{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Har fået at vide jeg skal holde mig fra golf bora og andre vw med 1.6 motor hvad er grunden til det? {{forumTopicSubject}}

nogen der har argumenter til hvorfor den er dårlig har fået at vide den er pisse langsom men andet end det hvad er der galt med dem siden folk siger at 1.6 motorerne er noget pis

Kommentarer på:  Har fået at vide jeg skal holde mig fra golf bora og andre vw med 1.6 motor hvad er grunden til det?
  • Chris  L
    Chris L Tilmeldt:
    maj 2023

Følgere: 39 Emner: 10 Svar: 12
    #1   13. nov har fået at vide hvis man skal have vw skal det være 1.9 tdi eller en 1.8 Turbo også er der noget galt med 2.0 motorerne

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 663
    #2   13. nov 2,0 benzin er en oliebrænder. Nogen af dem bruger så meget, at det kan være lige meget at skifte olien ved olieskiftet.

• #3   13. nov Hvis dem der fortæller at det er dårlige motorer, ikke har nogle argumenter for HVORFOR de mener at det er dårlige motorer..........Hvor seriøst vil du så tage dem ?

Min Octavia 1,6 aeh motor fik skiftet topstykke ved 395.000 Km og der gik noget andet i stykker ved 438.000 Km, så den brugte olie og gik på 3 cylindre......Men kunne stadig starte og køre......

Min Octavia 1,6 bse motor havde kørt 425.000 Km, den blev skrottet grundet rust og andre defekter. Synsmand havde da sagt at de motorer kunne køre længe endnu. Den bil fik jeg hældt noget billigt olie på, " Det kan vel være lige meget med de Km " MEN da begyndte den at bruge en del olie, da der kom kvalitetsolie på igen, faldt forbruget af olie...... Motoren kørte helt fint og var knastør, intet oliespild....

1,9 TDI skulle være "Den solideste motor" spørg nogle Fabia ejere om de har helt samme holdning.........jeg har set et par stykker, hvor plejlstangen havde banket hul i motorblokken. 1,9 TDI findes med mange forskellige motorkoder...

• Chris  L
    Chris L Tilmeldt:
    maj 2023

#4   13. nov #3 så fra hvad du siger ville jeg have en pålidelig bil hvis jeg køber en golf bora leon med 1,6 benzin? fordi så vil jeg da skrive det bag øret til når jeg skal have bilen

• #5   13. nov Pålidelig er et stort ord her, det er jo en tudsegammel bil vi her snakker om.

• Chris  L
    Chris L Tilmeldt:
    maj 2023

#6   13. nov Ja det vi enig om men er det en motor jeg kan regne med der ikke går i stykker hver anden gang jeg skal ud og starte den

• #7   13. nov Har den holdt en 15 -20 år, så holder den nok lidt endnu.

• #8   13. nov vores Skoda har en 1.6 tdi cacy.. eller hvad det nu er.. den har lige rundet 315000 og den kører perfekt..

• #9   13. nov # 4 Jeg mener at du er alt for generaliserende, der er lavet Golf 1,6 i Ca.50 år.........

Jeg GÆTTER på at når du skriver Bora, at det er årgange fra 1998 til 2004-ish..... det er gamle biler, hvis de havde dårlige motorer, så var de nok afgået ved Skrot-døden her godt 20 år senere....Dem der har overlevet var nok ikke så dårlige, MEN har nu alderen til at Alt kan gå i stykker.....
    Min generelle holdning til brugte biler er , gå efter en vedligeholdt bil. Prøv. Lyt. Mærk. Og HÅB at du er heldig smiley

Og JA, der er flere historier om 2.0 VW i de årgange , der sluger olie......men dem der har en der ikke bruger olie, fortæller måske heller ikke historien, det er jo bare en bil der kører....

• Chris  L
    Chris L Tilmeldt:
    maj 2023

#10   13. nov så længe dele til motoren er ”billige” nemme at få fat på burde der ikke være det store problem snakker om 1.6er

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.823
    #11   14. nov Det kommer helt an på hvordan den har været kørt og hvordan den har været vedligeholdt....En der har kørt 80000km kan være mere slidt op end en som har kørt 400000km....Korte ture hele bilens levetid er rigtig skidt....Dårlig olie og langt imellem skift er også rigtig skidt....Hvis jeg skal forklare folk hvorfor olie og at skifte det er vigtigt, plejer jeg at sige at hvis du hygger med damen hjemme i sengen er det godt smurt, tag samme tur hvor i ruller rundt på stranden og mærk forskellen....Den sidste river sku lidt på alle overflader...Det samme sker ved manglende smøring inde i motor...Så kørsels mønster og vedligehold er de vigtigste faktorer ved brugt bil...Jeg vælger til hver en tid en bil som har kørt 100km hver vej hver dag end den som har kørt det halve men kun til og fra brugsen...Har vw lavet nogle knap så heldige motorer? Ja, men det har alle mærker vist...

Kommentér på:
Har fået at vide jeg skal holde mig fra golf bora og andre vw med 1.6 motor hvad er grunden til det?

Annonce