{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Forstår ikke hvad der er galt.. {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Nu prøver jeg at se om i kan hjælpe mig.

Jeg har købt mig en MazdMazdMazda 323f fra 97. Jeg købte den hvor jeg fik af vide af sælger, at motoren skulle skiftes grundet manglende kompression på cyllinderne.
Da jeg så fik den hjem, så prøvede vi for sjov at få den igang, det fik vi så men den gik kun på 3 cyllindre. Så vi prøvede lidt forskelligt. Fx rensede tændings huset og gav det lidt kontaktrens. Så gik den lige pludselig helt fint på alle 4 cyllindre. Og kørte også uden problemer overhoved.
Men det jeg synes er noget rod, er at når den har stået en nat så starter den lidt dårligt. Den skal sku lige have noget tid. Og det er så lang tid at der ikke er normalt, den er ved at starte men tøver lidt, men så når den er startet så køre den stadig fint og køre uden problemer overhoved. Og starter også fint når den har stået tændt lidt, det kun når den for lov til at blive kold.

Forstår det sku ikke... Kan det bare være tændingen der skal fin indstilles eller hvad? Eller kan det virkelig være der ikke er kompression på cyllindrene.. Men den køre jo fint og har ingen mislyde når den køre eller noget.

I må meget undskylde for manglende komma'er og diverse andre skrive fejl.. smiley

Mvh Michael. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstår ikke hvad der er galt..
  • #1   9. okt 2011 det kan være en føler der er død og den kan være lidt utæt i benzin systemet så den taber tryk i systemet også.

  • #2   9. okt 2011 Prøv med nye tændkabler, tændrør og rotor+rotorhus

  • #3   9. okt 2011 Ja, start med at tjek tændings systemet igennem, du kan oss prøve og lave en kompressions test? smiley

  • #5   9. okt 2011 Jamen vi tjekkede jo da den kørte på 3 cyllindre at det var cyllinder 3 den var gal med. Så vi prøvede at skifte tændingskablet på 3'eren. Men det hjalp ikke rigtig. Men så da vi rensede tændings huset eller rotor huset og gav det kontakt rens så gik den som sagt fint. Alle tændrør er lige blevet skiftet.

    Der lå en komp. test i bilen. Hvor der står at Cyllinder 3 & 4 ikke var gode. Men for mig lyder det underligt da den nu køre helt fint på alle cyllindre. Dog bare med lidt tøvelse når den er kold og skal startes.. Men efter den så bliver en smule varm, starter den helt perfekt. smiley

    Vh Michael.


  • #6   9. okt 2011 Bruger den vand?
    Der kan godt løbe vand ind i cylindrene hvis toppakningen er lidt utæt,og det vil resultere i at den kan være svær at starte når motoren er kold.


  • #7   9. okt 2011 Har faktisk ikke tjekket om den bruger vand. Men hvis den er fuld med vand nu i systemet så er det jo ikke det.. Kan jeg lige hurtigt tjekke om den er fyldt eller om der mangler noget. smiley

    Vh Michael.


  • #8   9. okt 2011 Køleren er helt fyldt op med vand.

    Der er lidt læk fra ventil dækslet. Men kunne ikke forstille mig det var det.

    Vh Michael.


  • #9   9. okt 2011 Jeg ville mene at hvis der ligger en kompressions test i bilen, så ville jeg nok stole på den.

    Men det kan oss være toppakningen der er utæt.

    Hvis det ikk er det, så er det nok nogle nye stempelringe eller nemmere, ny motor smiley


  • #10   9. okt 2011 Men du kan prøve og tjekke om der er snask i olien smiley

  • #11   9. okt 2011 Ja det klart.

    Men vi kan vel være enige om at hvis det passede som den komp. test siger at 3 & 4 faktisk slet ingen komp har så ville den jo ikke køre helt uden problemer som den gør.. Ville jo kunne mærkes. Kørte som den skulle. smiley

    Efter min mening burde det jo kunne mærkes TYDELIGT at der ingen komp er på 3 og 4 overhoved.. smiley

    Vh Michael.


  • #12   9. okt 2011 Man kan få et apparat der reagere på co2 i kølervandet, så kan du se om toppen er utæt. De er plug n play, og ethvert værksted burde have en.

  • #13   9. okt 2011 hvis 3 og 4 ingen komnpression havde så ville du afgjort kunne mærke det... ville lyde lidt ale en traktor eller en fiskekutter.. ingen kompression = ingen ekplosion i cylinderen.. tag tændkablerne af 3 og 4 så ved du hvordan det ville føles...

    men tag da en test selv.. det tager ikke mange minutter


Kommentér på:
Forstår ikke hvad der er galt..

Annonce