{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

1,6 ESi har måske droppet at dø?? {{forumTopicSubject}}

hey honda club.

jeg troede for et par måneder siden at min kære lille honda-vogn var ved at lade livet, i form af et plejlstangsleje som var/er defekt.
den lød rigtig rigtig dårlig fra motoren af, når jeg gav den LIDT omdrejninger og når den faldt til tomgang igen. -og jeg havde tjek på oliestanden.
jeg kørte stille og forsigtigt igennem længere tid, hvor lyden blev værre og værre.
så da sneen kom, tænkte jeg: "hvis den skal dø, så gør det med stil!"
så jeg gav den nogle tæsk, under kontrollerede forhold, selvfølgelig. -som en honda motor nu kan tage tæsk.
og de sidste 2-3 uger har jeg faktisk ikke hørt noget til den lyd over hovedet.... det kan da ikke passe at den bare kan gå væk. -en så syg lyd!
nogen som har lidt erfaring eller tanker omkring dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1,6 ESi har måske droppet at dø??
  • #1   25. dec 2012 Du da også dum at køre videre når du kunne nøjes med formentlig at skifte plejllejet! Men nej det har så ikke været et plejlleje, det blir værre og værre. Skal ikke kunne sige hvad det har været, men hvorfor bare køre videre?

  • #3   25. dec 2012 jeg vil godt ha lov at sige til mit forsvar, at havde omstændighederne været anderledes, havde jeg heller ikke bare kørt videre på sådan en motor. men der er mange ting som fortæller mig, at jeg bare ikke bør putte flere penge i min kære honda.
    det er en bil jeg har været rigtig glad for, men nu er det bare løbet mig over hovedet. blandt andet 2 gearkasser, da den første var fusket af en eller anden kæmpenar, åbenbart. og den som sad på da jeg købte den, var slidt op. og sådan er der faktisk rigtig mange ting hele vejen igennem.

    men tilbage til start. jeg havde 2 venner til at stå på hovedet i motoren, for at lytte og de sagde også det kom inde fra blokken. så derfor mente vi at det var sikkert at det var plejllejerne. det passede med omdrejninger som steg eller faldt.
    men at lyden pludselig nu er væk, dét begriber jeg ikke... smiley


  • #5   25. dec 2012 jeg ved godt at det ville betyde ny kværn hvis de lejer går og plejlstængerne knækker. men den må køre så længe den kan, og når festen slutter, så var det bare det. tidligere ejer(e) havde ikke gjort ret meget ud af rustarbejdet i den, så da jeg skulle lave den klar til syn første gang, fandt jeg det ene fusker-spartel efter det andet.
    -rent ud sagt, jeg var blevet taget dybt analt, da jeg købte den. selvom jeg havde kigget efter den i paneler, skærme, kasser, bagagerum og underneden. men kasser, skærme og bagagerum var bare en del af et sminket lig.
    så den ryger til de evige bilers p-plads, for det kan ikke svare sig at lave mere på den nu. smiley
    men igen, det var bare for at høre hvad det kunne tænkes at være, om nogen havde en ide eller noget erfaring.
    det er ikke fordi jeg ønsker at lave den, for så havde jeg handlet anderledes, hvad motor og bilen angår.


Kommentér på:
1,6 ESi har måske droppet at dø??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce