{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.528 visninger | Oprettet:

Svindel og snyd {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har solgt en bil til en som sagde at det var de sidste penge da var tilbage på kontoen og jeg så hans konto og det passede og vi aftalte at han ville overføre de sidste penge til den 1-7-17 der er lavet en Slutseddel på købet hvor der står at han skal overføre de sidste 2000 kr som han nu manglede til bilen men han har stadig ikke overført dem og nu bare ignorere mig er der noget jeg kan gøre i den her situtation smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svindel og snyd
  • #1   8. aug 2017 Cash is king

  • #2   8. aug 2017 Ja, du kan sende ham i fogedretten. Ikke nogen billig omgang og du skal have hjælp af en advokat til det.

    Det er for nemt at være skyldner i Danmark. Har man ikke lyst til at betale, kan man bare lade være...


  • #3   8. aug 2017 Er det ikke noget med det er ham det skal betale hvis han taber så smiley

  • #4   8. aug 2017 Ja, du kan tage ved lære af din fejl...

    Du kan selvfølgelig melde ham til politiet, men det er nok ikke en sag de vil prioritere voldsomt højt.
    Så kan du sikkert også gå til en advokat og få kørt en sag på ham. Men så ender du nok med en regning som er væsentligt højere end de 2000kr han skylder dig.
    Så kan du selvfølgelig finde ud af hvor han bor og prøve at indkræve pengene på mere eller mindre lovlig vis.

    Beklager, men du har kvajet dig... Jeg tror ikke du skal regne med at se de 2000kr.


  • #5   8. aug 2017 Og ja det er sku da svinsk når jeg er flink og hjælpe ham så han har en bil smiley

  • #6   8. aug 2017 Altså var hjemme ved ham med bilen så ved godt hvor han bor og jeg har jo alt på skrift også underskrift fra ham på han vil overføre de sidste penge smiley

  • #7   8. aug 2017 Både ja og nej. Det er dig, der skal betale alle omkostninger. Men nogle af omkostningerne bliver så lagt oven i hans gæld til dig. Men hvis han ikke vil betale 2.000 kr., så vil han nok heller ikke betale 8.000 kr. Det bliver derfor reelt dig selv, der kommer til at hænge på den.

  • #8   8. aug 2017 Kør ud til manden og kræv dine penge ind...

  • #10   8. aug 2017 Havde satme bar kørt ud og hentet min bil og papirerne igen da! Hvis du har alt på skrift er du i din gode ret da manden ikke har betalt for varen

  • #11   8. aug 2017 køb en grensaks og hent dine penge eller hans fingre

  • #12   8. aug 2017 skriv at hvis pengene ikke står på din konto i morgen så politianmelder du ham, ellers kører du ud og henter pladerne på bilen.. glem alt om advokat og foged, du får den indledende samtale for 2000,-

  • #13   8. aug 2017 Men det er jo latterligt at man gør det for og være flink og så bare bliver stukket i røven jeg syntes virkelig det er dårlig stil smiley

  • #14   8. aug 2017 Stol aldrig på folk du ikke kender.

  • #15   8. aug 2017 Man kan ikke politianmeldele ham, for han har som sådan faltisl ikke gjort noget ulovligt. Det er en gæld, som han ikke kan/vil betale, og ikke bedrageri. Derfor har man kun fogedretten tilbage.

    Det vil også være ulovligt at hente bilen tilbage. Havde jeg været ham, havde jeg kvitteret med en anmeldelse om tyveri. Ikke 2.000 kr. værd at få en plet på straffeattesten.


  • #16   8. aug 2017 Lad os antage den bil du solgte kostede 20.000 så kan alle og enhver jo flytte eller hæve 2000 kr og bilde dig ind det er hvad de har

  • #17   8. aug 2017 Hvis det er lavet kontrakt på det kan man godt gå i retten med det, det er 100%

  • #18   8. aug 2017 Nix for der står de skal modtages på mobilepay smiley

  • #19   8. aug 2017 Der er en kontrakt på det smiley

  • #20   8. aug 2017 Når det kommer til især bilhandler, så kan du ikke stole på en skid... Men helt ærligt, du burde altså have set den komme. Hvem tager ud og køber bil, uden at have nok penge på kontoen? Det lugter langt væk af fup og fidus.

  • #21   8. aug 2017 Man bliver blind for sådan noget, når man står med noget, man gerne vil sælge. Så fortrænger man alle alarmklokkerne. Det ser vi hele tiden herinde på forum smiley

  • #22   8. aug 2017 Og omvendt skal men ikke overdrage papirerne for bilen er betalt af. Solgte en camping vogn til 15.000 kr, på afbetaling til en herre engang, 5000 første gang og 2000 i måneden, ændrede på papiret at han var bruger , og vi lavede en kontrakt på at 2 mdr i træk uden afbetaling hentede jeg camping vognen igen uden tilbage betaling og havde fat i en advokat inden og sagde at det ville holde i retten

  • #23   8. aug 2017 Altså ja kan da godt se nu det lugter at fup og fidus men altså jeg ville da være glad hvis jeg fik hjælp sådan som jeg hjalp ham men der er jo en grund til folk ikke gør det mere og det er jo fordi de er sådan nogen tabere som ikke holder hvad de lover og tænker ha det er nemme penge for mig og spare

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #24   8. aug 2017 Ja tag det som billige laerepenge,der er mange der har betalt 10 gange mere end dig for at laere at man ikke skal stole paa fremmede.

  • #25   8. aug 2017 Men har du besøgt ham og spurgt til pengene, ellers er det det du bør gøre?

  • #26   8. aug 2017 Man kan selvfølgelig tage ud og banke på... Men mon ikke man bare får samme historie. At han ikke liiiige har pengene og han nok skal betale hurtigst muligt.

    Man kan også spørge ham pænt med et bat hvilende på skulderen... Den slags har det bare med at udvikle sig til mere ballade.

    Man kan jo også tvinge ham til at betale på anden måde. Jeg mener... 4 nye dæk løber nemt op i omkring 2000kr eller sukker i tanken kan også give en dyr værkstedsregning.
    Men den slags er jo heller ikke ligefremt lovligt, så det er jo op til ens temperament.


  • #27   8. aug 2017 Hvis han siger han vil betale, så er det jo positivt, siger han det modsatte, så er der flade dæk.

  • #28   8. aug 2017 2000 kr er ikke meget. Men du har hans underskrift på han skal betale dem. Så det er dig som har bukserne på, så du kan sagtens få dem. Det kræver bare alt for meget tid og arbejde.
    men du starter med at skrive at hvis pengene ikke er modtaget på din konto inden 30 dage, så hiver du ham i retten. så er det op til dig selv om du gider, hvis han ikke betaler.


  • #29   8. aug 2017 jeg har oplevet akkurat det samme for 5 år siden. jeg solgte min bil og han manglede at give 2,000 kr. vi aftalte at han skulle køre forbi mig dagen efter. men gjorde han det - nej. jeg havde bevidst ikke udleveret reservenøglen så efter flere opkald og ignorance fra ham besluttede jeg mig at køre ud med en ven og hente bilen. dagen efter truede han mig og ringede flere gange. jeg sagde til ham at han skal give de sidste 2,000 kr. det gjorde han og fik lov til at hente den selv fra mit bopæl.

  • #30   8. aug 2017 Er han fra Hjallerup har selv haft en fyr deroppe der lavede samme nr ved mig jeg går bare og venter så henter jeg pengene en dag

  • #31   8. aug 2017 Nej desværre han er fra Fredericia smiley

  • #32   8. aug 2017 hent fælg fra den ??

  • #33   9. aug 2017 Køberen har snydt med 2000 kr og i lokker sælgeren med at tage fælgen, nummerplader eller bare bilen. Er han så bedre end ham?

  • #34   9. aug 2017 Ja man kan betale det man skylder ellers er bilen jo ikke hans endnu når den ikke er betalt

  • #36   9. aug 2017 #10, #34 (og #35): Lad nu være med at rådgive om noget I tilsyneladende ikke ved noget om.
    Bilen er solgt, og den nye ejer er ejer af bilen - længere er den ikke.
    Betalingen er kun et gældsspørgsmål, og har intet at gøre med ejerskab af bilen - med mindre der i aftalen står at ejendomsretten først overgår til køber efter fuld betaling, men det tvivler jeg på smiley


  • #37   9. aug 2017 Jens B har ret. Ejerskab af bilen afhænger ikke af, om han kan betale. Det vil derfor være tyveri at hente hele - eller dele af - bilen.

  • #39   9. aug 2017 Er det ikke kontrakt brud, når det netop er indskrvet på slutsedlen? Så vil jeg da mene at handlen er ugyldig. Jeg havde hentet bilen eller værdig der svare til det skyldte beløb (alle 4 fælge) og nummerpladerne.

    Her efter havde jeg hængt ham ud på FB som en plattenslager og delt det med alle hans venner og familie...

    Regner med det er sidste gang du stoler på folk du ikke kender. Lever selv efter reglen (Stol kun på dig selv og ingen andre, med mindre de har bevist de er til at stole på)


  • #40   9. aug 2017 Nej, det er ikke kontraktbrud i den forstand, at man bare kan lade handlen gå tilbage. Sådan fungerer verden ikke.

    Så ja, man KAN bare hente hele - eller dele af - bilen, men det er ikke lovligt og kan potentielt koste en plet på straffeattesten.


  • #41   9. aug 2017 Ja men fuck det. Man kan jo ikke sidde tilbage og lade verden pisse på dig, nu når politiet ikke kan hjælpe. Tror du de vil hjælpe køberen med at få hentet hans fælge, når de finder ud af han skylder penge for bilen og ikke har overholdt kontrakten? Tror de vil grine af ham og bede ham selv løse sine problemer. For at få en plet på straffeattesten skal du desuden for en dommer og i retten, hvilket de aldrig ville spilde sin tid på pga 4 fælge til en værdig af 2000 kr...

  • #42   9. aug 2017 Det ved jeg ikke, om du har ret i. Men jeg ved, jeg aldrig ville tage chancen. 2.000 kr. er trods alt småpenge i de flestes økonomi - i hvert fald for små penge at gøre sig kriminel for.

  • #43   9. aug 2017 det kan jeg så godt være enig med dig i. Jeg ville nok heller ikke gøre det, men samtidigt kender jeg mig selv godt nok til, at det godt kunne blive en princip sag,

    Bare træt af en verden hvor det kan betale sig at være en snydepels og at folk slipper afsted med alt muligt lort, hvor de i gamle dage havde fået en omgang klø, men idag bliver de pludselig til ofre. (Som blotteren der slap billigere end hende der lagde ham op på facebook)


  • #44   9. aug 2017 kør hjem til ham og tag alle hjul af smiley

  • #45   9. aug 2017 Ifølge straffelovens paragraf 231 må man gerne yde selvtægt hvis systemet undergraver hans rettigheder. det betyder såvel at han gerne må pille dele af bilen uden at blive retsforfulgt

  • #46   9. aug 2017 Straffelovens § 231 findes overhovedet ikke længere, så vidt jeg kan se. Selv om den havde eksisteret, havde det dog ikke gjort nogen forskel. Man kan IKKE bare tage bilen (delvist) tilbage. Det er et gældsforhold, som principielt er uafhængigt af bilen. At tage fælgene er derfor hverken værre eller bedre end at skrue en dør af hans hus og tage den med hjem.

  • #48   9. aug 2017 Daniel: Af nysgerrighed og til viden - har du et link eller andet til at manden har krav på at handlen går tilbage? For jeg er af samme opfattelse som Bay ud fra den smule jura jeg kender til, og indrømmer det ikke er vanvittig meget.

    Ellers er jeg helt enig med dig at det er for dumt at handle sådan privat.. Hvis bilen er omregistreret så er det blot et stykke papir der binder de to parter - og der skal vel så også stå at sælger forbeholder sig retten til at lade handlen gå tilbage ved manglende slutbetaling.. Efter min verden..


  • #50   10. aug 2017 Ja bilen er blevet omregistreret smiley

  • #51   10. aug 2017 Og Daniel det kan da være lige meget hvor meget den her tråd fylder der er ikke nogen som tvinger dig til og gå ind og læse det der står eller kommer med latterlige bagkloge svar smiley

  • #53   10. aug 2017 Min definition af "småpenge" var ikke et oplæg til debat. Men hvad koster en gennemsnitlig bil om året at eje? 30-40.000 kr.? Set i det forhold synes jeg, det er helt fair at kalde 2.000 kr. for småpenge, relativt set.

