{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

HVad er en Gammel Corrado værd? {{forumTopicSubject}}

Min ene ven har en gammel VW Coorado holdende, den rigtige med VR6 G60 motor eller hvad det hedder.

Den er vist fra 1989 eller der omkring.

Den skal dog grundigt i standæsttes fra A-Z , og tvivler ikke op hans evner for at kunne få en superflot igen.

Men hvad ville sådan en i Superflot stand være værd ?

Altså bare kvalificerede bud, hænger jeg ikke op på det, men bare gæt ?

Den har nemlig holdt hos ham i 10 år nu "uden at komme videre" i hans garage, men så er enten mig, eller svigermor, eller en ven , eller nogen venner elller bekendte kommet med "Div" bilproblemer"

Skal siges han er "sort mekaniker" så det er et hobby-projekt.

Men tror ik nogen sinde sådan en gammel Corrado kan tjene sig selv ind ? Den KAN godt laves flot, men så skal der dælme også mange timer i den ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVad er en Gammel Corrado værd?
  • #1   22. okt 2021 hvis man laver den for og tjene penge.
    så må man ikke bruger, meget på den.
    eks er der meget rust i den, så løber det hurtigt med timer i en bil.

    også er der ikke meget fortjeneste i det

    men laver man den fordi man selv vil behold dog køre i den, skal man ikke beregne timer, hvis man vel.og mærket selv kan lave det.
    eller har en kammerat der nærmest gør det gratis


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #3   22. okt 2021 Plejer du ikke at afregne alt i bajere? Så kan det jo ikke gå galt..

  • #4   22. okt 2021 VR6 og G60 er to forskellige motorer… hvilken der er den “rigtige” må være op til den enkelte at vurdere, men den mest eftertragtede er VR6. Tænker ikke bilen har en decideret høj værdi medmindre den er holdt i original udførsel og er i showroom stand.

  • #5   22. okt 2021 Corrado var vel et af de få fejlskud som VW har lavet ? Det var jo ikke ligefrem et vellykket design for 30 år siden, og personligt synes jeg ikke den er blevet kønnere med årene , men det er jo en smagssag ?

    Om det så forhøjer prisen, eller gør den totalt uinteressant her mere end 30 år efter har jeg svært ved at gennemskue ?

    Det er muligt at der findes en håndfuld entusiaster derude, men da det er noget nemmere at finde en Golf II , og noget nemmere at genopbygge en Golf gør nok at man virkelig skal finde den person der finder en Corrado interessant .

    Det nemmeste ville nok være bare at sælge den som donorbil i den stand den er i nu , men da ingen her inde kender bilen er det svært at vurdere prisen ?


  • #7   22. okt 2021 Du har da ganske givet ret i den ikke kan tjene sig hjem igen, særligt ikke hvis man regner en mindre timeløn med ind i regnestykket

    Det er efter min mening ufatteligt svært, at sige hvad en corrado i rimelig stand på danske plader kan koste. Der er en på guloggratis til 140.000 kr for en VR6, har været til salg siden 2. september, og der er en på dba.dk til 79.900 kr har været til salg siden 23 april

    Så det handler helt sikkert om, at finde den rette køber som netop ønsker den model og vil give det sælgeren har den til salg til. Så en bil som denne skal man vælge at sætte i stand fordi man gerne selv vil have glæde af bilen

    Disse special biler kan være svære at sælge i Danmark, det er som om der er få købere til den type biler. Så det kan være det er nemmer at sætte den til salg uden for Danmark hvis man han en dag får den gjort køreklar og efterfølgende vil sælge den

    Når han normalt går og skruer i biler for andre, så har han nok også selv en god ide om hvad timer og penge det kræver at få den sat i stand.


  • #8   22. okt 2021 Morten C :
    Hvordan vil du objektivt vurdere standen og prisen for en istandsættelse på en bil du aldrig har set ? smiley


  • #10   22. okt 2021 Ja ok Så mforwstpr jeg det bedre, !

    Takker alle !

    Så der er en GRUND til at mine sorte mekanikerm kun laver andres biler, som de nu kommer (han har MANGE) venner så ingen mangelo på kunder= men aldrig lige finder en eftermiddag til at kaste lidt Kærlighed på den DCorrado der.

