{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.943 visninger | Oprettet:

Hans J
Hans J
Tilmeldt:
20. apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Fratagelse af kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Parkerede her i går foran en bar i en gågade (ret dumt) og gik ind for at se bold med kammeraterne og kæresten skulle senere hente bilen, da hun var i nærheden.

Jeg går ud fra baren og står ved bilen, hverken tændt eller noget og politiet spørger så hvis bil det er, erkender at det min og de vil så have at jeg skal puste, puster dermed over 1,3 da jeg lige havde drukket den 5-6 øl. Bliver herefter anholdt for at KØRE spiristuskørsel, selvom jeg ikke kørte bilen på det tidspunkt og fået frakendt kørekortet ubetinget i 3 år???

Mit spørgsmål går så ud på, kan det virkelig passe at man kan miste kortet, fordi politiet mener at jeg har kørt bilen? Selvom jeg ikke var i den på det tidspunkt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fratagelse af kørekort
  • #1   20. apr 2017 Nej selvfølgelig ikke. Der må da være nogen vidner?

  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   20. apr 2017 De siger at de har vidner, hvor jeg har kørt bilen, men det har jeg også, bare ikke i påvirket tilstand. Men kræver det ikke at politiet skal tage mig bag rettet før der er hold i det?

  • #3   20. apr 2017 Den var jeg nok gået i retten med.

  • #4   20. apr 2017 Skal det ikke i retten INDEN man bliver frakendt?

  • #5   20. apr 2017 faktisk ikke,
    sidder du eks i bilen, har næglen på dig, så kan du sigtes,

    lige en lang historie,

    for mange år siden, Sov jeg og en kammerat, i min bil, efter en bytur,

    bliver så vækket tideligt næste morgen af 2 betjente,

    der lige skulle se hvad vi lavede, og fortalte vi ikke skulle sover der,

    de ville sigte mig for sprit kørsel,,da jeg jo sad på føresædet, da de kom,

    men jeg fik dem så fortalt, jeg ikke havde nogen nøgler til bilen,
    og jeg ikke kunne huske hvor de var,

    de gennemsøge bilen og mig, men finder ikke nøglen,
    så kunne de ikke sigte mig, for jeg kunne jo ikke køre i bilen uden nøglen,

    og der gik noget tid, før jeg kom i tanken om hvor nøglen var,
    var nok stadig godt fuld,

    men kom i tanken, om jeg havde smidt dem under reservehjulet i bagagerummet,

    det grinede de 2 betjente en del af,
    og sagde, jeg nok skulle lade nøglerne bliver der til næste dag,

    før jeg skulle køre


  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   20. apr 2017 Men jeg stod blot ved siden af bilen, hverken i den elller noget.

  • #7   20. apr 2017 Som skrevet tidligere du må ha vidner

  • #8   20. apr 2017 Politiet må jo have et tidspunkt hvor de har hørt fra evt vidner og hvor lang tid De har brugt på at finde biler. Og hvis det passer med tiden du bruge på at drikke 6øl. Så har du en god sag.?

  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   20. apr 2017 Jeg har også vidner. Men kan de virkelig tage mit kørekort selvom jeg ikke var i bilen?

  • #10   20. apr 2017 Nej det kan de ikke, tag den i retten

  • #11   20. apr 2017 En bar, hvor ligger baren? Altså et sted hvor der måske overvågnings kamera som ku være godt bevis til retten

  • #13   20. apr 2017 I retten med dig... det skaldes de ikk have lov til at slippe af sted med men hvis du har vidner gælder det om at bruge dem

  • #14   20. apr 2017 Synes sgu du skal gå i retten med det. Du lyder fornuftig og jeg regner med at det du har fortalt er rigtigt.
    Hvis der evt. er andre der kan bekræfte at de vidste din kæreste skulle komme og hente bilen ville det måske hjælpe, da det vel kan opfattes som en løgn set fra politiets vinkel?


  • #15   20. apr 2017 Lyder som en and. Men hvis det passer, da tag i en advokat og tag den i retten.
    Erkendte du?


  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   20. apr 2017 Jeg har intet anerkendt og kæresten var allerede på vej over for at hente bilen.... har virkelig aldrig hørt at man kan miste sit kørekort blot ved at stå ved siden af bilen, anerkender selvfølgelig at det ikke er lovligt at køre igennem gågaden på det tidspunkt, men stadig at blive anholdt fordi jeg havde drukket... og ikke engang var i bilen

  • #17   21. apr 2017 Har baren ikke overvågning udenfor hvor man kan se du ikke har haft kørt bilen efter du er ankommet?

  • #18   21. apr 2017 En promille på 1,3 får man ikke af 6 øl, men har du fået taget en blodprøve?
    Sad du på førersædet da de henvendte sig til dig? For så kan man godt sigtes.


  • #19   21. apr 2017 nu er det jo ikke alle der tåler alkohol på samme måde så det kan da sagtens være han har haft en promille på 1.3? tag den med i retten. Det skal de sku ikke have lov at slippe af sted med!

  • #20   21. apr 2017 Jeg kom engang gående mod politiet på lande vejen hvor min ven havde flyttet min bil og havde nøglen på sig og de stoppet mig fordi den ene betjent kendte mig og min bil og ville sigte mig for spiritus kørsel fordi jeg var mega stiv fra dagen der på "sne øl da de kom i november" men så siger jeg ! har du set mig køre bilen ? han svare kun bilen kørte i indkørslen men ikke hvem . så han ville lige tage den med sin kollega og så fra faldt den igen ,fordi betjenten os bor i samme by på landet som mig han ville have ballade fra mig af men hold nu kæft en gang pis

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #21   21. apr 2017 Så du har mistet kortet på en udblæsningstest?
    Normalt tager de bare kortet, giver et midlertidigt, med ind og få taget blodprøve, tager et par uger for resultat vidst, og derefter en tur i retten.

    Medmindre de har ændret procedure siden sidst de sendte politijagt altså.. smiley


    Men detaljer ligegyldige, du har stået ved din bil/været på vej ind i den, så kan de næsten kun formode at du skal ud og køre..
    Og hvorfor overhovedet gå ud til bilen, hvis din kæreste alligevel skulle hente den?
    Der er så mange detaljer der ikke hænger sammen, at det mest lyder som en fuldemandshistorie smiley

    Passer det derimod, så prøv den i retten, værste der kan ske, er allerede sket


  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #22   21. apr 2017 Vi stod ude ved bilen, fordi man ikke må ryge indenfor, derefter kom politiet forbi smiley

  • #23   21. apr 2017 retten

  • #25   21. apr 2017 Det sku ikke 1. april mere

  • #26   21. apr 2017 Eller også manglet der lidt "detaljer" man får ikke frakendt kortet ved at stå og ryge ved siden af bilen

  • #28   26. apr 2017 Altså De kan jo sigte dig og du kan acceptere eller nægte. God tur i retten.

Kommentér på:
Fratagelse af kørekort

Annonce