{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

VW 1.9 TDI VS. VW 1.8T {{forumTopicSubject}}

Hey derude.

Jeg overvejer at købe en VW Passat 3BG fra 2001-2002. Jeg er dog i tvivl hvilken motor jeg skal vælge. Valget står mellem en TDI enten med 100, eller 130 hk standard, eller en 1,8T med 150 hk standard.

Mange vil nok mene at jeg ikke kører km nok til at det kan svare sig med en TDI ( kører ca 25.000 km om året ) men det moment i en TDI, finder du ikke i en benzin.

Hvad syntes i jeg skulle vælge, gerne med begrundelse

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW 1.9 TDI VS. VW 1.8T
  • #1   28. maj 2007 holder også på tdi .. en 130 hk så har du 320 nm også

  • #2   28. maj 2007 Jeg holder helt klart også på TDI'en, du får aldrig et ryk på samme måde som i en benziner, men en diesel kan nu sagtens blive så ganske tjep, har selv en 110hk passat chippet til 160, den skyder ganske fornuftigt til den, og hvis man ikke presser den åndsvagt holder den stadig de 18km/l, så rigtigt rigtigt billig bil at køre i..

  • #3   28. maj 2007 helt klart diesel med 130 hk.. man kan godt mærke det i penge pungen selvom du ikke kører mere end 25,000 om året...

    jeg havde engang en a4 1,9 tdi med 110 hk den gik på motorvej 24 km/l.. pænt sygt.. og diesel holder også prisen bedre


  • #5   28. maj 2007 Thomas: Til min store overraskelse er der faktisk kun meget lille forskel på en 130 hk TDI, og på en 1.8T. Så prisen er ikke afgørende for valget

  • #6   28. maj 2007 Havde samme problem som dig da jeg skulle ud og købe min passat variant.

    Var ude at prøve begge maskiner og min konklusion blev TDI 130..

    Mine krav dengang var følgende:

    Langt på literen (kørsel til Tyrkiet), godt bundtræk når jeg skal trække en stor kasse bagved også slf billig forsikring på dyret.

    Det blev TDI hvor både negative og positve sider gik op med hinanden.
    Motoren støjer en del da det er en forældet teknik vw bruger efter min mening. Dog kunne den køre op til 19-20 km/l (dog på papir 14.4). Efter min mening var bundtrækket i en TDI væsentlig mere massiv (uden chip) end benzin motoren hvor benzin økonomien er væsentlig højere, men sjov at køre i. Begge maskiner er gennemstestet og er blevet brugt mange år så der er ingen tvivl om at det er guf begge to.

    Håber det hjalp lidt..
    mvh





  • #8   28. maj 2007 Michael J.

    Ja det er ganske rigtigt motoren larmer og vibererer meget især når dyret er kold. men når den bliver varm spinner den som en mis. Det er jo som sagt fordi 1.9 motoren stadig er bygget på den gode gamle teknik, som kun vw bruger. Alle andre er gået over til Commen rail systemet.

    Men diesel er nok bedre til hans formål 25000 km er rimlig mange km. der kan spares en del penge.


  • #10   28. maj 2007 TDI = Total Dårlig Invistering

  • #11   28. maj 2007 er en 130 ikke bare en chippet 110er.

    men anyways så tog jeg køre kort i sådan en bil.
    og selv odet var den bil jeg lærte at køre bil i så var det den bedste altså god.
    og jeg har allerede kørt en del biler efterhånden.
    TDI total dejlig


  • #12   28. maj 2007 Prøv evt den her side

    http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/benzindiesel/

    Så kan du nogenlunde skyde på hvad der kan betale sig.

    forsat god dag


  • #13   28. maj 2007 Thomas ---> Haha kommer sku an på hvilken kat :):) Lalala

  • #14   28. maj 2007 Jeg vil stærkt råde dig til at købe en tdi.. Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg har skiftet fra benzin til diesel.. Jeg sparer enormt meget og jeg har osse cirka et kørselsbehov på 25.000km om året. Dog må jeg give alle "1,8T folkene" ret i at der ikke kan hærske tvivl om at 1,8T er sjovest, fedest, lyder bedst, er hurtigst osv.. Men så er det jo man skal gøre om med sig selv hvad det er man søger i en bil.. Hvis du bare er lidt interesseret i økonomi så vælg tdi'eren.. Jeg lover dig du vil komme til at mærke det på penge pungen. Og en 130hk er nu osse ganske kvik.. specielt med en chip til 175hk eller noget i den omegn. Og vil så sige at til f.eks. motorvejs kørsel er den langt mere komfortabel.. er sgu lækkert at tygge derudaf med under 2500 omdrejninger hehe.. at man ikk føler at man piner motoren på lange motorvejs ture... Bare min mening:) Håber du kan bruge den til noget.. Kan ihvertfald sige at jeg forventer at min hverdagsbil bliver ved med at være en lille tdi sparegris hihi:) Er sgu det rareste i vores lille bilfjendske land. Har en skoda fabia 1,4tdi... min første tanke var at det var da en bette knallert motor, men efter at have prøvet den må jeg indrømme at jeg synes den er ganske dejlig at køre i. Ikke nogen racer, men er heller ikke det jeg søger.. kører 24km/l i den.. det er virkelig lækkert.. får jeg så igen i fremtiden lyst til lidt fart og sjov må jeg jo købe mig en benzin bil.. gerne en 1,8T.. Men ellers falder mit valg nu nok snarere på en motorcykel:)

  • #15   28. maj 2007 Synes at vw's PD motorer kører som en drøm...

Kommentér på:
VW 1.9 TDI VS. VW 1.8T

Annonce