{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Bilsyn {{forumTopicSubject}}

Jeg skal efterhånden til at have synet min polo og ved at der skal laves nogen ting før den går igennem, ved bare ikke præcis alle tingene. Mit spørgsmål er derfor....

Er det smartest at sende den direkte til syn, betale synsprisen og få en præcis liste over de ting der skal laves eller Er det bedre at sende den på et værksted og få dem til at gøre den klar?

Hvilken af disse forslag vil være nemmest? (Dette er første gang jeg skal have synet bil, derfor lyder det måske som et dumt spørgsmål)
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsyn
  • #1   20. jan 2008 hvis der er for meget stopper han synet. og så får du ikk en komplet liste.. det gør de netop for at undgå sådanne typer der tror det er fdm`s brugtbils test

  • #2   20. jan 2008 Ok. Det var jo rart at vide. Tak for det hurtige svar

    Så det rigtige ville altså være at smide den på et værksted og få dem til at klargøre den?

    Kender nogen af jer en side/link hvor man kan se hvilke punkter der skal være iorden til syn?(I tilfælde af at jeg selv kunne ordne visse ting på bilen)


  • #3   20. jan 2008 få et værksted til og se den efter så kan i jo diskutere hva der skal laves:)

  • #4   20. jan 2008 Jeg takker og bukker for den hurtige respons=)

  • #5   20. jan 2008 Med mindre bilen er i en helt ekstrem dårlig forfatning, kan det aldrig svare sig at køre på værksted først.

    Du kan ikke være sikker på værkstedet finder det hele, eller også finder de for meget.

    Et omsyn koster og også kun et par hundrede timer, altså under en halv værksteds time.

    Så jeg er slet ikke i tvivl, jeg fener også både FDM og APPLUS selv fraråder det


  • #6   20. jan 2008 Jeg har oplevet at et værksted fortalte mig at min daværende bil min. skulle laves for 10-15-000 for at kunne gå igennem syn...
    Den gik igennem med 1 anmærkning


  • #7   20. jan 2008 det vigtigste på bilen under syn. Er bremser. styrtøj. hjulophæng og forurening

  • #8   20. jan 2008 Det er mest hos Applus de stadig bruger den ting med at afbryde synet de små synsteder er knap så brutale dog stadig korrekte.

    Sagen er den har en synsman først funden ALLE fejlene kan han ikke afbryde synet og give et nyt syn.
    Så er det et omsyn du skal til.

    Ud fra billederne at dømme så er din bil da næsten lige til køre til syn.
    Polo som din kan have defekte bremseslanger, tærede bremserør, og så selvfølgelig bære og styrekugler. Hvis det er en brugt import så tjek om den væskeføler i bremsevædske beholderen virker.

    Tjek alle pærerne om de virker hvis du har malede baglygter rens dem af eller find et andet par. tjek lygtejusteringen op af en væg, står de lige høje er det nok ikke helt galt.

    Tjek hjul størrelsen på din bil de "syntes" for små. det er vist kun 5 % de må afvige.

    Held og lykke.

    Hilsen SØren



Kommentér på:
Bilsyn

Annonce