{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Berke K
Berke K
Tilmeldt:
21. apr 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5

Spirited Driving, Bjergkørsel {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Er blevet ret nysgerrig om vi i Danmark har nogle sjove veje at køre, uden at politiet lige venter om hjørnet?
Nu er det godt nok vinter, men til sommer kunne det være sjovt at køre lidt heftig, med forsvarlige sikkerhedsforhold smiley

Bor selv i København så hvis i forslag som kunne være fede backroads så lytter jeg efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spirited Driving, Bjergkørsel
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #1   9. dec 2021 Nej desværre.....Du kan møde dem overalt i dk, og der er ingen steder hvor der ikke er beboelse tæt på....Og derude er der større chance for at møde en ung pige på en hest eller lign.....Så rigtig dum idé....

  • #2   9. dec 2021 Få dig en bane licens… hold dine tåbeligheder fra vejene tak

  • #3   9. dec 2021 Det der er der intet håb for i DK.

  • #4   10. dec 2021 Der er masser af ganske fine backroads også i Danmark, det er dog ikke steder der kan køres heftigt og sikkert med mindre der er spærret af til klubrally og lignende

    Hvis man blot er ude på at køre andre veje, se naturen og omgivelser på en ny måde er der virkelig gode muligheder for det rundt omkring. Det handler blot om, at dreje fra og ikke tage de store landeveje

    Hvis du vil køre heftigt, så er der ingen vej uden om noget egentlig motorløb.

    Du vil konstant komme i farlige og dumme situationer hvor du skal overhale andre, der kommer en traktor ud fra en sidevej, der er heste i vejsiderne, der er store mængder jord, gylle og korn, ja fortsæt selv denne uendelige række af forhold der gør heftig kørsel på offentlig vej farligt og dumt

    hvis du har en egnet bil, kan du jo undersøge noget klubrally, trackday og lignende


  • #5   11. dec 2021 Jeg startede med at køre ture på backroads og i bjerge med 20-30 andre ligesindede for knap 10 år siden, og har også taget mange ture på samme veje alene. Det har altid været meget tidligt om morgen, før der kom andre på vejene.

    Men jeg gør det ikke rigtigt længere, jeg har set en del køre galt, heldigvis kun med materiel skade. Der var dog en der lejede en Ferrari i den delebilsklub jeg var medlem af, som mistede livet efter han røg af en bjergvej.

    Det er sjovt ja, men de dage hvor jeg kører rigtigt stærkt på de små veje er ovre, det er ikke risikoen værd. Jeg har istedet kørt autocross og på bane, og satser på at køre en del på bane næste år.

    Man får ikke helt samme fornemmelse af hastighed, men på mange måder er det mere udfordrende at køre på bane. Jeg er en datanørd, så at kunne måle omgangstider og følge forbedringerne synes jeg er spændende.

    Største hage ved at køre på bane er prisen. Det er bestemt en dyr hobby.


  • #6   12. dec 2021 I mellem Hedehusene og Smørum er der nogle gode små sjove veje med god oversigt. Dem har jeg fået benyttet mig af.

    Som andre skriver - trackdays og klubrally. Det er federe at kunne give los og vide, at der med 100% sikkerhed ikke kommer noget uforudset.


Kommentér på:
Spirited Driving, Bjergkørsel

Annonce