{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Reservedele japanske/tyske? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Lige et hurtigt spørgsmål. Generelt for køb af reservedele til mazda , toyota m.v kontra tyske reservedele ( audi , bmw , mercedes ) er der store forskel på priserne ? Tænker det mæ vel være billigere og få reservedelene nu når vi er naboland til tyskerne i forhold til man skal hente dem hele vejen fra Japan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reservedele japanske/tyske?
  • #1   21. jul 2021 Toyota bl.a. har nogle hovedelagere her i Europa. Så når du får originale Toyota dele kommer de som regel ikke direkte fra Japan.

  • #2   21. jul 2021 Der er jo ikke ret mange japanske bilmærker beregnet til det europæiske marked der rent faktisk fremstilles i Japan .

    Toyota Yaris fremstilles i Frankrig, Corolla i England , hvor også en del af de ældre Carina E, samt Avensis blev fremstillet . Starter stelnummeret med V er bilen fra Frankrig , starter stelnummeret med S er bilen fremstillet i Storbritanien .

    Nissan har en samlefabrik i England, jeg har dog læst et sted at den er under afvikling pga Brexit .

    Mazda har samlefabrik i England, det samme har Honda

    Man kan sikkert slå reservedelsindexet op på de forskellige bilmærker et eller flere steder på nettet, men jeg tror tallet vil ligge et sted fra 95-105 med mindre du vælger Subaru eller Lexus .



  • #3   21. jul 2021 Nu er det jo ikke nødvendigvis bilfabrikanterne selv der producere reservedelene, men outscourcer det til andre virksomheder. Jeg har f.eks aldrig set at Toyota laver deres egne dæk smiley

    Og der er rigtigt mange virksomheder i europa som laver OEM reservedele til de biler som kører på de europæiske veje. Og det samme er der i USA, Asien osv.


  • #4   21. jul 2021 Prisen på reservedele hænger vel mere sammen med hvor meget man kan få kunderne til at betale, end hvilke fragtomkostninger der er på reservedelene.

    Reservedele til en Audi koster vel mere end reservedele til en Toyota, går jeg ud fra.


  • #5   21. jul 2021 En lille anekdote fra autobranchen ( den er gammel - nogen kender den måske ? ) :

    En pensioneret mekaniker har vundet i Lotto og farer ned til Mercedes forhandleren for at finde en Mercedes til en million kroner , forhandleren viser ham den hvorefter han siger : " Jeg er gammel mekaniker så jeg har tænkt mig at samle den selv , så bare giv mig alle stumperne til den ..." De bliver fundet frem og forhandleren præsenterer ham for en regning på en halv million .

    "Ahhhhrrr.... Så kan der også blive penge til en bil til konen" og han finder en Mitsubishi til 500.000 kroner ... Han bruger samme metode, og beder om at få alle stumperne til konens nye bil, hvorefter bliver præsenteret for en regning på en million kroner ....


    Moralen er at det ikke altid er prisen på bilen der afgør prisen på reservedelene til den .



  • #6   21. jul 2021 Originale dele kommer fra flere forskellige mærker. feks bremser til toyota kan være fra BOSCH, TEXTAR, ATE osv. Og det forskelligt fra model bil hvad mærke det er. Toyota har stort hovedlager i Middelfart hvor forhandler i Danmark for dele fra om natten. Specielle ting kan komme fra Holland.

Kommentér på:
Reservedele japanske/tyske?

Annonce