{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Tesla, hvordan kan den igen være i top i bilsalget? {{forumTopicSubject}}

Jamen er folk da blinde og døve?

Ja, den kører godt osv, MEN hvad med alle de bærearme der skal skiftes ved første syn?
Kender en der fik 4 bærearme skiftet til første syn efter 4 år, det er jo sindsygt!
Hvad med de sidste 2 bærearme, er de så liiige gode nok til at gå gennem syn, og bliver defekte over de næste 2 år?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tesla, hvordan kan den igen være i top i bilsalget?
  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 209
    #1   1. jul Holder mig langt væk fra det el skrammel biler.
    Kan kun benyttes som legetøj til voksne.
    Kan ikke bruges til noget seriøst. Trække en trailer/campingvogn.. Glem det.

• #2   1. jul Fruen kører i vores Tesla, og hun er vild med den fordi den er så minimalistisk. Den skal synes til efteråret og har 110.000km på bagen. Jeg har endnu ikke set nogle revner eller slør i bærearmene. Så den bliver bare kørt til syn, og så tager vi den derfra.

Men personligt vil jeg bare gerne have en motor med lidt lyd og fysiske knapper. Og tanke på 5 minutter når der er behov for det.

• #3   1. jul Udfordringen ved Tesla ift syn og defekter skyldes primært at de ikke har et serviceinterval, og derfor spotter man ikke svagheder før der reelt opstår en fejl/defekt.

Jeg har kørt elbil i to år og 70.000 km, og der er intet jeg savner sammenlignet med de fossilbiler jeg har haft. Den kører fantastisk, er yderst økonomisk, god komfort og lever fuldt op til de behov vi har til transport og trailerkørsel.

Udgangspunktet er vel at vi allesammen blot skal vælge den bil vi føler for, og som imødekommer de krav og forventninger vi personligt har til en bil.

• #4   1. jul Den eneste grund til, at Tesla ikke var i top er, at danskerne blev med stort success programmeret af vores kære medier til at hade Musk. Folk er pisseligeglade med bærearme. De ved slet ikke hvad det er.

• #5   1. jul Folk elsker at blive harme og boykotte alt mellem himmel og jord, men deres samvittighed og moral stækker sig sjældent ret lang tid, de glemmer hurtigt..

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Svar: 82
    #6   1. jul Model 3 er helt ude af dansk top 10.

Der er lige lanceret en ny model Y.

De fleste danske elbiler er leaset. Brugerne er totalt ligeglade med komponentkvaliteten - bilen afleveres alligevel inden fejlene viser sig.

• #7   2. jul Har selv kikket lidt på Elbil, den eneste af Teslas modeller der tiltaler mig af udseende er Model S, model 3 og Y er pisse grimme hvis man spørger mig.

Men fakta er at Elbiler har en kæmpe afskrivning, og efter få år masse af dyrere reparationer. Læser flere steder at Batteri fejl er overdrevet men fakta er vel retter at det er et reelt problem og en dyr en, motor enheder og bærerarme er vel også på listen.
    Og ja de lidt ældre modeller må ikke kører med en trailer.

• #8   3. jul Som sædvanlig en masse uintelligente og snotdumme kommentarer, fra folk som intet aner om elbiler, ud over det de bliver fodret med i medierne ??

• #9   3. jul Konen har fået en ny Y Perfomance, som så er husstandens første elbil - hun kom fra en BMW F20LCI, og er ligesom mig BMW-glad.
    Hurtig vurdering efter 6 måneder med Tesla:
    +kører fint, især når man sidder foran.
    +elektronikken er simpel og assisterende.
    +masser af plads
    +klimaanlægget spiller som det skal

-at sidde bagi er ikke komfortabelt sammenlignet med andet. Det føles som om den ikke er rigtig afstemt med vægt kontra affjedring.
    -Den spiser for mange KM på motorvejen(Klassisk elbilsproblem)
    -Forfærdelig kvalitet på lak osv. Sort tesla, et lille stenslag og du kan pille lakken af fordi du for længst er nede ved metallet. Jeg troede den havde en fugleklat indtil jeg kom tæt på - det var et stenslag der bare var på størrelse med en cornflakes.

Nu tager vi den til Italien senere på sommeren, og det bliver en oplevelse.

Jeg skal aldrig selv have en elbil(med mindre benzin en dag er lukket for altid), men hvis jeg skulle have en så blev det ikke en Tesla alene af den årsag at det virker braller bygget.

• #10   3. jul fordi der mange uvidende dansker, der kun kigger på prisen, og glemmer værksted regninger og reservedeles priser

• #11   3. jul Det er da ikke værre end de skrammelbiler fra Stellantis koncernen. Der får man endnu større regninger på onboard-chargeren , også endnu tidligere end 4 år.

Men en god ide er nok altid at tilkøbe ekstra garanti, hvis man absolut vil have en af disee biler, og sikkert også andre brands af elbiler.

• #12   4. jul Der er vel i og for sig ikke nogle mærker der ikke har haft et problem barn eller to igennem tiderne

Den store ulempe ved Tesla er faktisk det som mange fremhæver som den største fordel, nemlig at den ikke skal til fast service.
    Det betyder for nogle at ved syn efter 4 år er det første gang bilen tilses af en fagmand, det er de færreste biler der ikke vil have nogle ting efter 100.000+ km og 4 år på de danske veje

VAG med 3 liters diesel med kæderne bagved motoren, DSG7 med tør kobling, v10 tdi og årgangen som rustede mellem hænderne på folk.

Mercedes benz med modeller som døjede med rust, kølekompresser på EQB med kun 2 års garanti.

Ford med bremse fejl på Mustang mach e.

Volvo ex30 med massive software problemer.

Elbiler med forskellige undervognsproblemer og onboard chargere der koster det blege.

Så hvis man har behov for en større bil til hele familien, og ellers synes model y har den bedste sammenhæng mellem pris og performance så forstår jeg godt man vælger den frem for en Skoda enyaq

• #13   4. jul

profilbillede
  • #14   5. jul

profilbillede
  • #15   5. jul Og her den typiske Tesla pilot, her dog uden den obligatoriske havremælks cigaret.

profilbillede
  • #16   6. jul At man har et behov for at forsøge at nedgøre andre der ikke har samme holdning som én selv tangerer at være lidt småsørgeligt, og et udtryk for en intelligens der måske ligger lidt under gennemsnittet

• #17   6. jul Fossilbilfolket gør altid grin med elbilsfolket, sådan er det, flertallet har pr automatik altid ret, men fossilerne bliver i undertal en dag smiley
    Sydpå vil jeg gerne køre benzin eller diesel, men det er egentlig kun fordi jeg bruger meget få kroner på at lade hjemme, dvs det er voldsomt dyrere at lade ude, og DC lader kun med 75 kWh, så der går noget tid med det, det gider jeg ikke vente på.

Vi kører:
    Hyundai Kona EV 64 kW, 2020, fantastisk praktisk i hverdagen, hjemmelader ALTID
    Skoda Octavia 1.4 TSI 2014, dejlig bil, rimelig hurtig, 19 km/l
    Dacia 1.5 dCi 2014, haha, fra A til B uden vand i hovedet, 19 km/l smiley
    Samt flere andre, bare uden nr pl.

• #18   6. jul Jeg har siddet i et festligt lag, hvor en nylig ejer af el-bil, begrundede sit køb med at de ville være med til at redde verden!!

Det er disse el-bils ejere der gør jeg rynker lidt på næsen, og synes de måske skulle komme lidt ned fra deres høje hest, og sætte sig lidt ind i tingene!

Personligt har jeg intet imod el-biler, synes bare de kønsløse og alt for high tech til mig med alle de systemer, skærme etc. så finder jeg langt mere køreglæde i en 15-20 år gammel mere analog bil..

• #19   6. jul Tror ikke elbiler er bedre eller værre end fossile biler. I det lange løb

Det er hvordan man ser på det

Men giver Von Z ret
    Hvis man købe en elbil, fordi man så vil rede verden
    Så er man ikke rigtig klog

• #20   7. jul Elbil vs fossil ? …….. jeg er meget i tvivl om hvad det næste skal være.

Tror lige jeg afventer mit kørselsbehov og evt. nye planer nu når jeg går på pension om 5 mdr.

Hobbybilen forbliver fossil uanset hvad smiley

• #21   7. jul #17>>
    Ja det er sjovt at fossilbilfolket gør grin med elbilfolket, når nu det er dem selv som burde føle sig til grin.. Besparelsen i kroner er til at tage og føle på..
    Jeg kører ca. 25000 km. om året, og min besparelse alene på det diesel min nye Peugeot 508 brugte, er på 1800,- kr. pr. mdr.
    Jeg kører ca. 2000 km. pr. mdr, og det koster mig ca. 400,- kr. når jeg lader hjemme i de billige timer..
    Folk har så travlt med at brokke sig over at priserne på alting stiger, men de betaler gladeligt en mindre formue hvergang bilen skal tankes med benzin eller diesel..

I bund og grund er en bil et transportmiddel, og jeg kan hilse og sige at transporten i en elbil er væsentlig mere behagelig end den er i en fossilbil.
    Mindre støj, MEGET mere moment og power når der er brug for det, mere komfort generelt..

Man kan vel sammenligne en fossilbil med en gamel Nokia telefon.. Den virker fint til at ringe og skrive fra, omend det er lidt bøvlet at skrive på den, men den gør hvad den skal..

Elbilen er en NY smartphone med et hav af fede features, og er bare en federe oplevelse generelt.. Og den kan en masse praktiske ting som bare er rart når man er på tur.

Begge dele kan bruges til det de er lavet til, men en smartphone kan bare SÅ meget mere af det hele, og mere til.

• #22   7. jul Dem, som anser biler for blot et transportmiddel, skal bare holde deres k*** herinde smiley

• #23   7. jul "Man kan vel sammenligne en fossilbil med en gamel Nokia telefon.. Den virker fint til at ringe og skrive fra, omend det er lidt bøvlet at skrive på den, men den gør hvad den skal.."

Ah den sammenligning holder godt nok ikke. Med mindre man har penetreret dårlige biler i hele sit liv - og hvis man har haft en Pug 508 fra ny siger noget mig man aldrig har prøvet en kvalitets fossil bil.

• #24   7. jul Jeg lavede noget service på en Hundai Kona
    Af en elbil og være så var der mere støj i kabinen en min gamle diesel bil fra 2009

Jeg havde forventet og kunne,
    høre lidt dæk og vind støj

Men den larmede faktisk inden i

Så prøver kørte jeg en ID3, den var meget mere lydløs.

Så det med elbil er mere stille komme helt and på hvilken

• #25   7. jul #21 Er pisseligeglad med at spare penge, har ingen problemer med at betale udgifterne på min fossile bil!

Kører i den bil der giver mig køreglæde, ikke i den der er billigst..

• #26   8. jul #22
    Det skal du da overhovedet ikke blande dig i smiley

• #27   8. jul #23
    Siger manden som selv kører rundt i en gennemkneppet pizza-taxa fra 1993 smiley smiley smiley smiley smiley
    Hvis du mener det er en kvalitets fossilbil, så forstår jeg godt at sandheden er ilde hørt for dig smiley smiley

• #28   8. jul #25
    Præcis det jeg mener..
    Det står enhver frit for hvad man vælger at køre i.. Men respekten for at nogle vælger elbiler, kan ligge på et lille sted hos mange fossilbilister.. Og fred være med det, men når folk udstiller deres dumhed og uvidenhed, så er det jeg mener at det er de mennesker som gør sig selv til grin med deres udtalelser..

• #29   8. jul Per M

Tror du, at en bilglad man, en mand med passion for biler, nogensinde ville sige, at bil blot er et transportmiddel? Nope. Umuligt. Dvs, at alt hvad du skriver her, er ren bullshit, hvis du overvejer, at dette er forum for BILGLADE danskere. Der findes nok Rutebusgalleri.dk for folk, som er glade for "transportmidler"

Mange herinde betaler endda store summer for at få deres "transportmidler" til at køre MINDRE pr literen for at få mere køreglæde til gengæld. Det hedder "tuning". Og du fortæller, hvor meget du sparer ved at oplade din støvsuger om natten??

Du er sgu da helt væk fra vinduet, dude

• #30   8. jul #29
    Du er jo et glimrende eksempel på hvad jeg mener med at udstille sin dumhed smiley smiley smiley

I din lille snævre verden udelukker det ene åbenbart det andet..
    Jeg har ejet +50 biler igennem mit liv, så jo, jeg har prøvet både det ene og det andet.. Men jeg har ikke ondt i røven over hvad folk vælger at køre i til daglig.. Hvis du får glæde af at køre i en gammel kasse så gør du bare det, hvad jeg kører i og hvorfor, det skal du da ikke blande dig i..
    Du finder glæde ved tuning, det er fint.. Jeg finder glæde ved at bruge de 1800,- kr. jeg sparer pr. mdr. til ALT muligt andet sjov og spas end brændstof.

• #31   8. jul #30

Hvad er det, du vrøvler om? Jeg hæfter mig ved sætningen "I bund og grund er en bil et transportmiddel", som du klasker ud i et bilforum?! Hvad du kører rundt i, rager mig en skid.

• #32   8. jul En bil er sgu da et transportmiddel.. For nogen er den også meget andet, det har jeg da aldrig benægtet..
    Og hvad jeg "klasker" ud i et bilforum, det rager da ikke dig..

• #33   8. jul Lad nu være med at udstille din dumhed. Der er mange derude, som køber biler til alt andet, end blot transport. Jeg har da selv har haft biler, som jeg stort set aldrig har kørt i - andet end til biltræf og tilbage i garagen. Det du skriver, svarer til, at man tror at man køber et Rolex ur for at se, hvad klokken er... Men det fatter du ikke...

• #34   8. jul Jeg skriver jo netop at en bil for nogen, er andet end et transportmiddel.. Hvad er det du ikke forstår ??
    Mon ikke bare du skal lukke rø... og komme videre..

• #35   8. jul Fatter ikke, hvad laver klaphatte, for hvem en bil blot er et transportmiddel, inde i et forum for folk, som går op i biler og værdsætter biler for andet, end at de kan transportere én fra A til B? Og endda sidde og belære andre, om hvad er rigtigt og forkert i deres ophidsende pendlerverden?

Og du kender mig vist ikke særlig godt, for jeg kommer ikke til at lukke røven lige foreløbigt, for jeg elsker at diskutere med sådan nogle klaphatte som dig smiley

• #36   8. jul Hvorfor lukker i ikke begge to røven og kommer videre med det tråden handler om, HVORFOR ER TESLA SALGET STEGET?

• #37   8. jul Vidste ikke el-bilsejere havde så meget testosteron smiley

• #38   9. jul Jeg tror Tesla salet er steget da folk har glemt lidt det med Elon og Trump og nu er tilbage i hverdagen, livet går jo videre.
    Jeg må da også indrømme at de 2 elbiler jeg kigger mest efter er VW buzz og
    Tesla model y.
    VW buzz pga af pladsen men rækker pengene ikke blev det nok model y 4x4 long range eller performance.
    Tesla leverer, i mine øjne, et fedt produkt til en overkommelig pris! Masser af gadgets/ydstyr standart, voldsom performance, gode lade egenskaber, har intet skidt hørt om motor/batteripakke og den mest støjsvage elbil jeg har kørt, en VW buzz direkte larmer!! håber den nye er mere støjsvag.
    Folk der siger elbiler er fuldstændig lydløse må virkeligt komme fra noget skrammel.

Jeg er voldsomt glad for fossile brændstof biler og syntes elbiler er fuldstændig sjælløse! Jeg nyder virkeligt at hører og dufte mekanikken i fossile kørertøjer.
    MEN når jeg bare skal pendle til og fra arbejde kunne jeg sikkert spare lidt ved at kører elbil, problemet er bare at skal du spare penge med en elbil skal den helst købes kontant, ellers er der ikke meget at spare hvis de fossile biler er betalt.

• #39   9. jul #35
    Der er åbenbart meget du ikke fatter, hvilket er åbenlyst..
    Du kender da ikke en skid til min holdning og mit forhold til biler..
    Jeg skrev tidligere at "en bil er i bund og grund er et transportmiddel" hvilket man skal være total naiv og snævresynet for at benægte, hvilket du jo gør..
    Jeg skrev også at en bil for mange mennesker er meget andet end et transportmiddel..
    Så hvor er det lige du mener jeg belærer andre ??

Hvad jeg laver i det her forum, det skal du sgu da ikke blande dig i.. INGEN har inviteret dig til at svare på mit indlæg, det har hele tiden stået dig frit for at springe let og elegant videre..

Det er som om at mange tror, inklusiv dig, at fordi man har købt en elbil, så går man ikke op i biler.. LUK nu fu..... rø... din nar !!
    Biler er sgu da mange forskellige ting, uanset hvilken motor der driver dem frem..

• #40   9. jul Hør nu her, din sinke, lad nu være at spille dummere, end du er. HVOR helvede har jeg skrevet noget om at elbilsejere ikke går op i biler? Det er udelukkende spader som dig, som mener, at en bil blot er et transportmiddel, som ikke går op i biler - og det er uanset om de kører el, benzin eller diesel. Kender sgu da en del elbilsejere, som går endda mere op i biler, end jeg selv gør. Så stop din platte vrøvl og smut til pendlergalleri.dk

• #41   9. jul #39

"Jeg skrev også at en bil for mange mennesker er meget andet end et transportmiddel"

Meget fint med "mange mennesker". Hvad er det for DIG?

• #42   9. jul Hvad fuck rager det dig hvad en bil er for mig..??
    Pas din egen lille snævre verden din latterlige klovn smiley

• #43   9. jul Du har allerede skrevet, hvad en bil er for dig, tumpe. Men det har du lige glemt smiley Lidt for sent at bakke ud af den med "Hvad fuck rager det dig". Men det fatter du ikke, Einstein smiley

• #44   9. jul Shit hvor du udstiller din egen dumhed og hvor svæversynet du er smiley
    Du har svært ved at accepterer at der findes andre holdninger og meninger end dem der findes i din lille verden..
    Ved du godt at der faktisk findes professionel hjælp til det du lider af ??

Jeg gider ikke at diskutere mere med dig, det er fuldstændig som at slå i en dyne.. Du er total udenfor normal rækkevidde.. smiley

• #45   9. jul

profilbillede
  • #46   i går kl. 12:43 Jeg ville vælge en Tesla S hvis jeg skulle skifte til El lige nu. Somme nummer 2 skulle det være een Enyaq og så en Renault 5 som nummer 3.
    Tesla har bare formået at lave en god bil og så kan man godt skifte et par bære arme i ny og næ.

• #47   i dag kl. 11:12 Vist bedst at forlade denne tråd tror jeg smiley ?

• #48   1 time siden #46 har selv haft kikket på en model S men de er så fejl befængte (eller retter man risiker store udgifter hvis man købte en) så jeg tør sku ikke løbe den risici, nok også derfor de ikke koster noget vider i dag, og når elektronik når op omkring 10år så ved man aldrig...

Kommentér på:
Tesla, hvordan kan den igen være i top i bilsalget?

Annonce