-2 år og sælge den videre uden tab.

Kommentér på:
2014 Leon Cupra Van - Bud på salgspris i dag?

Annonce