{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Færdselsloven - By-busser
  • #1   27. nov 2008 man skal holde tilbage hvis bussen blinker ud ja det skal man for alle busser.

  • #2   27. nov 2008 Du skal holde tilbage hvis en bybus blinker ud fra stoppestedet..

  • #3   27. nov 2008 Netop!

    Hvis altså han gør det i god tid. Han må ikke bare trække ud i siden på dig. Og det gælder kun ved udtrækning fra busstopsted/busspor. Ikke som chaufførerne i århus tror også ved vognbaneskift, hvor de uden at se sig for skifter spor som det passer dem.


  • #4   27. nov 2008 Buschaufførene skal vel også sikre sig der er frit bag ude inden de trækker ud? ellers er de vel også til udnødig ulempe.
    Samt hvis jeg bremser op for at holde for en bus er jeg vel også til gene og udnødig ulempe for dem som holder bag mig.

    Jeg skriver blot fordi buschaufførene har en tendens til at kaste deres busser ud uanset hvad.


  • #5   27. nov 2008 Det kan godt være at det er til gene for andre at man holder for en bybus, men sådan er loven...

  • #6   27. nov 2008 Hvis de blinker ud fra en buslomme og du kan lade ham komme ud, så skal du lade ham komme ud. Han skal selvfølgelig også sørge for at det er forsvarligt at trække ud på kørebanen igen.

  • #7   27. nov 2008 Alle bus chauførrer skulle skydes uden undtagelse .... og vi behøver ikk være enige det er bare min mening smiley

  • #8   27. nov 2008 Det lort skulle afskaffes. smiley

    BDOG - lyder ikke usandsynligt i teorien.


  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #9   27. nov 2008 Jeg ved ikke hvor mange sidspejle på personbiler og lastbiler jeg har fået kørt af på grund af bybusserene i Århus, fordi de blinker når man er ved siden af dem når de blinker og drejer ud i en uden at se sig for,

  • #10   27. nov 2008 tja jeg fik af vide da jeg kørte med motorsagkyndig, da jeg tog kørekort til lastbil, at hvis jeg på det tidspunkt ikke allerede havde dumpet, ville jeg havde været det der da jeg over så min vigepligt ( gæt hvad... jeg holdte ikke tilbage for en blinkende bus ) så loven som mange siger er at man holder tilbage så den kan trække ud

  • #11   27. nov 2008 TruckerBenny - nemlig og lige præcis! - det er livsfarligt... jeg kørte for et par uger siden på granåvej da en bus trak ud fra lommen næsten inde ved ringgaden, jeg kørte væsentligt hurtigere end han og i yderbanen, men vi havde jo hver dit spor... troede jeg. pludselig går det op for mig han har tænkt sig at trække hele vejen ud i et stort sving, men der er jeg midt på bussen før han overskrider min vejbane... måtte sømme den MEGET og hornet i bund forbi hamm ellersvar jeg havnet på græsrabatten...

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #12   27. nov 2008 Hehe jeg har en lille sjov historie fra rønde, jeg kørte ned gennem hovedegaden og ved rutebilstationen kommer der en bus som skulle mod århus og han køre ud uden at se sig for så jeg måtte bremse hårdt op, der vi kommer ned til krydset ved daisy og kommer over krydset trækker han ind i buslommen, så tænkte jeg nu kunne jeg komme forbi ham, men trækker ud igen men den her gang var jeg på siden af ham så han måtte til at bremse for mig. Til mit held havde jeg den lokale sherif bagved og han fik stoppet bussen.

  • #13   27. nov 2008 Man skal holde tilbage for busser, som sætter igang fra busstoppestedet indenfor tættere bebygget område. Buserne må til gengæld ikke være til fare for bagfrakomende, men gerne til ulempe. Og ulempen behøver ikke være nødvendig...

  • #14   27. nov 2008 Og den regel gælder ikke ved udkørsel fra busbaner - kun stoppesteder. Og det er kun for rutebusser - ikke turistbusser og sådan noget

  • #15   27. nov 2008 reglen gælder for alt off. trafik...

  • #16   27. nov 2008 Ved sgu ikke, hvad for noget offentlig trafik andre end rutebusser, som ellers plejer at sætte igang fra et busstoppested...

  • #17   27. nov 2008 Tror ikke der er så meget tvivl om reglerne ... men det ændrer ikke på at de er en daglig pest i DK .....

  • #19   25. jun 2014 Strong necroposting.

    Men det ændrer ikke rigtigt ved, at chaufføren ikke bare skal lukke øjnene og trille ud foran de biler der kommer.....


  • Brian G
    Brian G Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #20   12. dec 2016 Kørsel ved busstoppested m.v.
    § 19. Kørende, som i tættere bebygget område nærmer sig et stoppested, hvor en bus er standset, skal, hvis føreren af bussen giver tegn til igangsætning, nedsætte hastigheden og om nødvendigt standse, således at bussen kan forlade stoppestedet. Føreren af bussen fritages dog ikke herved for at udvise særlig forsigtighed for at undgå fare.


  • #21   12. dec 2016 8år gammel tråd

  • Brian G
    Brian G Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #22   13. dec 2016 No shit sherlock

  • #23   13. dec 2016 Hvofor genopliver du et så gammelt emne???

  • Brian G
    Brian G Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #24   13. dec 2016 Jeg genoplivet den ikke. det er tilsyneladende det emne med flest hits - stadigvæk - når man Google busser og vigepligt. der er tilsyneladende mange som gerne vil hvide det og her var mange gode erfaringer men ingen konkrete svar. så folk søger nok videre og for deres svar. det gjorde jeg, men kom så tilbage med svaret - da jeg ikke er den eneste som kommer til denne tråd

Kommentér på:
Færdselsloven - By-busser

Annonce