    Hvis man var interesseret i to biler, der var til salg for henholdsvis 98.000 kr. og 100.000 kr., ville man formentlig sige, de kostede det samme...


  • #55   10. aug 2017 Hæng svinet ud på nettet med navn og adresse.

    Og skid på hvad loven siger.


  • #56   11. aug 2017 Jeg er helt med på alt det der princip pis osv osv..

    men helt ærlig gøre sig til kriminel for 2000kr smiley


  • #58   11. aug 2017 Jeg tror også, Mirza nærmere tænker på, at TRÅDSTARTER ikke skal gøre sig til kriminel i forsøget på at få pengene tilbage...

  • #59   11. aug 2017 Ja netop... et eller andet sted kan jeg godt forholde mig til at der findes idioter der forsøger at snyde hinanden for 2000kr, når det er så svært at straffe dem.

    Men når folk begynder at råde en person til at stjæle bil og ting tilbage, klippe fingre af osv osv, og dermed risikere at han kommer i større problemer end han reelt er (2000kr det er 7 biografture med damen.. så står jeg sgu af..

    Det lød måske fedt og smart da man var 16-18år gammel,


  • #60   11. aug 2017 Jeg er helt på samme linje.

    Jeg har også ca. 5.000 kr. til gode hos et stykke kvindemenneske, der ikke vil betale tilbage. Ja, det ærgrer mig da, men jeg ville aldrig gøre noget kriminelt for at få dem tilbage.

    Hvis det ikke var fordi hun stod i RKI i forvejen, kunne jeg dog godt finde på at bruge 3-4.000 kr. på at få en advokat til at sende hende deri for princippets skyld. Det ville ikke gøre mig rigere - tværtimod - men det ville styrke min retfærdighedsfølelse smiley


  • #61   11. aug 2017 Har lige snakket med en advokat fra et inkasso selvskab de siger jeg skal skrive at han har 10 dage til og sende det skyldige beløb ellers går den videre til en retslig inkasso med yderligere omkostninger

  • #62   11. aug 2017 Det er også fint til en start. Så kan du altid herefter vurdere, om du vil bruge penge på yderligere forfølgelse smiley

  • #63   11. aug 2017 Nu er det bare sådan at livet har lært mig at der findes mange "proffesionelle" skyldnere derude, man behøver blot se et afsnit af luxusfælden på Viasat for at vide hvad jeg mener .

    Hvis det er sådan en type bilen er solgt til, så er den sikkert allerede omregistreret til en ældre dame på 94 år og pengene brugt til at købe pizzaer for, og at true med fogedretten er nok som at bede en narkoman om at tage en kold tyrker .


  • #64   12. aug 2017 Hent pladerne og afmeld køretøjet. Så skal han pludselig skaffe de ca. 1500 kr til nye plader. Det er ikke lovligt og det ER selvtægt, men de fleste politifolk vil grine i skægget, når og hvis de erfarer hvorfor du har gjort det.
    Du får ikke dine penge, men hvor store er chancerne for det i forvejen?


  • #65   12. aug 2017 Er faktisk ligeglad med de penge det er blevet en principsag nu at han ikke bare skal slippe for og snyde folk smiley

  • #66   12. aug 2017 jeg kan godt forstå du er træt af det og man har lyst til alt muligt. men som der bliver nævnt, så er der ingen grund til at gøre sig til kriminel for 2000kr. Igen når du har det sort på hvidt, så ka du trække ham i retten, men så er vi igen ude i at så bliver det pludselig meget dyrere med advokat osv. end de 2000kr. Jeg tror bare du skal se det som sure lærepenge, vi andre har sgu også dummet os. Med mindre at der står sort på hvidt at bilen først er hans når HELE beløbet er betalt, så havde jeg nok fundet på et eller andet.

  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #67   12. aug 2017 Hmm.. flinke mennesker er nu engang dem, der oftest bliver snydt smiley

    Har du ikke set de amerikanske serier, hvor personer der har købt biler/fly andet ikke betaler tilbage. Der hyrer man folk, der så "stjæler" tingene tilbage, hvorefter "køberen" ikke kan kræve dem retur, da han jo ikke har overholdt betalingskravene..

