{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Tor E
Tor E
Tilmeldt:
21. jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.376

Hvorfor er folk virkelig så bange for Alfa ? {{forumTopicSubject}}

Utroligt, vores 147 skal skiftes ud, kører ud til tre forhandlere, ingen vil ta den ind i ren handel, tror virkelig selv på de er 100% bedre end deres rygte, de første 156'ere kunne være slemme, med det blev bedre efter 2000, om jeg begriber hvorfor folk er så bange, syntes personligt deres køreegenskaber ikke tåler sammenligning, men det er folk åbenbart ligeglade med, havde en pumpet G4 GTI med KW gevind, proflex bøsninger osv - min 147 med Novitec undervogn kommer hurtigere rundt om hjørnerne - på vinterdæk !!! smiley

Sorry, surt opstød - men det skulle ud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er folk virkelig så bange for Alfa ?
  • #1   9. feb 2014 Jeg giver dig ret i din erfaring, jeg har haft 4 156´er og har en 159 nu, de har haft færre fejl en de 3 vw`er jeg har haft og der har været mere rust på vw`erne. Det er et rygte der er opstået lige som 1 fjer i hønsegården der blev til hele hønsegården... De første modeller af 156 havde nogle fejl, men det har de fleste 1 modeller af en ny bil det er derfor jeg altid venter til version 2.. så er fejlene gerne rettet ;). Og mange der køber en Alfa tror de har købt en racer bil og køre den som en uden at overholde servicer og så køber de olie i THansen 5l til 179 kr og tror den kan yde på den. en Alfa skal holdes efter foreskrifterne det er en fin motor så kræver omhyggelig vedligeholdelse..

    Jeg nyder bare at jeg kan få sådan en smuk og fantastisk bil til en god pris, så som jeg ser det er det de andre der ikke er for kloge. Men har aldrig solgt mine alfaer til forhandlere altid privat og det har aldrig været et problem, det vigtigste er at dokumentere den er vedligeholdt, en del laver jeg selv, jeg notere bilens historie i et Word dokument med km, hvad der er lavet og bilens generelle stand og andre relevante info, og så har jeg en mappe med kviteringer.


  • #2   9. feb 2014 Nemlig, vi kunne ikke være mere enig, ang dokumentation har jeg også alt hvad der er lavet på den, syntes det er utroligt hvad folk tror på, der er dårlige/mandagsbiler i alle mærker, folk er desværre bare blevet hængende i troen om Alfa skulle være dårligere end så meget andet smiley

  • #3   9. feb 2014 Det er jo fordi de er pisse svære at sælge.
    Du er en af de få der ved alt de ting du har fortalt om nu. Forhandleren er i princippet ligeglad om han sælger en VW eller Alfa, sålænge han tjener på lortet.


  • #4   9. feb 2014 Det er sgu sørgeligt smiley

  • #5   9. feb 2014 Oplevede det igen idag, var på besøg hos en kammerat, hans mor manglede en lille bil, han ringede til hende og fortalte om den, hun ville lige spørge en hun kender - 5 min efter kommer der en SMS, nej tak - min kammerat ringer op igen og spørger hvorfor hun siger nej på den måde, hun siger at ham hun spurgte, engang kørte i stykker i Norge i en Alfa - så er folk jo også udenfor pædagoisk rækkevidde smiley

    Ærgeligt de rygter er så svære at ryste af, det er smukke og velkørende biler der virkelig gerne giver smil på læben, og køreegenskaber ikke mange andre bilmærker kan matche !


  • #6   9. feb 2014 Ja,det er lidt utroligt. Skoda er sluppet af med deres dårlige ry væsentlige hurtigere og bedre end Alfa. Er det den grå på din profil? Hvad forlanger du da for den?

  • #7   10. feb 2014 Ja, det er lidt det samme som Skoda, men folk dvæler ved fortiden i Alfa henseende, jamen her i gruppen er den jo lidt billigere, skriver en PB, Peter

  • #9   11. feb 2014 Der er for lidt at tjene i forhold til risikoen ved en 13 år gammel bil med 23x000 på tælleren.
    Simpelt matematik - du havde sikkert fået samme svar hvis det var en opel, ford, vw osv


  • #10   11. feb 2014 Vi er enige om sådan en bil skal sælges privat, forhandlerne skal yde en garanti på bilen ved salg uden engros, men at de ikke vil ta den ind til engros i den "billige række" forstår jeg ikke helt, prøver AutoCom eller sætter den yderligere ned

  • #11   12. feb 2014 Det skal nok komme !
    Vi laver ikke ret mange alfaer for tiden på værkstedet værken rust eller mekaniske defekter
    Men vw, ja hvor skal man starte ?
    Dsg gearkassen der stort set altid fejler noget ?
    Topstykker der flække for et godt ord, brændstof pumper der blander motor olie i dieslen, vandpumper der blander vand i olien, biler fra 2008 der skal have lavet rust !
    Jeg har intet til overs for vw længere det er virkelig blevet en ringe bil !


  • #12   12. feb 2014 Autocom er et godt bud, hvis ikke du kan give den i bytte hvor du køber din nye bil.


  • #13   12. feb 2014 Tak for imput, men har købt en New Beetle til fruen istedet for Alfa'en, så den skal ha en ny ejer - forstår det nok aldrig, for når man først har kørt/ejet en Alfa vil den altid være husket som utrolig velkørende, og køreegenskaber ikke mange kan matche

  • #14   12. feb 2014 Jeg giver jer helt ret, folk har en eller anden ide om, at Alfa ikke holder.

    Da jeg var under uddannelse købte jeg en Alfa 33, og en klassekammerat begyndte straks på det sædvanlige ævl med, at de gik i stykker og rustede op, og at jeg "ville bruge mere tid på tankstationer med motorhjelmen oppe, end jeg ville bruge på vejene". Selv købte han så en Mazda 323F, hvilket i sig selv fik mig til at opgive at forklare ham om køreoplevelse og -dynamik.

    Og hvad skete der så? Få måneder efter kørte han i stykker i sin japser smadrekasse i Sønderjylland, mens min gamle 33'er, 7-9-13, aldrig har gået mere i stykker end at jeg selv har kunne fikse det nok til at køre videre. Efter det brokkede han aldrig mere, hehe.

    Men jeg synes det er i orden at folk har den holdning, det gør Alfa'erne til et lidt "ubeskrevet blad" for kendere, istedet for at diverse 17 årige brian'er fra teknisk skole skal køre rundt og smadre dem.


  • #15   12. feb 2014 Nemlig Ebbe, lad endelig folk lære af deres egne erfaringer, bare de så kan undlade at hæfte sig ved en fjern onkel engang sad ved siden af en der kendte en der altid havde bøvl med sin Alfa

    Har 3 156'ere på samvittigheden, har aldrig gjort andet en at skifte de øverste bærearme og lavet motorservice, og det skal jo som bekendt laves på alle biler smiley

    Apropos folks holdninger til Alfa ringede der er en gut der var vældig interesseret i 147'eren idag, efter ca 30 sec kom det frem han havde haft nogle 156'ere og var faldet for designet på 147, det kunne jeg selvfølgelig kun medgive ham, så han kigger forbi fredag og ser/prøver den - tror desværre kun det er folk der har ejet en Alfa der køber en Alfa, selvfølgelig kræver det en introduktion, men det kan jo både være venner/bekendte og familiemedlemmer der rent faktisk vil stå inde for mærket, og så er man som regel solgt smiley Jeg er normalt til Tyske biler (BMW og VW), men har altid været glad for de Italienske biler, og vil fortsat være det smiley


Kommentér på:
Hvorfor er folk virkelig så bange for Alfa ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce