{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Bilferie i Europa - Har jeg husket alt {{forumTopicSubject}}

Hej alle

For første gang skal jeg ud på de europæiske veje her til sommer og have luftet bilen, og jo mere jeg undersøger og læser, jo flere ting dukker der op, som man skal huske at have styr på inden man tager afsted.

Jeg har derfor nedenstående lavet en liste over de ting jeg har fået samlet sammen.

Håber i alle så vil komme med inputs til hvad jeg evt. har glemt, og på den måde kan vi få en fuldstændig tjekliste, som alle kan benytte. Ved at der findes lignende lister rundt omkring, men synes ikke jeg har fundet en god og komplet.

* Sikkerhedsvest til alle passagerer
* Advarselstrekant
* Original registreringsattest
* Motorvejsmærkater (Schweiz og Østrig)
* Miljømærkat Tyskland (Kun hvis man skal ind i de større byer)
* Rødt forsikringskort (Bevis for kaskoskadeforsikring
* Grønt forsikringskort (Bevis for ansvarsforsikring - Afhænger af hvilke lande du skal igennem)
* Gult sygesikringskort
* Blå sygesikringskort (hvis du er væk i mere end 30 dage)
* Pas (Husk at tjekke udløbsdatoen)
* DK skilt bag på bilen

Herudover er det altid smart at have følgende:

* Kort / GPS
* Valuta
* Førstehjælpskasse

Da min bil er ny, har jeg ikke gjort det store i klargørring af bilen, men til dette formål kunne måske også laves en liste. Det er nok noget med dæk, bremsevæske, kølevæske, olie m.m. Forslag til en sådan liste er også velkommen, så kan vi samle det hele.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilferie i Europa - Har jeg husket alt
  • #1   8. jul 2008 Et Falck-abonnement måske?

.

• #2   8. jul 2008 God pointe - Har selv Seat Mobilitetsservice (som dog kun dækker hvis bilen sætter ud, og ikke hvis jeg selv smadrer den), så har derfor ikke et Falck abonn. som dækker i udlandet, men det er nok smart at man lige tjekker op på det inden man drøner sydover ...

• #3   8. jul 2008 Daniel M >> Præcis. Det ligger trygt og sikkert i bagagerummet. Men ikke desto mindre hører det med til listen!

• #4   8. jul 2008 Husk at Sikkerhedsvesten skal ligge inde i bilen og ikke i bagagerummet. Kan give bøde i tyskland.. Og ved stop på motorvejen skal den tages på INDEN du stiger ud af bilen..
    Det kan også give bøde at løbe tør for brænstof på motorvejen i udlandet.

Husk alm. chek af bilen..

• #5   8. jul 2008 Daniel M >> Ja, sidder faktisk netop og læser ekstra omkring det, fordi jeg kom i tvivl ( http://www.seat.dk/Service/Mobilitetsservice.aspx)

Mente bare at min sælger fortalte mig at de netop ikke hjalp, hvis man selv smadrede bilen, eller løb tør for benzin eller sådan noget, men ifølge deres egen hjemmeside er det ikke tilfældet. Jeg er vist fuldt dækket ind via dem, og har derved intet behov for et Falck abonn. - Tror jeg skal have opsagt mit basis abonn.

• #6   8. jul 2008 du har glemt det vigtigste!!!!

Gaffatape!! altid gaffatape!!

• #7   8. jul 2008 Du mangler:

* Reservedunk med brændstof (lovpligtigt nogen lande)
    * En dunk olie (også selvom bilen er ny)
    * Et pære-/sikringssortiment (lovpligtigt nogen lande)
    * Pulverslukker (lovpligtigt nogen lande)
    * Reservehjul eller andet nødberedskab er også lovpligtigt nogen lande.
    * Masser af vand, til at drikke. Sodavand er ikke godt nok.
    * Husk at være udhvilet og hold ind hvis du bliver træt/uopmærksom.
    * Tjek altid bilen inden du kører, olie, dæktryk, kølervæske, sprinklervæske, hjulbolte, reservehjul, og alt tilbehør. Dette gælder også en ny bil.

Og jeg mener faktisk at førstehjælpskassen er obligatorisk mange steder, samt alle sikkerhedsveste (gule med reflekser) skal kunne nås fra kabinen, dvs du skal kunne have den på inden du stiger ud.

• #8   8. jul 2008 Brian D>> Mange gode forslag - Ender med at jeg får fyldt bilen med ting til bilen - Gad vide hvor vores tasker skal være :o)

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #9   8. jul 2008 Du behøver ikke Falck, det grønne/røde forsikringsbevis dækker bla. hentning og rep. af bilen. Kan bilen ikke laves inden 3 hverdage, så får du en tilsvarende stillet til rådighed.
    Det var ihvertfald det jeg fik at vide, sidst vi kørte til Italien.

• #10   8. jul 2008 Martin K >> Det røde forsikringsbevis skal dække det, da det er bevis for kaskoforsikring, men det kræver også at bilen er kaskoforsikret. Og det kan være hurtigere at få bilen hentet med mobilitetsservice/vejhjælp.

• #11   8. jul 2008 Martin K>> Er også det jeg vurderer. Bør være fint dækket ind med både Rødt forsikringskort og Seat Mobilitiservice ...

Brian D>> Bilen har både kasko og ansvar

• #12   8. jul 2008 God tur !

• #13   10. jul 2008 Tak ... Nu har jeg da styr på papirerne og bilen ... Så gælder det bare om at sikre at kæresten ikke fylder hele bagagerummet med tøj og sko .... *suk*

Kommentér på:
Bilferie i Europa - Har jeg husket alt

Annonce