{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Carina E 97-98 vs. Mondeo 98-99 {{forumTopicSubject}}

Hej alle gæve gutter og gutinder.

Så er jeg igang med at kigge efter nyere bil og tankerne er faldet på de 2 ovennævnte, hvilken ville i foretrække..?

Begge vil være med 1.8 motorer og have gået omkring 200tkm.

kører omkring 100km om dagen så den skal helst være økonomisk men samtidig også komfortabel.

Evt. andre ideer.??

Pris omkring 20-25tkr

På forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Carina E 97-98 vs. Mondeo 98-99
  • #1   11. jan 2011 ville selv vælge Carina E, da det er en Toyota, da mondeo'en er fra før at Ford begyndte at lave biler der var mindre fejl i.

Hva med Nissan Primera 1.6 fra samme periode.

• #2   11. jan 2011 Mondeo fra før 2001 er en skodbil ganske simpelt.. De var ok af ny, men hold da op de blev hurtigt gamle!! Tag Carinaen! Vær opmærksom på rust indv. i bunden af dørene, samt skærmkanter og bag nummerpladen!!

• #3   11. jan 2011 Helt klart Carina.. den kører bare godt sådan en bil...

• #4   11. jan 2011 Toyota klart

• #5   11. jan 2011
    Havde selv en mondeo fra '97, 4dørs flair og husker den som en rigtig dejlig bil og når man husker såen er det jo svært at vriste sig ud af den tanke igen. Det er omkring 11år siden jeg gik af med den og meget saltvand kan jo selvfølgelig have løbet under bilen siden, så må jo være åben for fornuftige alternativer, hvilket Carina'en jo lyder til at være.. omend kabinen ikke virker så indbydende på mig som den gør/gjorde i mondeo'en.

• #6   11. jan 2011
    Er der så nogen der kan hjælpe mig med hvad der er af udstyr i de forskellige betegnelser på Carina'en..? Gli lx glx osv.. eller hvad de nu hedder..

• #7   11. jan 2011 toyotaen er den bedste både motor rust og holdbar generelt. forden er noget skrammel efter min mening da det ruster alt for hurtigt

• #8   11. jan 2011
    @Michael B - Primera'en er noteret og skal kigges på, den nisan jeg har selv dog er da en være rustbunke.. ;o)

• #9   11. jan 2011 Der er Nissan Sunny ik noget god eksempel, he he. Der er en velplejet p11 noget stærkerer imod rust, der skal du kigger efter rust de samme steder som carina'en, primera p10 er ligeså så slem til at ruste som sunny'en. Har selv haft alle tre typer. Der var p11'eren den der var pænest, i karosseriet. I forhold til de 2 andre.

• #10   11. jan 2011 Husk at Carinaen skal være japansk (stelnummer starter med JT)

Carina med 1,8 motoren med lean burn går 15-16km/l hvis man kører pænt og så er den rimelig simpel at skrue på og koster ikke alverden i dele...
    Til gengæld er Carina hamrende kedelig at køre i, en virkelig morfarslæde, men når du skal køre så langt hver dag, vil Carina være et godt valg!

Mondeo er fra Ford, hvilket vidst siger det hele... Dyrt dyrt og dyrt...

• #11   11. jan 2011 Jeg har så haft 2 stk mondeoer en 95 1,8 og en 99 v6 begge har kørt fantastisk uden nogle problemer. Min 1,8 havde kørt 350xxx km da den blev total skadet og det var med org. motor/gearkasse.
    Min v6er havde kørt 250xxx km der var en generator ved 200000km og ellers INTET med den heller.
    Jeg har en kammerat der har haft 2 mondeoer en fra 94 og en fra 98 begge 1,8 zetec han har heller intet haft med dem og de havde begge kørt +200000km.
    Så folk der siger mondeo er noget lort er selv fulde af det.
    jeg kender flere med Carina E hvor der har været problemer med motor+ gearkasse og rust før 200000km så vær opmærksom på at den nok ikke er meget bedre end en mondeo når det kommer til stykket

• #12   11. jan 2011 Smølfen: Kan godt være at det er mig, men i den årgang blev Carina'en da slet ikke lavet i Japan mere?

• #13   11. jan 2011
    @Simon J

Jamen har også selv kun haft gode erfaringer med min egen mondeo fra dengang og nu jeg tænker over det havde jeg en kammi med en carina 1.6 og den havde han egentlig ret mange problemer med..

Men i bund og grund handler det nok stadig om at nogle er til det ene og andre det andet..
    På så "gamle" biler er undervognsbehandling og regelmæssig vedligehold gennem årene alfa omega om man har en bil med mange km i..

• #14   11. jan 2011
    @ Michael B

Tak for inputs.. smiley vil tage et kig på p11'eren så.. smiley

• #15   11. jan 2011 Jesper P: Jeg tror også det er langt vigtigere hvem der har haft bilen en hvilken bil det er.
    Er det en der bare har plejet den så er begge biler meget gode men manglene vedligeholdelse kan ødelægge begge biler lynhurtigt

• #16   11. jan 2011 Smølfen: Carina E fra japan er kun fra 92 til 94 og ikke med 1800 motor. Det er også den dårligste motor i Carina.

Kommentér på:
Carina E 97-98 vs. Mondeo 98-99

Annonce