{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

gearkasse olie {{forumTopicSubject}}

kan det lade sig gøre at fylde gearkasse olie på en ford mondeo 1,8 årg 98 uden en lift.. tænker hvis jeg nu har en stor donkraft kan jeg så eller er det umuligt..

for har opdaget nu at den drypper lidt.

og er der nogle der ved hvor proppen til påfyldning sidder på gearkassen og den til at tappe det gamle af

Kommentarer på:  gearkasse olie
  • #1   9. dec 2012 Gearkasse olie skal ikke skiftes, og hvis den drypper så fylder du bare på, så er der hele tiden ny olie på:)
    Ved ikke hvor proppen er til aftapning er, men nederst på gearkassen er et godt bud.
    Muligvis hælder man olie ned gennenm spedometerdrevet, ellers er der en prop i siden hvor man hælder ind og samtidig tjekker standen, skal bare stå til kanten.

• #2   9. dec 2012 oki kan man godt klare det med en stor donkraft evt

• #3   9. dec 2012 Hvad? Hvis det drypper får man da lavet den pakning der er utæt?

Og på ældre gearkasser kan det da være en fordel at skifte olien+evt. tilføje noget additiv a la abcon grå t....

• #4   9. dec 2012 kan pt ikke se om det er motor olie eller lidt gear olie får lige spulet motoren i morgen og så må jeg se for er det en pakning bliver den jo skiftet. men kunne jo godt fylde lidt olie på nu så den ikke køre tør for gear olie var mere det jeg tænkte på
    smiley

• #5   9. dec 2012 ja snildt...det var mere hvis man konsekvent gjorde det...den har jo ikke for godt af der er for meget på heller...:-)....ved ikke hvordan sådan en ford fungerer...på golf 3 kan du skrue kontakten til baklys ud af gearkassen og fylde på med tragt...men selvfølgelig er der rigtige huller til aftapning og påfyldning..:-)

• #6   9. dec 2012 De huller er sådan anbragt at man kun kan komme til dem med det rigtige udstyr, røret er formet som en krog man lige hænger ind i hullet, ellers kan man bruge en slange oppe fra motorrummet og lade det løbe en rum tid.

Kommentér på:
gearkasse olie

x