ikke afgiftpligtig eftermonteret turbo {{forumTopicSubject}}
Volvo 245 DL med B 21 A, 100 DIN HK karburatormotor tunes på følgende måde:
Der drejes 1,7 mm af stemplerne for at sænke kompressionen til 7,5 : 1.
Indsugningsmanifold ombygges /ændres for at gøre plads til indsprøjtningsdyser.
Komplet indsprøjtningsanlæg monteres.
Garrat Volvo Turbo monteres.
Intercooler monteres.
Effektforøgelse ca. 40 pct. til 140 DIN HK.
Ovenstående betragtes som afgiftsfri motortuning, også selv om der var fræset/boret huller i topstykket til indsprøjtningsdyserne.
Almindelige reservedele En god tommelfingerregel er, at så længe de udskiftede dele er af samme type som de gamle, og så længe delene kan købes som reservedele (dvs. at de har et selvstændigt reservedelsnummer), så kan reparationen foretages uden registreringsafgiftsmæssige konsekvenser. Problemet opstår, når der bruges dele af en nyere type, eller dele til en anden model, eller hvis der bruges større samlede dele, fx et tag med stolper, fra en anden bil. Hvis man bruger et karrosseri, chassis eller stel fra et andet eller fra et nyt køretøj, er identiteten altid mistet, og der skal betales afgift på ny. Der må heller ikke bruges nyt reservedelskarrosseri, -chassis eller -stel.
Såvel bilejeren som reparatøren har pligt til at anmelde en afgiftspligtig ombygning/reparation til told- og skatteforvaltningen.
noget min ven har fundt på skats hjemmeside det er et eksempel på hvordan man kan montere turbo uden at skulle betale afgift af det. men er det så LOVLIG eller? hvad mener i?
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 6 Emner: 346 Svar: 2.387
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.408
apr 2005
Følger: 87 Følgere: 84 Biler: 15 Emner: 35 Svar: 795
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.274
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.274
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 6 Emner: 346 Svar: 2.387
apr 2005
Følger: 87 Følgere: 84 Biler: 15 Emner: 35 Svar: 795
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
mar 2004
Følger: 52 Følgere: 54 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.337
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
der står ikke direkte noget specielt om trykladning. men når de selv har lagt det eksempel ind med den volvo så må det jo være fint.
dette er gældene fra 15/1 2009
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.274
apr 2005
Følger: 87 Følgere: 84 Biler: 15 Emner: 35 Svar: 795
maj 2003
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 534
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.274
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.748
Hvis ja, så vil det vil så være væsentligt anderledes end tidgliere!
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 14 Svar: 201
20% reglen er om bilen skal godkendes med den respektive ændring
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.274
jo skat har også en 20 procent regel
prøv at søge bare lidt
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 14 Svar: 201
Har været HELE turen igennem med SKAT .. Og ved hvad jeg snakker om ..
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
derfor kan det godt være en ombygning volvo selv har godkendt.
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
ikke afgiftpligtig eftermonteret turbo