{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Henrik A
Henrik A
Emner: 1 Svar: 1

Kineser bils telefon system? Huawei..? {{forumTopicSubject}}

Hej I friske landsby knejter der ved alt.. smiley

Konen og jeg er tæt på at købe en Volvo xc40 Recharge eller den ‘mindste’ smiley Polestar model..

Men.. men.. jeg har søgt og søgt og spurgt hos Volvo..
- Hvilket firma der fremstiller og leverer det ret avancerede infotainment systemet med telefon funktionerne..?
(VIL ikke have Huawei eller ZTE! )

Og hvergang fået et..:
ØH..øhbelløbbeløb.. det er vores eget Volvo system..!
Hvordan ser jeg det..?
ØH.. øhbeløbbeløb.. er svaret.. smiley

Ja - men jeg tror så ikke en meter på elektronikken er ‘semi- svensk’ konstrueret.. når de ikke kan vise mig det eller endsige garantere mig det på en eller anden måde..!

- der er garanteret en af jer herinde der ved det..! smiley
Sæt i gang..! smiley

Kommentarer på:  Kineser bils telefon system? Huawei..?
  • #1   10. okt Hvis du tror Huawei er den slemme dreng i klassen og at Google er den pæne dreng, må du tro om igen. Alle techgiganter ved hvor du bor, hvor du har været og hvad du spiser og hvad du tænker PUNKTUM.

• #2   10. okt Det kan være bedøvende ligegyldigt hvem der har lavet det.....Vil du ikke spioneres på, så køb en bil uden gps og opsig dit mobilnummer og dit internet.......

• #3   10. okt Torpedo, det er jo korrekt hvad du skriver, men jeg har det alligevel en del bedre med at vide at det er tech giganter der indsamler mine oplysninger for profit, end tanken om hvad data der bliver indsamlet og sendt til det kinesiske styre, hvor vi ikke ved hvad formålet er.

Selvom jeg normalt ikke går rundt med sølvpapirshat, så er jeg sgu ikke helt tryg ved den massive dataindsamling kineserne har lavet i årevis. For vi ved at det ikke for noget så simpelt som profit.

• #4   10. okt Så vidt jeg husker er Volvo's infotainment system baseret på Android, men hvilke netværks- og modemkomponenter der bliver brugt ved jeg ikke.

• #5   10. okt Der er ikke meget svensk over en Volvo længere.
    Hvis ikke du kan leve med kinesiske produkter skal du holde dig fra Volvo.
    Det bedste du kan håbe på med en XC40 er at den er samlet i Ghent, Belgien, men den kan også sagtens være lavet i Kina.
    Alle Polestar 2 er lavet i Kina.

• #6   10. okt Carsten J #3
    Ja, bare man er klar over det, elsker jo medier generelt, og hvem siger at Kineserne ikke bare betaler Google for info, eller NSA for den sags skyld. Tiktok er jo helt grelt, bare læs hvad de indsamler.
    Men nu er det ikke noget jeg er bekymret for, så spændende er mit liv squ ik.
    Men der er en grund til at topembedsfolk skal lægge mobiler udenfor mødelokalet.

• Henrik A
    Henrik A Tilmeldt:
    okt 2021

Emner: 1 Svar: 1
    #7   10. okt Hmm… ja.. I har jo stort set de samme refleksioner som konen og jeg
    (#1 smiley det er ok, vi er begge i IT, så vi er helt med dig )

Det der undrer mig er at vi ikke kan få et svar, de bør jo vide det.?
    Vil jo vide hvad man køber.. eller de bør jo selv vide det, når de sælger dyret.. hmm..

Der er anderledes styr på sagerne når man spørger om det samme hos vw vedr. id4..
    Underligt..

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 23 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.328
    #8   11. okt Eneste jeg kan finde nævnt på en "end user agreement" fra en 2018 model, er at det er mitsubishi electronic som står for det, hvilket ikke ville komme bagpå mig, da volvo længe har kørt med mitsu radio systemer (Som jeg lige husker det i hvert fald), og de bruges også i andre bilmærker..

Hvad påstår vw at de kører med?

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 3 Svar: 623
    #9   11. okt #8

Ved Skoda bruger Delphi, men om hele vag - gruppen bruger dem, ved jeg ikke.

• #10   11. okt køb en Opel-bil, og en Nokia Telefon, hvis du vil undgå at Kina ved alt om dit liv smiley

• #11   11. okt Hvor mon IPhone får produceret deres telefoner ? smiley

• #12   11. okt Trolle netop derfor jeg siger Nokia og ikke Apple Iphone smiley

• #13   11. okt iPhone bliver produceret ad Foxconn, og en ret stor del af deres chipsets er udviklet af Apple selv. De er mindre afhængige af 3. parts leverandører end andre i branchen. Lever man ikke starten af dette årtusinde teknologimæssigt, så er iPhone den sikreste mobil, som beskytter ens privatliv mest. Bl.a. derfor at præsidenten kun må bruge iPhone.

• #14   11. okt fuldstændig lige gyldigt hvor ting bliver lavet. Det softwaren der problemet. Det en bilradio, den dum som en dør. Den skal jo snakke igennem din mobil hvis den skal noget som helst. Sku os et mærkeligt spørgsmål at blive spurgt som bilsælger.

• #15   11. okt Køb Mustang el fætter istedet for

Kommentér på:
Kineser bils telefon system? Huawei..?

x