    Så kan du få fat i bilen, kan han heller ikke kræve den tilbage, da han ikke har betalt den færdig. Hvis man i danmark køber noget på afbetaling tilhører varen altid sælger indtil alt er betalt - ellers kan sælger kræve varen returneret.

    Problemet herhjemme er så, hvorvidt man kan få fat i køretøjet uden selv at komme i politiets søgelys, da vi har en selvtægtsklausul/lov der forbyder alt andet end lige at overlade tingene til politiet, der så ret ofte prioriterer denne form for svindel til en plads nederst i bunken.

    Så der er et gevaldigt hul/mangel i lovgivningen/resourcer, hvilket derfor ofte fører til nævnte selvtægt - skidt for både politi og borgere (samfundet)

    Det er det værste man kan opleve i et såkaldt systemciviliseret land - nemlig at ende i en lovmæssig gråzone, hvor ingen kan/vil tage sig af noget så ubehageligt som åbenlys svindel.

    hvor civiliseret er vi egentlig, når det kommer til stykket smiley


  • #68   12. aug 2017 Der er ikke tale om svindel i dette tilfælde. Der er ikke foretaget noget ulovligt. Det er ikke ulovligt ikke at kunne/ville betale sin gæld. Så det handler ikke om at havne nederst i bunken hos politiet - de har slet intet at gøre i sagen.

    Og nej, det er ikke sælger, der ejer bilen, indtil gælden er betalt. Så skal bilen være købt med ejendomsforbehold eller lignende, og de betingelser er ikke opfyldt i dette tilfælde. Hvis man får nogle til at stjæle den tilbage for en, kan køber derfor uden videre gå til politiet og melde tyveriet og derigennem få bilen tilbage. Det er der ingen problemer i.


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #69   12. aug 2017 Der er ikke tale om svindel i dette tilfælde. Der er ikke foretaget noget ulovligt. Det er ikke ulovligt ikke at kunne/ville betale sin gæld. Så det handler ikke om at havne nederst i bunken hos politiet - de har slet intet at gøre i sagen.

    Selvfølgelig er det ulovligt at købe noget uden at ville betale tilbage - ellers ville verden da først være ragnarok smiley

    At anmelde en person for ikke at have opfyldt sine betalingsforpligtigelser, er i første omgang en sag for fogedretten.

    Køber man f.eks. noget på nettet, står der i samtlige salgsbetingelser, at varen er sælgers indtil den er fuldt ud betalt. Måske er der så i forestående tilfælde andre forhold der gør sig gældende, da bilen jo ikke er købt over nettet. Dèt kan vist kun køber/sælger sige noget om smiley

    Hvad jeg skriver om, at man gør i usa, er så heller ikke en opfordring til, at gøre det samme herhjemme, hvorfor jeg også nævner evt. problemstillinger til politiet.

    At der også er et stort hul i manglende muligheder for køber - er ganske vist smiley


  • #70   12. aug 2017 Fogedretten tager sig ikke af ulovligheder. Men ja, du har ret i, at det er en sag for fogedretten. Det er bare ikke noget ulovligt, der er foregået.

    Det er ulovligt at begå kreditbedrageri og lignende, men det er jo ikke tilfældet her.


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #71   12. aug 2017 Det ulovlige består nok i, hvorvidt en person gentager en bevidst handling hvori politiet kan se et mønster. Herefter er der så basis for, at man kan hente banditten ind som svindler smiley

    Igen kan man så se på, at utallige af disse "svindlere" ikke har meget at gøre godt med, hvorfor en tur i fogedretten ikke altid giver køber kroner retur.

    Derfor er jeg inde på, at der er huller mellem instanser/love - hvor de der er blevet svindlet (synes det er det bedste ord) står uden mange muligheder for hjælp, der ikke i sidste ende ender med en endnu større regning til ham selv smiley

    Grunden er så nok dèn, at man ved enhver handel frivilligt indgår i en bevidst risiko, hvor man selv skal betale for alm. manglende viden på gængse område.

    Ellers ville alle jo kræve 100% dækning for alle de ubehagelige køb/salgsoplevelser de måtte ha` hoppet ud i hehe..


