{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Moderne biler/ fartbøder {{forumTopicSubject}}

Vupti.. så kan bent betjent bare lige beslaglægge bilen - hvis han mener farten var for høj, "helt uden beviser".

Næste blir vel de udtrækker data hver andet år til syn, og så gir bøder 2 år tilbage virkende hvis der er noget at komme efter..

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ingen-fartmaaling-beslaglaegger-tesla-alligevel/9088287


Kommentarer på:  Moderne biler/ fartbøder
  • #2   19. jan 2022 Så må ejeren af bilen jo anke i retten, det kan ikke passe at hvis han har kørt så meget for stærkt at bilen kunne konfiskeres, så må der være vidner

  • #4   19. jan 2022 Det er da sygt at ejeren af bilen skal mangle den nu på 6mdr. fordi politiet har mistanke om en ven af ejeren har kørt for hurtigt i den

  • #5   19. jan 2022 Tja, det er jo også vildt at man kan blive tilbageholdt og skal have taget blodprøve for mistanke om spritkørsel hvis man ikke er fuld. Men sådan er det jo her i landet

  • #6   19. jan 2022 Du ville sgu nok mene noget andet hvis du selv var tesla ejeren

    Hvor slemt er det lige at blive tilbageholdt nogle timer til en blodprøve, kontra at mangle din bil 6mdr ?
    Elendig samligning og det ene retfærdigør sgu da aldrig det andet


  • #7   19. jan 2022 ..... Og du tænker ikke at de færdselsbetjente ( som jeg læser artiklen var der mere en en betjent i bilen ) er så veluddannede at han godt kan vurdere at der har været røg i skærmkanterne på den Tesla ? .

    Uretfærdigt, tjaeehhh .... Hvis man låner sin bil ud til "prøvekørsel" med salg for øje, så kører man sku´ da selv med i den, netop for at undgå sådanne situationer, og hvis ejeren var med i bilen under prøvekørslen burde han nok lige have talt med store bogstaver inden ?

    Måske kunne en anden løsning være at indkalde bilen til undersøgelse af dens data , men lur mig om den så ikke i mellemtiden er blevet solgt, er kørt i havnen, er eksporteret til Ukraine eller lign ?

    Loven er som loven er - og i en retssag er det politiets vidneudsagn der tæller mest . Sådan har det været i mindst 100 år, og det kommer nok ikke til at ændre sig de næste 100 år.

    Men find du en folketingspolitikker der vil lave loven om, og sæt så dit kryds ved vedkommende næste gang der er mulighed for det .

    "Med lov skal man land bygge "

    Ham der har kørt bilen skal jo alligevel undvære en bil i længere tid, for lur mig om ikke de også konfiskerer hans kørekort ?


  • #8   19. jan 2022 Prøv nu lige at læs artiklen, bare fordi der er en lov behøver man jo ik holde fast i der ikke skal justeres på loven hvis noget er idioti.. hvis tingene ik gir mening, mister folk jo først respekten..

  • #9   19. jan 2022 jeg har læst artiklen og hverken du eller jeg kan ændre loven bare fordi nogen synes den er idiotisk .

    I dit indlæg lyder det lidt som om det er synd for ejeren fordi det er en Tesla ? .... Havde det ikke været lige så ærgeligt hvis det havde været en Polo fra 1996 - loven er lige for alle . Det er også derfor at nogle bødesatser er indkomst regulerede .

    Betjentene har observeret at der var tale om vandvidskørsel, og så skal bilen konfiskeres ifølge gældende lov .

    Jeg har redegjort for min holdning i mit indlæg, og når man låner sin bil ud, så løber man i dag en risiko for at den kan blive konfiskeret, det burde alle over 15 år der er bosat i Danmark efterhånden være klar over .

    Men som jeg skrev før : Stem på en politikker der vil lave loven om ved næste folketingsvalg .

    Nu kommer min første fordom : Du har formentlig aldrig nogensinde sat et kryds ved et folketingsvalg, og når man ikke orker det, så mister man i min verden retten til at brokke sig.


  • #10   19. jan 2022 #7 nu er mange især unge betjente ret så magt liderlige og tror de kan gøre som der passer dem bedst..

