{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.050 visninger | Oprettet:

Rækkevidde fj. bt centrallås {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg undrer mig over at rækkevidden er så ringe med min fjernbetjening. Troede faktisk det var fordi batterierne der var tæt på flade, men den er stadig ringe nu.

Har faktisk aldrig oplevet med nogen biler at rækkevidden er så dårlig, især på VAG biler. Jeg kan max stå 3 - 5 meter fra bilen.

Er der noget man kan gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rækkevidde fj. bt centrallås
  • #3   18. sep 2012 Lisberg: Det kender jeg godt, men bliver ikke nervøs af en eller anden grund smiley

    Men det sq lidt irriterende når jeg går fra bilen, og så tænker jeg "Fik jeg egenlig låst?", og så bliver jeg nød til at gå tilbage :S


  • #5   18. sep 2012 Ork, det skal du ikke klage over smiley

    Jeg kan trykke på min op til 10 gange før den overhovedet reagere.. Så min fjernbetjening er som at spille Lotto.. Er heldig hvis den virker smiley

    Men det er så noget med elektronikken INDE i bilen, så vidt jeg fik forklaret af en mekaniker.. -,-

    Men inden du går fra bilen, så lige kig om låsene er gået "ned" smiley


  • #6   18. sep 2012 Mr. P: Hvis bilens batteri er OK, så kan det være antennen til c-låsen i bilen. Jeg ved ikke, hvor den sidder på fabia.

    Christiandersen: Hvis du også har periodiske startproblemer, så skift antennen til startspærren (sort plastic-dims/rør på tændingslåsen, der er forbundet til Com2000 med et stik. Koster ca. 165,- for en ny ved Peugeot, og tager maks. ½ time at skifte).


  • #7   18. sep 2012 Phuck @lot ~ - Jeg har ingen startproblemer smiley
    Så ved ikke hvorfor den er så drilsk!


  • #8   18. sep 2012 Lisberg: Går altid tilbage og tjekker. Ellers kan jeg ikke sove om natten.

    Christiandersen: Man hører tydelig når den låser, men nu står jeg jo også tæt på den hehe.

    Phuck@lot: Det var batteriet i nøglen jeg mente smiley


  • #9   18. sep 2012 Doktor T: Kender tricket. Åbner nøglen (klapnøgle) og holder den mod kæben, men det giver sjældent mere end en meter, og det er ikke det værd at ligne en idiot for hehe smiley

  • #10   18. sep 2012 Doktor T: Sikkert fordi radiosignaler overføres hurtigere i vacuum smiley

    Christiandersen: Fair nok. Jeg har skiftet min startspærre-antenne, og har i den forbindelse bemærket, at c-låsen har fået længere rækkevidde. Typisk peugeot - man skifter en ting, og det reparerer noget helt andet, end man havde for..


  • #11   18. sep 2012 Mr. P - Så du hvert fald på den sikre side, når du HØRER det! smiley

    Phuck @lot ~ - Ja, det er ikke engang løgn.. Men, det fungere da. Ku' dog godt tyde på at der skal en computer til for lige at komme det elektroniske til livs! smiley


  • #12   18. sep 2012 Mr. P: Ja, det er jeg klar over. Men der er både en sender (nøgle) og en modtager (bil), og hvis batteriet et af stederne ikke er i orden, så kan rækkevidden nedsættes. Umiddelbart ville jeg prøve at finde ud af, hvor antennen til c-låsen sidder, og tjekke at denne er i orden.

  • #13   18. sep 2012 Phuck@lot: Okay, jamen det lyder da som en ide smiley Troede bare sådan en var tilsluttet bilens batteri smiley

  • #14   18. sep 2012 Mr. P: Jamen det er den da også.. Det er jo derfor jeg skriver at hvis bilen batteri er OK (for du skriver jo, at nøglens batteri er i orden), så er antenne det mest åbenlyse sted at lede efter fejl smiley

  • #15   18. sep 2012 Jamen, bilens batteri er tip top ihvertfald smiley Så må det jo være udelukket.

  • #16   18. sep 2012 Min 2 way Magicar alarm med bla. c.lås styring rækker ca 1000 meter i åbent terræn, og ca 200 meter i tættere bebyggede områder...DET NOGET DER VIRKER :D....Det med at sætte en alm. fjernbetjening op til hoved for længere rækkevide er god nok, men du skal sætte den under hagen og åbne munden, også trykke på knappen....Har også tidligere haft alm.fjernbetjeninger til mine c.låse og nogle gange kunne man åbne 20- 30 meter fra bilen, og andre gange skulle man helt hen til bilen for at låse op, og f.eks dagen efter kunne den låse op 20- 30 meter fra igen, måske, Vejrets Høj og Lav tryk har indflydelse på de alm. fjernbetjeninger.....

Kommentér på:
Rækkevidde fj. bt centrallås

Annonce