  • #73   15. aug 2017 jeg havde fundet udaf hvor han boede og så ventet på han kom hjem så kunne han enten vælge at betale med renter eller få tæsk


  • #74   15. aug 2017 Nu er det vel ikke Kasper bruun

  • #75   15. aug 2017 Nej det er det ikke smiley

  • #77   15. aug 2017 Erik
    Som jeg efterhånden allerede har skrevet mange gange i denne tråd, så NEJ, det har man ikke ret til at gøre.

    Man har ret til at sende ham til inkasso, ja - men det er så også det...


  • gert C
    gert C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 20
    #78   15. aug 2017 Hent bilen.........Gem den af vejen.......
    Lad ham vide at han får det han har betalt for, NÅR han har betalt

    Inkasso.....sagfører....osv. er helt til grin , da der kun er én til at betale....

    HENT lortet


  • Preben F
    Preben F Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #79   15. aug 2017 I de fleste byer kan du finde gratis retshjælp. Kontakt dem, og få dem til at skrive til ham, med trusler om fogedret og inkasso.
    Det er stor set den enste måde du lovligt kan hente dine penge hjem, uden at det koster dig en formue større end gælden.


  • #81   15. aug 2017 Opret en hjemmeside om ham svindleren, så har du også noget at lave når du kommer hjem fra arbejde.

  • #82   15. aug 2017 Hvis du har sendt et par rykkere og det ikke hjælper, så send et par rockere smiley

  • #83   15. aug 2017 Det er som regel, de folk man er allermest flink overfor, der er de første til at snyde en.

    Nu er der desværre gået 1½ måned siden de sidste kr. 2000,- skulle have været betalt - ellers ville jeg have foreslået dig at købe bilen tilbage, så du frit kunne sælge den videre og få alle dine penge - men måske vil en ny køber forlange kr. 2000,- i rabat - og så er du jo ligevidt og har måske også haft udgifter til omregistrering mv. smiley


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 2 Svar: 2
    #84   15. aug 2017 Tag ud til han og tag nummerpladerne, så skal han nok betale. Min mekaniker gør det og han får altid pengene.

  • Kai N
    Kai N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #85   15. aug 2017 Ud og hent pladerne en sen nat, og meddel politiet at du har taget pladerne i depositum for pengene. Ellers melder han dem bare stjålet.

  • #87   15. aug 2017 Bare besøg ham på hans adresse 2-3 gange om ugen og bank på og spørg efter pengene smiley Til sidst bliver han nok træt af dig og betaler...


  • #88   15. aug 2017 Som sagt tideligere drenge jeg gør ikke noget ulovligt ved det har kontaktet en advokat og jeg gør det ikke fordi jeg græder over de tabte penge jeg gør det kun af at jeg ikke syntes det er okay og snyde folk på den måde. smiley

  • #89   16. aug 2017 En af mine kammerater tog ud og hentede pladerne på en bil mens den holdt på offentlig vej. Han afmeldte den næste dag da motorkontoret åbnede.
    Ejeren havde anmeldt "tyveriet" men "glemt" at fortælle hvordan han havde tørret min kammerat. De to betjente der undersøgte sagen grinede godt af den historie, og min kammerat hørte aldrig mere om det.
    Ejeren måtte så punge ud til nye plader, for man må ikke ha' en bil holdende på offentlig vej uden plader, vel?


  • #90   16. aug 2017 Så en mand uden penge, kan pludselig betale dem ved at der kommer advokater og inkasso firmaer ind over sagen? Næppe.

    At han bliver hevet i retten og du skulle ske at vinde, det er da ingen sikkerhed for at få de sidste penge hjem? Retten giver dig medhold og beder ham om at betale - Hvor anderledes er sagen så nu?

    Hvis du vil have dine penge, så tag ud og hent dem. Det andet er spild af andres tid imho.


  • #91   16. aug 2017 Behold reg.at.og så tvangsafmeld ham

  • #92   22. aug 2017 Mit bud er også at køre til ham og evt med nogle venner.. (Ikke sagt at i skal nakke ham men det kan give respekt.)

    Og det andet er bland ikke politiet ind i noget.. Det får man intet ud af har jeg lært.


  • #95   4. mar 2022 Er det et scam der er lagt ind 2 gange i rap?

Kommentér på:
Svindel og snyd

Annonce