    Jeg har et eksempel på en knægt der blev holdt ind af sådan 2 og han blev sigtet for røg og støj de mente han havde lavet hjulspind i en Audi A6 2,8 quattro på tørt vej altså smiley
    det første de gjorde da han blev stoppet var at tage nøglerne til hans bil helt uden grund så der er klaphatte alle vegne også hos politiet (som sikkert er overrepræsenteret i denne kategori) kender i øvrigt flere


  • #11   19. jan 2022 #10
    nu er mange især unge betjente ret så magt liderlige og tror de kan gøre som der passer dem bedst..

    Ja og jeg oplever lige så mange , især unge mænd, der opfører sig i trafikken som om de var udødelige og havde lagt deres hjerne derhjemme. No wonder det er dem politiet har øjnene på. Jeg er en ældre mand efterhånden og er ikke blevet standset af en politipatrulje i snart 20 år - måske har det noget med ens opførsel i trafikken at gøre ?

    Og ja - jeg ved udmærket at en sådan Audi ikke kan lave hjulspin .


  • #12   19. jan 2022 #9# det er synd for ejeren at han skal mangle sin bil i over 6mdr - når nu han intet har gjort.
    Kig i diverse tråde på bg, og du vil opleve jeg ik bryder mig om tesla.

    Jeg har misset et folketingsvalg i 27år da jeg var på laaang ferie


  • #13   19. jan 2022 #12
    Jamen så har du vel chancen for at rette op på det nu , efter din lange ferie ....???

    Reglen er at det er bilen der bliver konfiskeret uanset hvem der sidder bag rattet - det er vedtaget i Folketinget af et flertal - det er sådan demokrati virker !

    Om jeg synes det er retfærdigt ?
    Det er jeg ikke sikker på jeg synes , men der er masser af muligheder for at undgå at bilen bliver konfiskeret fra ejers side , og dem må man så benytte sig af - eller tage konsekvensen !

    Er det så svært at forstå ?


  • #14   19. jan 2022 Sagen handler vel egentlig ikke om der er kørt vanvidskørsel eller ej.

    Men meget mere om det kan være rimeligt at politiet holder en sag hen, enten pga de rent faktisk ved de ingen sag har, eller kun fordi de bare ønsker og være røvhuller.
    Det jo ret tydeligt i de indlæg der er skrevet, at politiets agtelse blandt almindelige danskere bliver mindre og mindre.

    Såfremt politiet mener der blevet kørt som der fremlægges, så skulle det jo ikke tage 6 måneder og få en kendelse.
    Som så mange andre ting i vores offentlige system, så det ikke andet en hamrende amatør agtigt.

    Man kan jo spørge om nogen i tråden syntes det var rimeligt hvis chaufføren var varetægtsfængslet i samme tid, og det viser sig sagen ikke holder vand!
    Han har potentielt mistet både job, hus osv kun pga nogen emsige betjente, som ikke magter at udføre deres arbejde korrekt.

    Man kan jo tænke over om det et samfund man ønsker og leve i?
    Jeg gør ihvertfald ikke!


  • #15   19. jan 2022 Tanker er gratis, men tænker her at der altså er to sider af historien omkring hændelsesforløbet.


  • #16   19. jan 2022 Man kan jo tænke over om det et samfund man ønsker og leve i?
    Jeg gør ihvertfald ikke!


    Hvad holder på dig ?
    Hvis du tror der er bedre i Rumænien, Ukraine eller Hviderusland - hvad holder dig så tilbage ?


  • #19   19. jan 2022 Ja der er overvågning i mange hjem , og det er helt frivilligt for de frygter alle de kriminelle typer med ACAB tatoveret et eller flere steder på deres sølle kroppe.

    Når man først har fået et klip i sin straffeattest så hader man jo pr definition jo politiet ?

    Lad os dog bare indføre et samfund hvor regler og love er noget det enkelte individ selv fastsætter.

    Ingen holder på jer, i er velkommen til at finde et andet land hvor i mener i bliver lykkelige. Indtil da bør i nok bare finde jer i de regler der findes her i landet .

    Og vil i ikke så findes der også et sted til jer . Det indebærer så bare høje mure og pigtråd .






