{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

Problemer med bremsekaliber {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Jeg har problemer med min bremsekaliber i vestre side af bagakselen. Bremsekaliberen er med elektronisk komponent.

Problemet er, at når jeg kører bilen, så bliver hjulen varm. Det kan også mærkes på kaliberen. Det kan også høres en smule larm.

Det jeg ikke kan forstå:
Når jeg bremser under kørsel, så oplever jeg ikke, at bilen bremser ekstra hårdt.
Når bilen holder på en let bakke, så triller den helt fint. Det kan til tider høres larm fra hjulen. Lyden kan også ligne fra hjullejet. Dog kan man ikk altid høre larmen. For det meste, så larmer den, når bilen fuld tankes for brændstof. Jeg ved ikke, om vægten (pga brændstof) har indflydelse på overbelastning på den ene bremse mht lyden.

Jeg har adskilt bremserne og kaliberen. Der er ingen tegn på, at manchetten eller andet skulle være beskadiget. Stempelet kører fint frem og tilbage
Spørgsmålet er for mig, om det problem kan fikses på en anden måde end at udskifte bremsekaliberen?

Kommentarer på:  Problemer med bremsekaliber
  • #1   12. jan har du haft stemplet så langt ud man kan få, det uden det hopper ud af pakningen.
    og set efter skidt/rust på selve stemplet
    nogen gange skal ikke meget til, for at stemplet har et let tryk på klodserne.
    så bremsen bliver varm.
    og glider går let?

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 1.212
    #2   12. jan du skriver med elektronisk komponent ? som i elektrisk parkeringsbremse , de skal som regel "nulstilles" efter man har rodet med det

• #3   12. jan Dennis:
    Jeg har ikke fået stemplet så langt ud. Min kammerat og jeg tjekket omkring stemplen og lidt bag manchetten, for at finde ud af, om der er rust. Ingenting tyder på det. Lidt snavs var der, men ikke bemærkelsesværdigt. gliderne er ok.
    Kaliber hænger en smule, hvilket er årsagen til varmen på hjulet. Jeg forstår bare ikke, hvorfor der ikke kan ses bare et landet, der er beskadiget. Jeg har bestilt ny kaliber, dog vil jeg gerne blive lidt klogere på området, således jeg undgår at få den samme fejl igen.

Luske:
    kaliberen er nulstillet vha. VCDS.

• #4   12. jan Hvis der er nogen glidere kan de jo være tæret/irret.

• #5   12. jan Pakningen/o-ringen inden i kaliperen er den der så at sige trækker stemplet tilbage, den bliver træt med tiden og mister sin elasticitet. Det er mindre en en 1/4 mm den hiver stemplet tilbage, for at klodserne ikke skal slæbe på skiven skal åget hvor klodserne sidder på, være uden rust, sådan at klodserne kan bevæge sig tilbage, samt gliderne også skal bevæge sig frit for at klodsen på den anden side også kan slippe.

• #6   12. jan Og du er sikker på det ikke bare er et defekt hjulleje? Hvilken bil er der tale om?

• #8   13. jan Torpedo:
    Det var en god forklaring.
    Jeg har ikke erfaring nok til at adskille stemplet og derved udskifte enkelt delene. Klodserne bevæger sig frit. Tænker, at jeg bare udskifter kaliberen. Så er problemet (forhåbentlig) løst.

Henrik C:
    Ja, hjullejen vil også lyde højere end det, som jeg kan høre. desuden kan jeg også høre, at larmen kommer fra venstre side af bagakslen. Hvis det var hjullejeren, så er det tit ikke nemt at høre, hvor lyden præcis kommer fra. Vil en defekt hjulleje medvirke til bremsning af hjulet? Fordi når jeg tager hjulet ud og drejer skiveren, så drejer den sig ikke helt frit. Det er en golf 7.

• #9   13. jan hvis bremsen er skildt ad.
    så burde du kunne dreje navet rimlig frit rundt

• #10   13. jan Dennis:
    Det havde jeg så ikke gjort, men tak. det vil gør, når jeg skal udskifte kaliberen.

• #11   13. jan Hvad med dine bremseklodser sidder de fast ? Ser tit at de sidder så fast at de skal slåes af med hammer og mejsel.

• #12   14. jan Det kan skyldes at der er ir/rust under o ring/gummipakning inde i kaliber. Så er presset så hårdt mod stempel at det ikke går tilbage.
    Mvh. Gert

Kommentér på:
Problemer med bremsekaliber

x