{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Frederik B
Frederik B
Tilmeldt:
24. aug 2021
Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18

Bil ryster / hakker ved igangsætning og forsvinder efter 5-6 km {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min bil er simpelhen begyndt at ryste når man sætter i gang efter at bilen har stået stille i omkring 8 timer. Ved igangsætning ryster bilen lige i omkring halvandet sekund og så forsvinder det...

Problemet forsvinder efter 5-6 km, og stopper man bilen og bruger den efter eksempelvis 3-4 timer, jamen så er problemet der ikke - det kommer først efter når bilen har stået stillet i omkring en 7-8 timers tid.

Er der nogen herinde der skulle vide hvad det kunne være og hvordan jeg kan fremvise det til en mekaniker når problemet forsvinder efter så få km?

Bilen er en Opel Corsa 1,4, fra 2009, kørt 197,000 km, køre super fint ud over det.

Jeg takker på forhånd for alle jeres svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil ryster / hakker ved igangsætning og forsvinder efter 5-6 km
  • #2   14. sep 2021 Temperatur sensor der ikke giver den rette værdi, når blokken stadig er en smule varm efter 3-4 timer har det ikke den store betydning, men når den er gennemkold efter 7-8 timer slår den "choker" til, ved ikke om det kunne være det?

    Dennis Gsi #1
    Når du siger flere ting, hvilke har du så i tankerne?


  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #3   14. sep 2021 #2:
    Det kunne være - jeg må indrømme at jeg ikke ved så meget om det, jeg håber blot ikke at det bliver en dyr omgang. Jeg tænker at jeg lige prøver at give det lokale værksted et kald! smiley


  • #4   14. sep 2021 Du efterlader den på værkstedet om eftermiddagen og så kan de starte den næste morgen og prøve at få fejlen selv, se hvad de oplever det kan være.

  • #5   16. sep 2021 Har du fundet ud af noget?

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #6   18. sep 2021 #5:
    Hejsa Torpedo, jeg kørte bilen på værkstedet i går og fik konstanteret at det var koblingen der var slidt - det kan gøres for 4,500 kroner hos en bekendt som er mekaniker! smiley

    Jeg tænker at det er dumt at sige nej til sådan et tilbud og så kan man ligeså godt få den skiftet når det alligevel skaber problemer i fremtiden også.


  • #7   18. sep 2021 sgu os lige til at sige kobling der enden slidt eller suger fugt til sig

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #8   23. sep 2021 #7 Du er vist den eneste der har suget fugt til din hjerne smiley

  • #9   23. sep 2021 8#

    mærkeligt kommentar men jo der bil mærker der døjer med kobling suger fugt. bla min egen auris derfor der finde Kit til lukke disse udluftning på gearkasse indtil kobling.


Kommentér på:
Bil ryster / hakker ved igangsætning og forsvinder efter 5-6 km

Annonce