1.092 visninger
|
Oprettet:
Køb af brugt bil med pant på, kan man stole på det? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fundet en brugt bil til en meget attraktiv pris, dog er sagen at der er 70.000 resterende pant på bilen, jeg har spurgt sælgeren om han kan indfri panten før salget, dog siger han at han netop skal bruge pengene fra salget til at indfri panten, han siger dog han kan gøre det med det samme, på stedet, samtidig med at jeg køber bilen.
Er der nogle kloge hoveder der ved om det her er muligt, og om det er til at stole på? Det drejer som køb af en brugt bil der sælges til 52.000, men resterende pant på 70.000, og tjekbil.dk siger at bilen er omking 60-65.000 værd
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 76 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.878
I kan bare lave en slutseddel hvor der står at han indfrier panten så du ikke hæfter for noget. Gør han det så ikke, jamen så har du dokumentation for at han skal.
aug 2024
Følger: 1 Følgere: 23 Emner: 4 Svar: 4
Lige et tillægsspørgsmål, på tjekbil står der:
Køretøjet med stelnr XXXX ses i Motorregisteret med anden(t) mærke/type/årgang/registreringsnummer
Er den besked noget jeg skal checke, eller er det normalt? Tak for hjælpen
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.894
aug 2024
feb 2021
Følger: 17 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 45
Find en anden bil er mit råd.
aug 2024
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.638
Uanset hvor troværdig en lyder, så lad vær med at tage chancen. Når det drejer sig om penge, så er folk sjældent til at stole på
feb 2021
Følger: 17 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 45
Han kan godt lave en aftale med banken om at få fjernet panten så han kan sælge den.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 45 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.483
CX48231 JTDKGNECX0N263541
På digital tinglysning passer det fint / på nummerplade opslags sider passer det, samt på
motorregister.skat.dk.
Der er ikke noget farligt i at sælge eller købe en bil med pant, det skal bare gøres rigtigt.
I det pågældende tilfælde her Toyota finans, sælger får en opgørelse derfra han deler med dig. Her får i oplyst rest pant. Hele beløbet overføres så til Toyota finans, beløb skal naturligvis være højere end restgæld. Du kan inden og mens det sker selv lige ringe til Toyota finans.
Alternativt giver de dig en betalingstråd / link hvor det skyldige beløb til dem betales, og sælgers friværdi til ham.
Beløbet du ser via bilbogen er det oprindelige beløb, ikke det aktuelle.
Så han kan sagtens skylde langt mindre end det.
Men historier om sælger bor i udlandet osv. det lyder bøvlet.
Sidst jeg solgte en bil med pant var min næsten nye grå Octavia, overgik til firmabil.
Fik en mail fra ALFinans med beløb, denne delte jeg med køberen, han var også den forsigtige type, så han havde lige snakket med dem på forhånd.
Køber kom, kiggede og prøvede bilen, krejlede sig til den normale rabat.
Overførte et beløb til AL og et beløb til mig. Så kørte han glad hjem.
Det stressende ved at købe en bil hvor der har været pant i er, at der oftes går mange uger inden de får pantet aflyst - men det er spillets regler.
Selv køber og sælger jeg kun biler og ting til folk der spiser medister og flæskesteg til jul.
Det har erfaringer vist mig er langt lettest og mere sikkert.
sep 2014
Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
Er det ikke en ret høj pris på en 2017 Aygo? Eller hvad?
aug 2016
Svar: 53
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 306
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.894
Køb af brugt bil med pant på, kan man stole på det?