{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.622 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Tilmeldt:
2. sep 2010
Følger: 2 Emner: 52 Svar: 140

Spænd olie filter hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Har lige skiftet olie og filter på min bil. hvor hårdt spænder i filteret? jeg spænder bare med hånden til jeg ikke kan mere. bruger ikke værktøj eller noget. hvad mener i ?

nogen siger man kan spænde det for hårdt. det kan man vel ikke med hånden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spænd olie filter hvor meget?
  • #1   20. okt 2010 Jeg har altid bare spændt det med hånden, og os altid det jeg har fået afvide fra diverse mekanikere.

  • #2   20. okt 2010 Altså, det er ikke oliefilteret der holder hjulene på plads, så bare på med hånden og spænd godt til, så er den lige i øjet!

  • #3   20. okt 2010 jep med håndkraft. jeg plejer og smøre lidt olie på gummipakningen inden jeg skruer det på

  • #4   20. okt 2010 Husk at smøre pakning med olie!

  • #5   20. okt 2010 det er netop derfor man kun spænder det med hånden, for så kan man ikke spænde det for hårdt..

  • #6   20. okt 2010 og fyld filteret med olie...

  • #7   20. okt 2010 smør lidt olie på gummiringen (hvis der er sådan en på). Så er det nemmere at få af næste gang

  • #8   20. okt 2010 det skal jo bare spændes så du kan få det af igen senere smiley der er jo en pakning på som meget gerne skulle sørge for det er tæt. Så som du har gjort det lyder meget rigtigt.

    Ikke noget med at stramme det for voldsomt, for så har du bare problemerne når det skal af igen


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Emner: 52 Svar: 140
    #9   20. okt 2010 ok super ! smiley tak for svarene !

  • #11   20. okt 2010 lidt olie på pakningen og spænd det med hånden...

    fyld olie på... start motoren meget kort (5 sek) og sluk igen... og tjek så oliestanden igen og påfyld til max er opnået...

    sådan plejer jeg nu at gøre...


  • #12   20. okt 2010 Jeg gad godt at se en af jeg fylde olie i filtret inden i mont det på feks en toyota carina....

  • #13   20. okt 2010 Fylde oliefilteret inden man sætter det på hva fanden er det for noget pis. Hvor mange biler er det lige filteret sider lodret opad så man kan sætte det på uden a olie render ud igen. Det sku da noget a et svineri når filteret sider vandrat eller ned a.

  • #14   20. okt 2010 Morten D:

    Hvis den sluger en liter i filtret når du starter den så har du mont et forkert filter... et filter tager som regel 250 ml...


  • #15   20. okt 2010 det er kun et spørgsmål om teknik... de få dråber der kommer, kan tørres af med en klud..

    men hvis man er fummelfingeret, så kan det godt blive et svineri..


  • #16   20. okt 2010 Fremgangs måde..

    1 åben motorhjelmen og tag påfyldnings dækslet af
    2 tag bundproppen ud
    3 skru oliefilter af
    4 skru oliefilter fast og spænd med hånden husk list olie på pakningen(gummiringen)
    5 når bilen har dryppet færdig skru bundprop i igen med ny pakning/kobberskive og spænd efter foreskrifter (bemærk at på nogen biler skifter man bundprop hver gang)
    6 fyld olie mængde på efter foreskrifterne - ca 0,250 liter
    7 start bilen og få olie tryk.
    8 stop motoren vent et lille minut, tjek olie stand og evt efterfyld efter behov.
    9 kør til næste olie skift... smiley


  • #17   20. okt 2010 Det er da for dumt og fylde filteret?? Fyld den korrekte mængde på motoren, start den op til olielampen slukker, og tjek herefter oliestand.. Er mekaniker, og har aldrig set en fylde filteret inden man monterer det!

  • #18   20. okt 2010 rene:

    har sku heller aldrig hørt det før og har skruet på biler i 18 år...


  • #19   20. okt 2010 fedt på en Citroen BX hvor filteret sidder ovenpå motoren...
    Den bliver sku klistret inden man har spændt filteret så,hvis det er fyldt..

    Og ja de fleste biler hvor filteret er monteret på siden af blokken er sku heler ikek nemt at montere et fyldt filter på..
    Men ja man tager jo bare motoren ud og vender den så man kan montere det fyldte oliefilter. smiley


  • #20   20. okt 2010 Det fungere nu fint på mange biler at fylde olie i filtert først skal jeglige hilse at sige og ja jeg er mekaniker, dumt at sige hva så med en Citroen BX ,det er jo ikke forbudt at tænke jo,man gør det på dem der er muligt,ikke franske der har det med at lave alt omvendt.

  • #21   20. okt 2010 det der med at fylde filteret inden er der nogen der anbefaler til gamle biler, for at de skal få olietryk hurtigere, en del af den har jo også filteret siddende nedad fra motoren, tror ikke på det skader at lade være, det tager jo ikke mange sekunder for den at fylde filteret, men hvis den sidder så det er nemt skader det nu heller ikke

  • #22   20. okt 2010 Man fylder filteret hvis det sidder under og op.......

    Side ind kan man ikke...

    Jeg fjerner sikringen til brandstof pumpen og køre på starteren til jeg har haft olietryk på ca 5-10 sek.....

    Det samme gør man med en ny renoveret motor inden man starter, måske holder man den så 30 sek af et par gange uden tændrør men det handler om at få smøring i en kold motor med kold olie.

    Og jeg ved godt måske er helt unødvendigt, men det tager 1 min. og så er jeg på den sikre side.


Kommentér på:
Spænd olie filter hvor meget?

Annonce