  • #20   19. jan 2022 #18 Politistat?? smiley Tag ud og kig lidt på verden min ven, og kom klogere hjem...

  • #22   19. jan 2022 #21 Hvorfor kom du så tilbage, hvis det er så skidt?

  • #23   19. jan 2022 tilbage kan sku ikke komme væk ?? "popcorn"

  • #24   19. jan 2022 #23 Elsker når folk der bor i verdens måske bedste land, brokker og piver sig!


  • #26   19. jan 2022 Nu er veganere og Tesla lemminger nok også de største hylere vi har i vores luksus samfund i dag.
    Man behøver i en forsamling ikke at spørge efter nogle af den slags, de skal nok selv skræppe op.


  • #27   20. jan 2022 Jeg forundres mest over at de mener det kan bruges til bevisførelse.
    Der er ingen kalibrering og ved man lidt om hvordan GPS positioner beregnes, så ved man at den kan være hysterisk upræcis, computeren gætter bare på ca hvor man er så man får den rette oplevelse. (Der skal minimum 3 signaler til at kunne triangulere, men det er klart bedst med 8+).
    Selv med det som bevis er det lidt usikkerheds behæftiget, f.eks. ved et sving ligger du i yderste bane eller inderste bane (hvis man vil bruge afstand til at opgøre det med). Og er vejen man gør det op med målt i midten, eller i en af banerne etc etc.
    Direkte tåbeligt.
    Årsagen til at de sidder fast i deres tåbelige koncept er iøvrigt at Tesla nok ikke lige har tænkt sig at udlevere disse data.
    Men det er dejligt at vide at vi skal til at bo i en politi stat, ps hvem ser polities biler efter, for det er ikke altid de drenge kører lige pænt (uden udrykning aktiveret).
    Har efterhånden set betjente lave ca alle de fejl der er : Kører for stærkt (niveau klip i kørekort), ikke holde til højre (ret ofte faktisk), overhale indenom, kører over for rødt uden udrykning (kun set en enkelt gang).
    Vi kommer snart til at mangle betjente med kørekort hvis vi skal vælge den helt stramme model.


  • #28   20. jan 2022 Nu er det her jo ikke noget nyt, hvor mange årtier siden er det at lignende regler blev indført i forhold til knallert. Men det er der sku ingen der snakker om.

    Noget helt andet er, år alle nyeere biler gemmer vel data på hvor hurtigt man har kørt, hvis lrasingselskaber osv. Kan se/finde de data kan politiet vel også?


  • #29   20. jan 2022 Nu har jeg været ude og se verden, og er meget bevist om at Danmark indtil nu har været et utroligt dejligt land og være født/opvokset i.

    Desværre er det danske samfund ved og ændre sig til noget der begynder og lugte af ja, politistat eller diktatur.
    Noget som bestemt ikke er den danske kultur.

    Man kan jo spørge hvorfor en så simple sag, har taget 6 måneder?
    Alt Tesla's software/service computere kan købes og er tilgængelige, med politiets resurser skulle det vel ikke tage mange dage og ordne sådan en sag?

    I Danmark er man uskyldig til andet er bevist, så hvis ikke politiet indenfor en rimelig tid, kan komme op med noget bevis, så det vel fordi de som så mange andre gange, er mopsede fordi de taber ansigt over deres uproffesionalisme.

    Man kan jo stille spørgsmålet hvor langt syntes tilhængerne af politiets mere vide og vide beføjelser skal strække sig?
    I ville måske ikke have noget imod at få sit hus ransaget, og derefter fængslet i 6 måneder uden en sigtelse?

    Faktum er at vores regler og love, bliver vildere og vildere, uden det egentlig ændre meget på kriminaliteten i dk.
    Betjente kan afstemme deres "forklaring" til deres fordel, uden at der skal andet end deres ord på bordet.
    Tag f.eks Niels-Arne sagen, det jo meget underligt at den ene betjent i den sag, gik psykisk ned efter den hændelse, og idag stadig er på medicin, men hvad gør man ikke for og holde sig fri af fængsel.


  • #30   21. jan 2022 Undrer mig over flere herinde mener vi lever i en politistat, det er da så langt fra virkeligheden som noget bare kan være!!
    Vedkommende fra artiklen kan jo anke sagen, der er trods alt flere gange sket hvor ejer får bilen tilbage.
    Synes personligt set det er helt fair at bilen bliver beslaglagt og senere solgt hvis ejer selv har kørt vanvidskørsel osv.
    Er sikkert ikke en populær holdning men på den anden side set, man må tage konsekvensen af det lort man foretager sig.


  • #31   21. jan 2022 Jeg er ret sikker på at der er nogle detaljer omkring den beslaglæggelse, som EB "glemmer" at fortælle.

    Folk hænger sig super meget i at der ingen måling er, men overvej f.eks det her mulige scenarie:
    Hvis betjentene eftersætter en Tesla i en 50 zone, og de skal holde klampen solidt plantet i gulvet på patruljebilen i halve og hele minutter ad gangen, og de STADIG ikke haler ind på den - så er det en god indikation på at den Tesla kører mere end 50km/t, eller endda 100km/t.
    I sådan en situation, er det afgørende at få stoppet sådan en idiot og frataget ham bil og førerret.

    Men det er blot EN ud af MANGE mulige hændelser - og jeg gætter bare. Vi ved det ikke, for det er "spøjst nok" udeladt - og derfor kan jeg personligt ikke hidse mig op over sagen. Den undskyldning med "potentiel køber" giver jeg heller ikke 5 flade ører for.

    EB er jo kendt for at bringe ufuldstændige historier, for at forarge folk. Det er et sladderblad for faen. smiley


  • #32   21. jan 2022 #31 enig, skulle ikke være første gang de førte en farvet historie

  • #34   22. jan 2022 Jeg vil gætte på, at grunden til den bil stadig står beslaglagt er vel de ifgl GPDR ikke bare kan nappe den data fra bilen de gerne vil have.
    Det er jo manden der ejer bilen, og ikke manden der køre, og eftersom ejeren intet med anholdelsen har at gøre, kan de jo ikke bare bruge hans data. smiley og hvorfor skulle han også give lov til brug af den data, hvis der er chance for de bare stjæler hans bil?.


  • #35   22. jan 2022 #34 så kan de vel få en kendelse i retten til at undersøge det

  • #36   22. jan 2022 #35
    Den kan de nok ja, hvis der er belæg for det, og det lyder det jo ikke til at der er, eftersom de ingen måling eller noget andet har.


  • #37   25. jan 2022 Man kan jo sammenligne sagen med en voldshændelse eller mord sket på f.eks et diskotek, hvor der er video overvågning.
    Den slags "data" tager jo ikke længe for politiet om og sikre/få adgang til.

    Igen skulle så simpel en sag i mine øjne stadig ikke tage så lang tid.
    Ligemeget hvordan sagen hænger sammen, og om EB er farvet, den sigtede/bilens ejer skyder sig jo i foden hvis de rent faktisk lader EB fortælle "sandheden" i deres artikel.

    Hele sagens kerne handler om og bruge den slags data, og rimeligheden i at politiet tilbage holder folks ejendom, i forbindelse med en sag som tildels virker som om politiet ikke formår at bære bevis for anklagen.


  • #38   17. feb 2022 https://avisendanmark.dk/artikel/politiet-beslaglagde-tesla-i-et-halvt-%C3%A5r-uden-fartm%C3%A5linger-nu-f%C3%A5r-lars-sin-bil-tilbage-med-stort-tab

    Man kan jo spørge hvorfor man har holdt bilen så længe.
    Om ikke det var for andet end og være til gene for manden.


  • #39   17. feb 2022 det viser bare at de "spiller" med musklerne.
    og vil vise at de bare kan gøre som de vil

    havde det været den anden vej rundt, så havde det offentlige, nok kunne søge for at få retten på deres side

    men mening mand har ikke en chance, mod den største mafia i Danmark.
    Dansk politi/SKAT


  • #40   17. feb 2022 Ja ingen tvivl om at etaten har holdt bilen med vilje.

    Og ja hvis ikke man har en hunde dyr og aggressiv advokat så er det som og slå i en dyne mange gange.


Kommentér på:
Moderne biler/ fartbøder

Annonce