{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Frederik B
Frederik B
Tilmeldt:
24. aug 2021
Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18

Ny gearkasse fra autoriseret værksted - 1. gear er utrolig hård. {{forumTopicSubject}}

Min bil har netop fået skiftet gearkasse da den før ikke ville gå ordenligt i 1. gear

Efter at den er blevet skiftet, har bilen nu de første 10-12 km problemer med at gå i første gear: Den er for at sige det lige ud pissehård at få i. Som I kan se på videoen presser jeg godt hårdt før den tilfældigt falder i.

https://youtu.be/mN-1zN-Wi4s

Peugeot mener at dette er normalt og at jeg skal kører hele 1500 km med det, da den skal køres til. Det her påvirker min kørsel utrolig meget. Er der nogen mekanikere herinde som kan bekræfte at dette virkelig er sandt?

Video link: https://youtu.be/mN-1zN-Wi4s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny gearkasse fra autoriseret værksted - 1. gear er utrolig hård.
  • #1   6. maj 2022 tænker de har glemt at justering af kabler

  • #2   6. maj 2022 Hvordan er den at trykke i 1. Gear med slukket motor?

    Kan du komme nemmere i 1. Gear hvis du sætter i 2. Gear og så direkte i 1. Gear?


  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #3   6. maj 2022 #1:
    Det er noteret - tak!

    #2:
    Efter 10--12 km er den fin at bruge, det er både med tændt- og slukket motor. Men nej, det er det samme i starten når bilen er helt slukket.

    Det sidste du nævner, det virkede med den gamle gearkasse når den decideret nægtede at gå i første gear. På den nye gearkasse her mindes jeg ikke om at det virkede. Jeg kan prøve i morgen når bilen har stået natten over. smiley


  • #4   7. maj 2022 Min 308 VTI 2012 skulle igennem totalt 3 gearkasse skift inden for 5 uger fordi den satte sig fast i 4. gear. De prøvede alt - gearhjul, kobling, gearolie, pakdåser, smøring af gearkabler.. . . Totalt 72.000 kr plus lånebil som de dækkede .... De indrømmede at havde problemer med den 5 trins gearkasse smiley

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #5   7. maj 2022 #2:
    Den er forsat hård at få i 1. gear - smider man den i 2. gear og herefter prøver 1. igen, så går den lige i. Sætter man den i frigear og prøver igen er den igen hård.


  • #6   7. maj 2022 Har du prøvet en reference bil?
    Havde tidligere i år en sådan Gøj som lejebil, her havde jeg også min kamp med gearene.
    Tænker måske bare det ikke er bedre end det er.
    I tidernes morgen købte jeg en ny 206’er, her skulle gear også flås noget i.
    For at få den i 1 var det dobbelt udkobling eller 2. gear først.


  • #7   10. maj 2022 De har vel glemt at skifte lejet ved højgearsakslen da gearkassen var ude. Pris 100 kr for lejet.
    Så hjælper hverken ny gearkasse, ny kobling+udrykker eller justering noget


  • #8   14. maj 2022 Mener også helt klart de må på den igen.
    Er du hård ved gearstangen belaster du nogen andre dele, det dur ikke.

    Det med at have den i 2,gear når man starter og så sætte den ned i 1.ste uden problemer må da kunne sige en mekaniker alt.


  • #9   14. maj 2022
    kan hver så simpel som grund justering af gearkabler


Kommentér på:
Ny gearkasse fra autoriseret værksted - 1. gear er utrolig hård.

Annonce