Gearkasse øv-- {{forumTopicSubject}}
Hejsa
jeg har tidligere skrevet om at min gearkasse smed/dryppede noget olie ved høj fart.
dagen inden min 30års fødselsdag var jeg ude og lege lidt med min skylline Fik kørst gearkasseb helt tom for olie, hvilket resulterede i at koblingen køb MEGET varm, tror det var pga den indre modstand i gearkassen uden olie.
Ok, den er nu på værksted for at jeg kan få en komplet damagereport, og nu kommer så mit spørgsmål.
Skal jeg blot få en ny brugt gearkasse på, og udskiftet udrykkerlejet(som skriger en del) evt koblingen, og hvad der nu ellers måtte være kaput. ELLER skal jeg, som jeg er MEGET fristet af, opgradere med en R34 Gtr gearkasse.
Jeg har kontakt til et firma i UK, som har ALT der behøves dog kun inkl standard r34 GTR kobling,
de tilbyder at opgradere den mod merpris. Men er det nødvendigt.
Men jeg så på et GTR forum at der sidste år var en dansker der havde et komplet kit til salg, nogen der ved om der er kits som dette til salg i dk?
Kan de svare sig at smide den fede r34 kasse i?
prisen er jo en DEL højere end en fin r33 gtr gearkasse?
Bilen er en r33 gtr med ca. 400 hk, og skal IKKE bruges til DRAG, kun sjov på landeveje og motorvej.. ISÆR højfartsleg.. Bilen har pt, en ukendet flerplade kobling som er rimelige at starte med, men naturligvis ret bøvlet at starte med ift en alm koblling.
VH
Anders Sommer
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
Og da jeg nu, måske, har ødelagt min gearkasse, tænkte jeg at en opgradering ville være fedt.
mar 2003
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 8 Svar: 201
med kasse, og kardan.. og evt kobling mod merpris så vidt jeg husker
hvis du vælger denne løsning, så husk for guds skyld at du skal have R34 GTR diff foran... ellers går det helt galt
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
har du et direkte link til Gtr.co.uk jeg kan ikke umiddelbart finden den..
mar 2003
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 8 Svar: 201
så derfor får du problemer...
prøver lige at finde det
mar 2003
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 8 Svar: 201
Der var den
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
mar 2003
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 8 Svar: 201
Gearkasse
Kobling
Diff (foran)
Forreste kardan
jeg ved ikke mht bagerste diff.. du burde bare kunne bruge det du har uden at skifte det bagerste...
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
R34 GTR Gearstick
R34 GTR Clutch kit
R34 GTR Front propshaft
R34 GTR Front half of rear propshaft
R34 GTR Gearbox rubber mount
R34 GTR Gerabox brace
mar 2003
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 8 Svar: 201
Hvis jeg var dig ville jeg opgradere din org gearkasse...
med lidt os giken lækkerier
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
er den slags uogrades ikke mest til drag?
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
Som Ricky os siger en 5 trins med OSGiken indmad er kræs
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
mar 2003
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 8 Svar: 201
Søg på drivetrain...
Der er OS GIKEN 1-3 gear
det ville jeg renovere kassen med... og så org 4-5
Det er track orienteret opgradering
apr 2006
Følger: 93 Følgere: 96 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 187
mar 2003
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 8 Svar: 201
godt kennet
jun 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 232
jul 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 48
kontakt dem
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
Som skrevet skal bilen ikke bruges til drag, er stadig mest tændt på r34 gtr gearkasse løsningen men pr har jeg ikke fundet det billigere end 5300 pubs for alt der skal bruges inkl forreste og bagerste r 34 gtr vspec Diff..:(
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
Du siger du kun leger på motorvej high speed, så ville det da være hurtigst og billigst samt nemmest at få en 5 speed orginale på eller med OSGiken indmad
En anden ting har du plader på hehe
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 296
Så hut jeg visker er det R34 folk som skifter til R33 diff's og det er R33 der køre med 4,11. Så skulle man skifte til en R34 gearkasse skal du ikke skifte diff's.
Men ved 400hk og ingen drag så er det penge ud af vinduet at købe en R34 gearkasse.
Så længe man køre den standarde gearkasse rigtigt så holder den sgu til det meste og med 400hk burde du ikke få nogle problemer.
R33 gearkassen skal man lære at kende og give den tid til at skifte uden brug af vold, syncromesserne er lidt langsomme så man skal lige give den lidt tid når man skifter ellers slider man syncromesserne op.
Lad være med at købe en gammel R32 gearkasse for Nissan laver ikke syn ro syncromesser til den mere.
jun 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 232
Få en original R33 gtr gearkasse men de sidste nye de er med dobbelt syncromesser i 3 og 4 gear og de er ens de der som også sidder i de nye PATROL gear kasser jeg har lige fået en lavet som er renoverede. kano god.
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
Jan: Jeg er ikke bange for at den originale ikke kan holde, det er vist også kun transferboksen jeg har smadret, da det er den og ikke selve gearkassen som har tabt olien. Men nu hvor det skal skilles ad, vil jeg bare overvejer om det ville være fedt med et R34 system .
Og hvem ved, måske står næste vinter på motoropgradering, for syntes hurtigt 400 hk bliver hverdag
Bjørn: Min gtr er fra 97 og en serie 3, så den bliver jo ikke meget nyere end det. Mon den har dobbelt synkromesh, for såfremt den har det vil jeg blot have udskiftet transferboksen, og renoveret hvad der ellers måtte trænge til det...
Mange tak for de fine inputs!
vh,
Anders
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 296
Problemet er at ved høj fart sprøjter der varm ATF olie op på gummimachetten og det kan den ikke lide så den revner og din ATF olie flyder ud.
Har nemlig lige lavet det samme på min og den spilder ikke olie mere.
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
Gearkasse øv--
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside