{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

citoren Jumpy 2013 2.0HDI skift af oliefilter {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Nu har jeg skiftet oliefilter på en del biler gennem tiden, Men en Citoren Jumpy 2.0HDI er det nærmest umuligt... nogen der har et fif ?
Har haft en top på men den sidder for fast og er bange for at ødelægge plastikken, tænke den nok ikke har været skruet af de sidste gange der har været skiftet olie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  citoren Jumpy 2013 2.0HDI skift af oliefilter
  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 32 Svar: 3.151
    #1   17. jun Regner med at det er et filterindsats, hvor det er plastichuset du skal have løsnet?
    Hvis det er, så ville jeg vælge en sekskantet top, de har bedre fat.
    Ellers kan du bruge en filtertang så langt nede på huset som muligt, med forsigtighed.
    Fik engang en kollega til at løsne en bolt for mig, da den sad fast, han brugte hele kroppen til at tage fat og løsnede den med det samme, jeg spurgte om han ikke var bange for at den skulle knække, nej sagde han, det er jo ikke min bil. Hmmmmmm, stof til eftertanke

• #2   18. jun hvis man ikke smørre o-ringen ved montage
    Så kan de plastik låg, sidde meget godt fast

Har prøvet det nogen gange, hvor man skulle have meget godt fat få at løsne dem

• #3   18. jun Jo men på en Jumpy 2.0HDI 2013 her er der bare ingen plads, ikke specielt godt udtænkt

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.299
    #4   18. jun på jobbet har vi sådan en her til forderne , men den skulle også kunne bruges til citroen og peugeot , ved dog ikke om den passer til din model , men hvis den gør er den da nem at kopiere

https://i.ebayimg.com/images/g/PucAAOSwOI1kQTYu/s-l1600.webp

• #5   23. jun på en jumpy er der ikke meget plads men jeg plejer bare at bruge en kort ring gaffel nøgle men ja de kan sidde godt fat

• #6   26. jun Havde kun en 27 top så var lige hos mekanikeren som havde fået en ny dæksel hjem, selve "møtrikken" var i stykker, han havde så en anden oliefilter værktøj som kunne løsne den, vi blev ret enige om at den i hvert fald ikke var skidtet ved sidste olieskift, så godt den blev det denne gang. tak for diverse input

Kommentér på:
citoren Jumpy 2013 2.0HDI skift af oliefilter

Annonce