    Det er eller synd den bare står og står uden at blive brugt overhovedet jo.

    Ikke at jeg er specielt VW fan men alligev el ?


  • #11   23. okt 2021 Lige en Corrado tror jeg er svær at tjene mange penge på som projekt. Ikke fordi den ikke kan sælges for så meget, men mere fordi det er svært at finde billige stumper.

    Men standen har selvfølgelig alt at sige når det kommer til vurdering. Hvis den kræver den helt store istandsættelse med meget rustarbejde osv, så er det nok bedre at dømme til at blive donorbil.
    Bilen var næsten ukendt herhjemme indtil for en 15-20 års tid siden. Da blev der pludselig hevet mange hjem fra Tyskland og mange af dem røg desværre i hænderne på popgejlerne og blev mildest talt spoleret fra en ende af og det betød også at priserne styrtdykkede på dem. Du kunne jo på et tidspunkt få kastet dem i nakken. Men dem der blev holdt i pæn og original stand holdte priserne nogenlunde og er idag også på vej op igen.


  • #12   26. okt 2021 Sorry for sen update.

    Han vil kunne lave rust og alt i den selv, det er kun tiden (og så hader han pladearbejde) selvom han godt KAN).

    Minder mig lidt om en lille historie:

    Min far var mekaniker, og jeg var sælger - ikke af noget bestemt men af alting, også biler, så skulle jeg sælge en Lada Samara (stort set som ny) for en af han kollegaer og det lykkedes Endda med pænt overskud til alle 3 parter (altså mig, min far og så arbejdskollegaen).

    Ikke længe senere fik jeg en ny udfordring, hvad med en Opel Manta fra 84 ?!?

    Tog den i kommision, den var den flotteste stand i hele DK, tog på Biltræf og alt muligt, alt over 30.000 kr, ville være mine.

    Men jeg fik ingen bud.

    Så det ser nok sort ud for den Corrado ja. Men mindre han ikke beregner timeløn og det er til ham selv.

    Lidt ligesom dem der satte den originale Olsenbande-Chevy i stand smiley


  • #13   26. okt 2021 #12 Fuerzzz1, den historie har du allerede fortalt i en anden tråd.
    Overvej at lukke øjnene om natten, fremfor at sidde herinde og fylde folk med gas!


  • #14   26. okt 2021 Hmm super lækker bil
    - at kører i et træ smiley

    Den kan umuligt blive penge værd nu, eller om 20 år. Den er simpelthen for mærkeligt og klam.

    Udover det, så er det vel en god bil
    - at komme af med i en lynenes fart


  • #15   26. okt 2021 #12
    Det er sjældent man med danske lønninger, moms og skat på nogen måde kan lave en forretning ud af renovering af en bil

    mange private har en hobby med renovering af ældre biler, motorcykler, både og den slags. De nyder at lave tingene i orden, også er det sjove for dem lidt overstået.

    Der er masser af eksempler på diverse streaming tjeneste med firmaer der laver biler i stand eller laver styling projekter af biler. Her er 4-10 mand også bruger man lige 2-8 uger på en bil. Det vil efter min mening aldrig give ret god mening i Danmark med vores løn niveau

    Derfor sælges mange af de billigere biler der tages i bytte ved en forhandler også til øst Europa, hvor bilerne bedre kan svare sig at lave i stand

    Fedt du kender tidsforbrug og renoveringsprisen på Olsen banden bilen som netop er solgt, det er svært at svare på for andre som ikke kender hele historien om renoveringen

    Men hvorfor bekymre dig så meget om andre og deres valg, træf dine egne og lev livet mens du har det. Hvis du ikke har nogle der skal arve eller tages hensyn til så er det jo trist og spare en masse op når du forventer at dø ung

    #14
    jeg kan heller ikke se det fede i corrado, men derfor kan den jo altså godt være penge værd

    en original lav km tal corrado med fuld historik kan altså sagtens have en vis værdi


  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 14
    #16   26. okt 2021 HEJ!
    Stumper kan godt være et problem. Ikke alt kan fåes nyt, men kun efter en gang dækketiv arbejde.
    mvh
    MH


Kommentér på:
HVad er en Gammel Corrado værd?

Annonce