{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bly tilsætning...
  • #1   23. apr 2007 ja næsten alle tankstationer har det

  • #2   23. apr 2007 okay... hva koster det sådan ca...

  • #3   23. apr 2007 nåå okay...

  • #4   23. apr 2007 Jeg køber gerne hos Shell eller Statiol, men gå efter en hvor du let kan dosere mængden, og evt hælde overskydende tilbage i flasken! Det er ikke altid lige let ellers! smiley

  • #5   23. apr 2007 okay... takker drenge..

  • #6   25. apr 2007 Går også, som Mikael, altid efter dem hvor det er nemt at dosere. Prisen varierer alligevel ikke ret meget, men det gør den kryptiske matematik der skal til at dosere engang i mellem.

  • #7   26. apr 2007 okay... troede det hva lidt mere simpelt... smiley

  • #8   26. apr 2007 Det er også simpelt hvis du vælger en af den med dosering i toppen!! smiley Så kan du bare fylde op i den øverste del af flasken med blytilsætning til feks 5L, 10L, 15L - 40L alt efter hvad du har tanket og så smider du det bare i tanken!

    Dem der er lidt mere kompliceret, (Kan ikke huske om det er Q8 eller Statoil) der er det bare en alm flaske hvor der så står feks "Blandings forhold 1:1000" og så må du selv regne ud ,hvor meget der er i flasken til dosere den rette mængde benzin som du har smidt i tanken!

    Men så snart du lige har gjort det hele et par gange, så er det bare rutine hver gang du tanker! smiley

    Der er noget med at du kan købe et lille filter med blytilsætning i fast form der monteres før eller efter benzin-pumpen som så automatisk tilsætter benzinen bly! Men jeg ved der har været lidt debat om dem, om det er etisk ok at tilsætte det stof som regeringen har fjernet fra benzinen fordi det forurener for meget. Og så har der også været lidt debat om hvorvidt man kan stole på at den doserer den rette mængde... Men ellers kender jeg ikke så meget til den!!


  • #9   26. apr 2007 Som Mikael også siger. Jeg har oplevet 3 forskellige slags. Den med simpel dosering i toppen er også favoritten.
    Den med blandingsforhold kan også gå an, men hvis ikke hovedregning er en stærke side skal man nok ikke gå den vej.
    Den sidste version havde satme en formel med kvadratrod man skulle løse inden dosering. Så tænkte jeg bare slap da lige af, det er fucking blyerstatning, ikke raketvidenskab dette. Min matematik er måske ikke den skarpeste, men det er altså overkill. Gad ikke regne efter til sidst, så det blev bare langt tryk og kort tryk smiley


  • #10   26. apr 2007 Hehe... Den formel blev også lavet om for mig til: Et mindre "skvæt" ved 10 liter, og lidt længere "skvævt" ved flere liter!! smiley

Kommentér på:
Bly tilsætning...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce