{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
281 visninger | Oprettet:

Reservehjul til Aygo {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Aygo fra 2018. Jeg har ikke noget reservedæk og det ved jeg ikke om det er dumt - jag har jo ikke været punkteret endnu men det sker vel en dag. Og jeg er ikke lige den skarpeste kniv i skuffen til at finde ud af om jeg skal have et.
Spørgsmålet er nu hvis jeg skal have et reservehjul hvor finder jeg det så billigst med dæk påmonteret fælg og det skal være nyt.

Kommentarer på:  Reservehjul til Aygo
  • #1   22. jul Jeg kender ikke en nyere Aygo godt nok til at vide om der er gjort plads til et reservehjul , eller et " nødhjul" ?

Hvis der er, kører man vel bare forbi et lokalt dækcenter og bestiller et, eller kikker på nettet efter et .

Hvis ikke der er gjort plads til et reservehjul/nødhjul vil det være lidt upraktisk at køre rundt med sådan et, for jeg kender en Aygo godt nok til at vide at sådan et dæk og fælg vil fylde det meste af bagagerummet og desuden skal det også være spændt godt fast mens du kører rundt med det .

Jeg har heller ikke et reservehjul i min bil og satser på at vejhjælp kan fixe det for mig den dag jeg får behov for det ?

• #2   22. jul I min 24 år lange karriere har jeg punkteret 1 gang. Ved ik hvor tit det sker for folk, men jeg har det fint med ikke at have reservehjul

• #3   22. jul 1. Køb et reservehjul, hvis der er plads til det i bilen.
    2. Køb noget "hæld-i-dækket-lappe-halløj-og-en-kompressor-til-12-volt-kit" og sig undskyld til din dækmand når de skal lappe dækket ordentligt.
    3. Hvis ikke allerede du har vejhjælp i forbindelse med din forsikring på bilen, så overvej det. Det koster ikke alverden årligt, plus at du slipper for at skulle bakse med at skifte hjulet når/hvis uheldet er ude.

som #2 også skriver, så sker det sgu ikke for tit. Det er over 10 år siden at jeg er punkteret i bil - hvilket også var først gang.

• #4   22. jul Ud til en ophugger og se om de ik har et reservehjul og værktøj dertil.

• #5   22. jul Har du har vinter og sommerhjul kan du lige et af de hjul fra det sæt du ikke bruger ned i reservehjulsbrønden. Så have fat i en lille donkraft og nøgle.

• #6   22. jul #5
    Jeg tror altså ikke der findes en reservehjulsbrønd på en Aygo ? Men ellers et godt råd smiley

• #7   22. jul Der alm str hjul i den gamle model aygo. nye der bare lappe skum og kompressor. Sikker på det samme brønd str på den nye. om en 15'' som de nye køre med kan være der er så lige det

• #8   22. jul Det er vel mere bredden af dækket der er problemet, ingen af vores hjulbrønde kan have dækkets bredde, omkredsen kan fint være der, men der er kun plads til de smalle nødhjul, som vel er halv bredde af de almindelige dæk der i vores tilfælde er 235 mm... smiley

• #9   22. jul Den vi havde fra 16 af var der plads til et hjul i standard størrelsen i hjulbrønden.

Kommentér på:
Reservehjul til Aygo

x