{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Air bag lampe / lamper TIP :) {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykkelige ejer af en peugeot 406 ( DB9? ) den nye model med en 2,0HDI fra 1999.

Jeg har haft problemer med at min Airbag lampe ikke slukkede og derfor lyste under kørslen, samtidigt lyste min Side airbag lampe også.
Da svaret IKKE var at finde herinde har jeg googlet meget de sidste par dage når jeg havde tid.
Vil derfor dele min reparation med jer andre.

Mange skrev at man skulle lodde ledningerne under sædet, dette er nok også den mest holdbare løsning i længden. Jeg gjorde dog følgende.

slog airbagen fra i midter konsollen med nøglen,ventede lidt og drejede den tilbage i ON.
Derefter tog jeg stikkene ud under sædet pustede ned i dem og klikkede dem sammen igen 1 efter 1. i begge sider.

Derefter startede jeg bilen og lamperne holdt op med at lyse :).
Håber dette kan spare andre for de irriterende frustrationer og vet nervøsistet over at skulle pille batteri fra og lodde ledningerne sammen istedet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Air bag lampe / lamper TIP :)
  • #1   14. jun 2012 det er en fin løsning. smiley men den kan sagtens begynde på det igen, derfor bliver de loddet. det er forbindelsen i stikket der er dårlig, har loddet mange af dem og det tager ikk mere end 10 min. smiley

• #2   14. jun 2012 hvad gør du når du lodder dem? klipper du en ledning af gangen eller bare dem alle sammen og lodder sammen med almindelig loddekolbe?

har læst noget om først og fremmest skal batteriet jo pilles fra,
    så man skal huske koden til radioen.

• #3   17. jun 2012 vi pillede ikk batteriet af, og man klipper bare en af gangen og lodder dem sammen parvis, ligesom de sad i stikket og så slukker vi lampen med tester, men mener a den slukker selv efter nogle gange den har været startet og registrere at spændingen er ok. ellers kan du få den slukket hos en forhandler. eller måske gøre det med batteriet, hvis du alligevel har koden? smiley

Kommentér på:
Air bag lampe / lamper TIP :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce